Kezdőoldal » Otthon » Albérlet » Hogy mukodnek ezek a dolgok?

Hogy mukodnek ezek a dolgok?

Figyelt kérdés

Ha en tegyuk fel kiveszek egy alberletet, akkor az olyan, mintha az enyem lenne a haz/lakas, azon kivul ugye, hogy pl nem szedem csak ugy fel a padlot es tetetek masikat meg ilyesmik, ugye? Tehat en pl ott azt csinalok, amit akarok normalis korulmenyek kozott, nem? Vihetek vendeget, alhat nalam a parom, stb. Ezekhez semmi koze a tulajnak,nem?

Csak mert elgondolkodtatott egy dolog, amit fb-n lattam. Hogy kifogasolja a tulaj, pl hogy ott alszik a parja a berlonek, vagy felhiv magahoz egy baratot. Ezt csak en erzem nagyon a maganszfera megsertesenek? Ehhez mi koze van a tulajdonosnak? Elvileg az alberlet az alberlo otthona. Nekem nagyon rosszul esne, ha ilyenekbe akarna beleszolni valaki, amikor kifizetek havonta egy csomo penzt a lakasert. Vagy pl a tulaj az bejarkalhat csak ugy? Vagy ellenorizgethet? Nem arrol van szo, hogy neha benez, elore megbeszelve ugy, hogy a berlo is ott van, hogy nem teszik-e tonkre a tulajdonat, de mondjuk hetente/ket hetente allando jelleggel ez szerintem marha idegesito lehet.

Elmagyarazza nekem ezeket valaki?


2017. jún. 14. 22:02
 1/6 xswerdy ***** válasza:
normális tulaj nem szól bele a vendégfogadásba. Max ha fix rezsivel van kalkulálva, akkor korlátozhatja, hogy mennyit fogadsz vendéget, de egy értelmes határon belül. De nem mindenki normális.
2017. jún. 14. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy első is írja, tulajtól függ elsősorban. Esetünkben párom egyedül bérel egy garzont, és havonta kb. 1 hetet itt vagyok nála. Nem fix rezsis, évek óta időre perkál, a lakást rendben tartjuk, sőt én szoktam nagytakarítani (az előző bérlő mocskát is elhárítottam). A tulajok lesz.rják, hogy itt vagyok-e vagy sem, nem is járkálnak ide. Konkrétan háromszor cserélt a lakás gazdát az elmúlt években, és kizárólag akkor jöttek ide a tulajok, amikor megvették a lakást.


De olvastam már pont ebben a topikban, hogy valaki azon is kicsapja a hisztit, ha valaki egy-két éjszakát tölt a Szent Tulajdonban... Azt nem tudom, hogy van-e ehhez joga. Ahhoz biztos, hogy ha egy ember helyett három lakja életvitelszerűen, de egy-egy nap vendégséget, ha rendeltetésszerű használat van, akkor _szerintem_ nem. De néha olyan jogszabályokba futok bele, hogy nem lepne meg, ha lenne erre is valami ostoba és életszerűtlen szabály...


Természetesen nem járkálhat be random, csak előre egyeztetett időpontban, de ahhoz van joga, hogy néha ránézzen ilyen feltételekkel a lakásra és ezt ne is gátold.

2017. jún. 15. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Persze, az egyertelmu, hogy neha be kell engedni, hogy megnezze a lakast rendben van-e. Szoval akkor ez csak azon mulik, hogy sikerul-e ertelmes/normalis tulajt kifogni. Koszonom a valaszokat.
2017. jún. 15. 09:38
 4/6 anonim ***** válasza:
Szerintem a többség nem fog vele normális keretek között foglalkozni. Ide csak mintabérlők és paranoiás tulajok járnak hozzászólni, szóval nem ez a kiindulási alap :)
2017. jún. 15. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Én még csak olyannal találkoztam, ahol megmondták, hogy életvitelszerűen hányan lakhatunk ott. Hogy ha ketten vesszük ki a párommal, akkor ne költöztessük oda egy hónap múlva az anyámat is. De hogy ki jön vendégségbe, vagy ki alszik ott egy éjszakát, ilyet még nem hallottam szerencsére. Vagy a testvéreméket már a lakás megmutatásánál fgiyelmeztette a tulaj, hogy csak öregek laknak a házban, olyan bérlőt akar, aki nem partizik minden éjjel, nincs folyamatos jövés-menés, hangoskodás a lakásban. De előre szólt a tulaj, tudták, hova költöznek.
2017. jún. 15. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Így van. Én az első albérletemben lakok 2 éve és nagyon szeretem. A tulajdonos jófej, a két év alatt kétszer volt fent, akkor is csak azért, mert problémát jeleztem és szerelőt hozott. Gondolom saját szemével is megakart győződni a probléma mértékéről, illetve nyilván az is benne volt, hogy egy kicsit körülnéz a lakásban hogyan/mennyire tartjuk rendben. Először jól körülnézett, másodszorra már a szobákba pl. be sem lesett.


Szerintem az természetes, ha a tulajdonos tudni akar róla kik laknak életvitelszerűen a lakásban. Nálunk volt egy lakótárs váltás, jeleztem neki, egy bólintással nyugtázta és elfogadta (az én nevemen van a szerződés, vagyis én felelek a rendért). Szerintem nagyon nagyon fontos a kölcsönös bizalom ilyen helyzetben.

Ellenben az nem normális, ha megszabja mikor kit vihetsz fel az otthonodba, ahogy az sem, ha bejelentés nélkül bemászkál a saját kulcsával, amikor te nem vagy otthon. Ebből nem érzelmi kérdést kell csinálni (gondolok itt a "rosszul esne" megjegyzésre), hanem el kell küldeni a francba és ha csúnyán néz, akkor fel kell mondani az albérletet. Amondó vagyok, hogy attól, hogy az ő lakásában lakok, még nem lesz az anyám/apám, aki megmondhatná mit csináljak kivel és mikor, főleg úgy, hogy 27 éves fejjel már ők sem korlátoznak ilyen szinten. Az ilyen helyről menekülni kell, ha a beszélgetés nem hoz kompromisszumos megoldást. Pl. rendben, megértem hogy aggódik a lakásáért, rendben jöjjön fel havonta és nézzen körül, de akkor szóljon előre egy pár nappal, hogy én is otthon lehessek.

2017. jún. 18. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!