Kezdőoldal » Otthon » Barkácsolás » Kerékpár elektromossá alakítás...

Kerékpár elektromossá alakítása lehet így?

Figyelt kérdés

Adott egy 910W sarokcsiszoló ami 230v működik ez kb olyan 3,9A ezt megszorzom 12v al lesz olyan 47A és ehhez vennék egy 40A kocsi aksit és még ebayről vennék egy dc motor speed controllert

több korongot tennék a flexbe összeragasztva hogy elég vastag legyen a gumihoz

kell valami elekromos átalakítás a sarokcsiszolón?

működne a dolog?


2017. febr. 23. 02:11
 1/7 anonim ***** válasza:

Elméletileg talán kivitelezhető, de pár dolgot nem árt átgondolni előtte.


- Ha a flexet névleges teljesítményen akarod használni, akkor nem 47A kell, hanem 75. Nem tudom a 47-et hogy hoztad ki, de P/U=I, tehát 910W/12V=75,8A


- A flexben univerzális motor van, ami igaz hogy elméletileg működik DC-ről is, a valóságban nem biztos hogy optimálisan fog róla menni. Ha PWM-es a szabályzó azt pláne nem tudom mennyire tolerálja, erről egy villamosmérnököt érdemes megkérdezni, mert egy 75A-s szabályázó annyira már nem olcsó téma.


- A flex fordulatszámát igen drasztikusan vissza kéne alapból ejteni. 40km/h sebsséget, 26"-os kereket és 115mm-es flextárcsát feltételezve, kb. 1850-et kéne forduljon a flextárcsa. Ugyebár alapból 11000-et fordul egy 115-ös kisflex.


- Akkumulátorból biztos nagyobb kell, mert ha a 40Ah-sat huzamosabb ideig terheled 75A-val azt nem fogja szeretni. Igaz hogy az indítómotor akár jóval többet is felvesz, de az rövid távú igénybevétel.


- Az összeragasztott flexkorongok rövid idő alatt szétkoptatnák a gumit, de kérdés egyáltalán össze lehetne-e megfelelően ragasztani őket. Másrészről azért a flex kis tengelycsonkjára olyan nagyon sok tárcsa azért nem megy fel.


Mint említettem, lehet hogy össze lehet tákolni ezt ebben a formában, viszont hogy használati értéke nem lesz abban biztos vagyok. Kérdés megéri-e pénzt és időt áldozni egy ilyen kísérletezgetésre?

2017. febr. 23. 03:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
tényleg elszámoltam valamit viszont találtam 20A-os kerékpár aksit és olyan 240W lesz és elég keskeny hogy beférjen a pedálok közé elősször 5000fordulattal számoltam 125 korongal de akkor valószínű hogy szétvágná a kereket
2017. febr. 23. 04:35
 3/7 A kérdező kommentje:
És persze segédmotor lenne 0-ról nem indulnék vele
2017. febr. 23. 04:38
 4/7 anonim ***** válasza:

Aki ennyire tudatlan az elektromosságban, az ne akarjon ötletelni!

Hogy gondoltad, hogy egy 230Voltra készült motort 12Voltról tudsz működtetni?

Ostoba!

2017. febr. 23. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Aksiról is lehet működtetni egy átalakítóval. Matematikai alapműveletek segítségével azonban megtudod, hogy azon a pénzen melyet befektetsz az egész kotyvasztásba, egy új elektromos kerékpárt is tudsz venni.
2017. febr. 23. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Igazából 150-200rugó 300w-os agymotorral szinte nulla nyomatékkal épp hogy nem kell tekerni ebayen 13e átalakító szett akksival mindennel ugyanott vagyok mármint élmény szempontjából megterveztem két lánckereket egy T23 és egy T48 as lanckereket a gép a csomagtartón lesz 3db 12v 24A aksi visszaadja a flex teljesítményét vannak egyébként 6-8Kw-os bringák is
2017. márc. 3. 03:59
 7/7 anonim ***** válasza:

Beteg gondolat!

300Watt felett már nem kerékpár, -segédmotor!

2017. márc. 3. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!