Mi a tömegkultúra fogalma?
A tömegkultúra egy kifejezés, amely egyrészt a kulturális fogyasztási cikkek univerzumára utal, amelyeket a piacon tömegesen és hegemón módon osztanak el; másrészt a hegemónia által támogatott, felületesnek és könnyûnek tartott társadalmi értékekre utal.
Noha ez a kifejezés létezik a társadalom tömegesedése óta a 19. század felé, szisztematikusan megjelenik a szociológiában az 1940-es években, ettől az évtizedtől kezdve pedig a tömeges társadalom, a fogyasztói társadalom és a kulturális ipar .
Ennélfogva arra következtetni lehet, hogy a tömegkultúra kifejezésének pejoratív jellege van, legalábbis eredete szerint. Ez a termelési és forgalmazási módokból fakad.
A tömegkultúra előállítási módjai ipari jellegűek. Ez azt jelenti, hogy ezeket a marketing szakemberek és nem a kulturális termelők alkották meg, és hogy tömeggyártásuk vagy tömegtermelésük célja a piaci értékesítési rést kitölteni.
A tömegkultúra terjesztése szigorúan a tömegtájékoztatás területén, azaz a televízióban, a rádióban, a sajtóban és a digitális platformon történik, kedvező feltételek mellett azoknak a nagyvállalati csoportoknak, amelyek fizetett reklám révén uralják a tereket.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!