Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A második világháborús légvéde...

A második világháborús légvédelmi ágyúk lövedékei miért a repülők előtt robbantak fel?

Figyelt kérdés

Sok filmben, játékban látni, hogy repül a lövedék a gép felé, de aztán, még a levegőben felrobban.

Miért nem akkor robbant, amikor becsapódott a repülőbe? Ilyen nehéz volt egy akkori ágyúval célozni?

Persze nem értek hozzá, biztos nem lehetett könnyű lőni vele, azért nem a jó helyen robbant fel a gránát.


Ha valamit nem jól tudok, kérlek ne kössetek belém, kezdő vagyok az ilyen dolgokban.:)



2020. jan. 23. 21:47
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
15%
Leírtad a kérdésedben a választ: Sok FILMBEN JÁTÉKBAN látni!
2020. jan. 23. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
87%

Azokkal a légvédelmi ágyúkkal annyi esély volt eltalálni a repülőket, mintha légpuskával akarnál szétlőni egy 15 méterre álló befőttesüveget úgy, hogy csípőből tüzelsz.

Ezért használtak repeszgránátokat, amik robbanáskor több száz golyóbist (shrapnel) szórtak szét minden irányba, amik szétszaggatták a repülőket.

2020. jan. 23. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:

Nem, nem csak a filmekben láttam, egyes, máshol is olvastam hogy előtte robbant, de nem tudtam miért.


2es, láttam már sok képet világháborús gépekről, elég masszívak voltak, hogy lehet hogy az a sok kis repeszdarabka nem pattant le róluk? A szárnyak fából, fémből készültek, kétlem, hogy a repeszek pár centit is betudtak fúrodni a gép szerkezetébe.

Persze lehet így volt, de nem értem, hogy milyen kárt tud okozni egy repülőben pár repesz.


Köszi!

2020. jan. 23. 22:04
 4/14 anonim ***** válasza:

Olvass:

[link]

2020. jan. 23. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
Pont ugyan olyan kárt mint pár golyó. A kézigránát is ugyan ezen az elven müködik.
2020. jan. 23. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
12%