Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért voltak a szövetségesek...

Miért voltak a szövetségesek tankjai repülői kézifegyverei bombái tengeralattjárói olyan elmaradottak a németekhez képest?

Figyelt kérdés

Miért voltak a szövetségesek tankjai repülői kézifegyverei bombái tengeralattjárói olyan elmaradottak a németekhez képest a II.VH-ban?


Még az atombomba top 10 tudósából 8 is Németországban tanult.

Tényleg a minőség (németek) és a durva mennyiség (szövetségesek) harca volt a II.VH ?


A szövetségesek nem voltak képesek a háború alatt olyan jó és gyors repülőt fejleszteni mint a ME262 vagy Dornier do 335,

Nem voltak képesek olyan tengeralattjárót építeni mint a Type XXIII tengeralattjáró amit a szövetségesek képtelenek voltak a rombolóikkal elpusztítani. NEm tudtak olyan fegyvereket készíteni mint a V2 rakéta, és nem tudtak közel sem olyan modern gyors géppuskát sem készíteni mint az MG42. Vagy olyan modern kézifegyvert mint az első gépkarabély a Sturmgewehr 44.

A szövetségesek még az intelligens bombát sem ismerték mint a német Fritz X.

HArckocsijaik pedig elbújhattak a német Tigris mellett, ami a hasonló kaliberű Churchill és Stalin IS Tank sem rendelkeztek olyan átütőerővel, és gagyi optikájú távolságmérőik miatt nem tudtak olyan távol pontosan lőni sem.



#fegyver #II. világháború #német minőség #a minőség harca a mennyiséggel
2021. márc. 20. 13:33
1 2 3 4 5 6 7
 11/69 kürasszír ***** válasza:
91%

Kedves Kérdező!


Ezt írtad: "A németek már surgárhajtású gépet építettek a HE-178 névre hallgatott a háború előtt 1939-ben. A Britek csak 2 évvel később voltak képesek erre. A Háború alatt épített Gloster Meteor 150 -200 km/h-val lassabb volt mint a ME-262, még pár propelleres gép is gyorsabb volt nála."


A brit Gloster Meteor már 1945-ben elérte a 970 km/h csúcssebességet.

[link]


A Me-262 csúcssebessége 900 km/h volt.

2021. márc. 20. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/69 A kérdező kommentje:

Az Angol Wiki 1945 decemberi adatokat tartalmaz. A Németek viszont t kapituláltak fél évvel előtte...


Látod?

[link]


Csak 450 mérföld volt a háború alatti max. sebessége ami 724km/h. A Háború után új hajtóművet fejlesztettek hozzá.,


Szóval ezt elvesztetted.

2021. márc. 20. 20:15
 13/69 A kérdező kommentje:

A Brit Birodalom nem ország. Az UK az már ország. Technikai jogi értelemben semmi sem változott a Kanadaiak és az Ausztrálokkal való kapcsolatban azóta, mégsem emlegeti ma senki sem birodalomként. A II.VH alatt sem létezett ez egy országként. Te még mindig úgy kezeled Kanadát Ausztráliát mintha Oroszország olcsó kazahsztáni gyarmatai lettek volna a Szovjetek Sztálinjának totális uralma alatt. Mint többször rámutattam ez egy téves képzelgés részedről.


AZ UK-d kisebb volt mint a Németek.

2021. márc. 20. 20:20
 14/69 anonim ***** válasza:
100%

#13

Akkoriban még Brit Birodalomként hivatkoztak rá. Hiszen még mindíg rengeteg gyarmatot tartott (India, Kanada stb.) A második VH után vesztette el fokozatosan ezt a státuszt.

2021. márc. 20. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/69 anonim ***** válasza:
82%

"Például a sugárhajtóművek terén azért voltak problémák mert még nem léteztek megfelelő ötvözetek. Egyébként a mai repülők hajtóművei ugyan azon elv szerint vannak gyártva"


Ez konkrétan baromság. A modern sugárhajtóművek teljesen máshogy működnek, mint az ME262 sugárműve. Maga a Jumo 004-es motor egy technológiai zsákutca volt, a háború után tulajdonképpen el lett felejtve, a későbbi második generációs sugárhajtású vadászgépek sugárhajtóművei nagyrészt a Rolls-Royce Welland motor konstrukciojának az iteratív fejlesztései. A háború után sokáig tanulmányozták a szövetségesek a Jumo 004-est, de végül nem fejlesztették tovább.


"Illetve a tudósok akik a V2-t megalkották később embert juttattak a holdra"


Itt már megint picit el van túlozva a dolog. Az amerikai űrprogramon kb. 300.000 tudós, mérnök, stb. dolgozott, ebből mindössze kb. 500-an voltak, akik a Gemkapocs-hadművelet során jutotta el Amerikába, és dolgoztak is az amerikai űrprogramon, nagyrészüket az ötvenes évek közepére szélnek eresztették. Csak a szokásos mítoszokat nyomod.


"ott volt a párduc tank ugye a szovjet t34-est másolták vele. Amit kevesen tudnak róla hogy ez volt az első tank amely képes volt egy helyben megfordulni. (egyik lánctalp előre a másik hátra felé hajt) illetve a stabilizálást hogy mozgás közben tudjanak lőni a felfüggesztéssel oldották meg így relatív kényelmes volt utazni benne."


Az első rész ebből igaz, a második irreleváns, tekintve, hogy a Párduc stabilizátora nagyságrendekkel rosszabb volt, mint a szövetségesek stabilizátorai, arról nem is beszélve, hogy már az 1942-es Shermanokban is volt stabilizátor. A szovjetek már 1938-ban is kisérleteztek a stabilizátorokkal.


"Vagy például a Ferdinand Porshe féle Ferdinant önjáró löveg. Hybrid meghajtással rendelkezett. Nem volt benne váltó."


Sokra mentek vele. A Tigrisben 200 kilométerenként kellett cserélni a váltót, míg a Ferdinandban 100km-enként a teljes meghajtást. tEcHnOlÓgIaI fÖlÉnY


"A szövetégesek egyetenegy Type XXIII-as tengeralattjárót sem kaptak el."


Kérdező, olvasd már el, amit belinkeltél. A 8 megsemmisített Type XXIII-ból 3-at a szövetséges bombázók pusztítottak el. De mégegyszer, ha ez egy annyira jó konstrukció volt, az mégis hogy van, hogy a 63 megépült tengeralattjáróból mindössze HÉT hagyta el valaha is a kikötőt, és összesen 5 hajót sikerült elsüllyeszteniük?


"Ezt már briliánsan megcáfolta az 5.hozzászóló is, gyakorlatilag földbe tiporta a válaszod."


Jaja, igen kemény, az amerikai űrprogram kevesebb mint 1%-ának volt köze a V2 rakétához, ami ettől teljesen függetlenül egy nevetségesen rossz program volt. Mégegyszer: TÖBBEN HALTAK MEG A GYÁRTÓSOROK MELLETT, MINT AHÁNYAN A V2-ES RAKÉTÁK BECSAPÓDÁSÁTÓL.


"Hajók ellen tervezték eredetileg is, és akkora méretű célpontokra tökéletes volt."


Jaja, megérte 1300 Fritz-X-et legyártani kevesebb mint egy tucat hajó elsüllyesztéséért. Főleg úgy, hogy 1943 után egyetlen egy találatot sem sikerült a németeknek összehozniuk.


"Minden tank meghibásodik bizonyos km után, ma sem megoldott az hogy a tankok meghibásodás, alkatrészcsere nélkül megegyenek 1000 km-t saját talpukon. Akkora a gép a hajtáslánc és a lánctalp igénybevétele hogy minden gyorsan kopik és meghibásodik a még a 21.században is. A legnagyobb probléma hogy sok alkatrészt tartalmazott, a folyamatos ellátást utánpótlást szinte lehetetlen volt már megoldani a németek számára."


Tehát képtelen volt ellátni a harcászati feladatait. Magyarul egy szar tank volt. Én is tudok olyan tankot építeni, ami k.rva messzire ellő, meg bazinagy ágyúval rendelkezik, ha az nem számít, hogy meddig bírja...

2021. márc. 20. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/69 kürasszír ***** válasza:

Kedves Kérdező!


Ezt írtad: "A Brit Birodalom nem ország. Az UK az már ország. Technikai jogi értelemben semmi sem változott a Kanadaiak és az Ausztrálokkal való kapcsolatban azóta, mégsem emlegeti ma senki sem birodalomként. A II.VH alatt sem létezett ez egy országként."


Dehogynem változott a jogi helyzet a II. világháború óta. alapvetően változott.


Például Kanada lakói 1946-ig brit alattvalók (British subject) voltak, azaz az Egyesült Királyság állampolgárai.


A kanadai állampolgárság ugyanis csak 1946-ban, a kanadai állapolgársági törvénnyel (Canadian Citizenship Act, 1946) jött létre. [link]


Ausztrália lakói egészen 1949-ig szintén brit alattvalók (British subject) voltak, az önálló ausztrál állampolgárság csak egy 1949-ben hatályba lépett, 1948-as törvény (Nationality and Citizenship Act 1948) óta létezik. [link]


Vagyis például Kanada és ausztrália lakói a II. világháború alatt ugyanolyan brit alattvalók (állampolgárok) voltak, mint az Egyesült Királyság lakói.

2021. márc. 21. 02:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/69 anonim ***** válasza:
9, mégis kikaptak a franciák lazán :D
2021. márc. 21. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/69 A kérdező kommentje:

Canadian citizens and Canadian nationals, 1910–1947


Immigration Act, 1910


Long title


Citation S.C. 1910, c. 27


Assented to 4 May 1910


Status: Repealed


The status of "Canadian citizen" was first created under the Immigration Act, 1910,[5] which included anyone who was:


a person born in Canada who had not become an alien;


a British subject possessing Canadian domicile; and


a person naturalized under the laws of Canada who had not subsequently become an alien or lost Canadian domicile.


Aliens, as well as all other British subjects, who wished to immigrate to Canada required permission to land. "Domicile" was declared to have been acquired by a person having his domicile in Canada for three years after having been landed therein, excluding any time spent in "any penitentiary, jail, reformatory, prison, or asylum for the insane in Canada."[5]



ntil the passing in Australia of the Nationality Act 1920,[9] Australia's nationality law, like that of other Commonwealth countries, was governed by the English common law concept of a British subject. (See also British nationality law.) The idea that there was such a thing as an Australian legal nationality, as distinct from a British one, was considered by the High Court of Australia in 1906 to be a "novel idea" to which it was "not disposed to give any countenance".[10] That was as a matter of law, but in 1913 and 1930 Australian journalists considered that there were such things as Australian nationality and citizenship.[5][6]


The British Nationality and Status of Aliens Act 1914, an act of the Westminster parliament, codified the common law rules. Australia followed this with the enacting of the Nationality Act 1920,[9] which came into effect on 1 January 1921 and codified the concept of a British subject in Australia. In general, the principles of the 1920 Act and subsequent amendments followed United Kingdom legislation, although there were some differences that could lead to a person being a British subject solely under Australian law.


A BRiteknek vízum kellett ha letelepedést akartak, ahol igazolják hogy nem voltak az ó-hazában bűnözők, és van pénzük eltartani magukat?


Külön parlamentek külön miniszterelnökökkel, külön bevándorlási törvénnyel külön pénzekkel... külön népszövetségi tagsággal...


Ez nem tűnik éppen a te egy ország modelleddel kompatibilisnek....

2021. márc. 21. 11:48
 19/69 A kérdező kommentje:

Von Braunt Szuperhősként ünnepli a NASA


[link]



Biography of Wernher Von Braun

Dr. Von Braun was among a famous group of rocket experimenters in Germany

Dr. Von Braun was among a famous group of rocket experimenters in Germany in the 1930s. He is shown second from right in this photo.

Credits: NASA/MSFC


Dr. Wernher von Braun (1912–1977) was one of the most important rocket developers and champions of space exploration in the twentieth century. As a youth he became enamored with the possibilities of space exploration by reading the work of science fiction authors. Later, von Braun encountered the work of Hermann Oberth, whose 1923 book The Rocket into Planetary Space, prompted von Braun to master calculus and trigonometry so he could understand the physics of rocketry. From his teenage years, von Braun had held a keen interest in space flight, becoming involved in the German Society for Space Travel (VfR) in 1928. As a means of furthering his desire to build large and capable rockets, in late 1932 he went to work for the German army to develop liquid-fuel rockets. Based on his army-funded research, von Braun received a doctorate in physics on July 27, 1934.


The V–2 ballistic missile, the antecedent of U.S. and Soviet intercontinental ballistic missiles and space launch vehicles, was the primary brainchild of von Braun’s rocket team. After 1937 they worked at a secret laboratory at Peenemünde on the Baltic coast. A liquid propellant missile 46 feet in length and weighing 27,000 pounds, the V-2 flew at speeds in excess of 3,500 miles per hour and delivered a 2,200-pound warhead to a target 200 miles away. First successfully launched in October 1942, it was employed against targets in Western Europe beginning in September 1944. The V-2 assembly plant at the Mittelwerk, near the Mittelbau-Dora concentration camp, used slave labor, as did a number of other production sites. Von Braun was a member of the Nazi Party and an SS officer, yet was also arrested by the Gestapo in 1944 for careless remarks he made about the war and the rocket. His responsibility for the crimes connected to rocket production is controversial.


By late 1944, it was obvious to von Braun that Germany would be destroyed and occupied, and he began planning for the postwar era. Before the Allied capture of the V–2 rocket complex, von Braun was sent south, eventually to Bavaria and surrendered to the Americans there, along with other key team leaders. For fifteen years after World War II, Von Braun worked with the U.S. Army in the development of ballistic missiles. As part of a military operation called Project Paperclip, he and an initial group of about 125 were sent to America where they were installed at Fort Bliss, Texas. There they worked on rockets for the U.S. Army, and assisted in V-2 launches at White Sands Proving Ground, New Mexico.


In 1950 von Braun’s team moved to the Redstone Arsenal near Huntsville, Alabama, where they designed the Army’s Redstone and Jupiter ballistic missiles, as well as the Jupiter C, Juno II, and Saturn I launch vehicles. A Jupiter C orbited the first U.S satellite, Explorer I, in 1958. Von Braun also became one of the most prominent advocates for space exploration in the United States during the 1950s, writing numerous books and several articles for magazines such as Collier’s. Von Braun also served as a spokesman for three Walt Disney television programs on space travel, Man in Space.


In 1960, President Eisenhower transferred his rocket development center at Redstone Arsenal from the Army to the newly established National Aeronautics and Space Administration (NASA). Its primary objective was to develop giant Saturn rockets. Accordingly, von Braun became director of NASA’s Marshall Space Flight Center and the chief architect of the Saturn V launch vehicle, the superbooster that would propel Americans to the Moon. At Marshall, the group continued work on the Redstone-Mercury, the rocket that sent the first American astronaut, Alan Shepard, on a suborbital flight on May 5, 1961. Shortly after Shepard’s successful flight, President John F. Kennedy challenged America to send a man to the Moon by the end of the decade. With the July 20, 1969 moon landing, the Apollo 11 mission fulfilled both Kennedy’s mission and Dr. Von Braun’s lifelong dream.


In 1970, NASA leadership asked von Braun to move to Washington, D.C., to head up the strategic planning effort for the agency. He left his home in Huntsville, Alabama, but in 1972 he decided to retire from NASA and work for Fairchild Industries of Germantown, Maryland. He died in Alexandria, Virginia, on June 16, 1977.

2021. márc. 21. 12:04
 20/69 A kérdező kommentje:

"Ez konkrétan baromság. A modern sugárhajtóművek teljesen máshogy működnek, mint az ME262 sugárműve. Maga a Jumo 004-es motor egy technológiai zsákutca volt, a háború után tulajdonképpen el lett felejtve, a későbbi második generációs sugárhajtású vadászgépek sugárhajtóművei nagyrészt a Rolls-Royce Welland motor konstrukciojának az iteratív fejlesztései. "



"Jaja, megérte 1300 Fritz-X-et legyártani kevesebb mint egy tucat hajó elsüllyesztéséért. Főleg úgy, hogy 1943 után egyetlen egy találatot sem sikerült a németeknek összehozniuk."

Ritkán használták a Fritz X-et. Még video kamera is volt benne az irányításához.


Sugárhajtómű:

Nettó baromság. A G. Meteor hajtőművei bizonyultak zsákutcának mivel centrifugális hajtóművek voltak aminek a hatásfokát lehetetlen volt komolyan fejleszteni.


Ezzel szemben a ME 262 hajtóműve előremutató axiális kompresszoros hajtómű volt, ami a mai modern hajtóművek 99% használ.


" Az amerikai űrprogramon kb. 300.000 tudós, mérnök, stb. dolgozott, ebből mindössze kb. 500-an voltak"


butasági ismét. Amerikában szinte nem ismerték az atomfizikát, úgy nevezték hogy "az európai tudomány" amit Európaiak oktattak az amerikai egyetemeken a háború után.

A legfontosabb mérnökök európai menekültek voltak, nekik volt meg az elméleti tudásuk hozzá. Az hogy a többszáz amerikai mérnök kuli (értsd: nem kreatív) munkát végzett, hanem már meglévő ismeretek alapján megtervezte az urándúsítót (ahogy az európai tudós vezetőik direktíváéi megkívánták) meg megtervezték a direktívák alapján a gyártó komplexuomokat semmit sem jelent. Ez valami olyasmi mint ha egy szűk körű Nobel-díjas kutatócsoportot nagylétszámú asszisztens segíti a butus kuli munkában.



"Tehát képtelen volt ellátni a harcászati feladatait."

Tévedsz. A mai 21.századi Amerikai vagy Orosz tankok is állandó karbantartásra cserékre szorulnak, mert technikailag lehetetlen ekkora igénybevételre építeni hosszútávon alkatrészeket, pedig azóta az anyagkutatás fejlődött, mégis ez megoldatlan óriási probléma. Ha egy Tank meg tud tenni 1000 km-t saját talpán cserék beavatkozások nélkül, az még ma is ugyanúgy csoda.


" Én is tudok olyan tankot építeni, ami k.rva messzire ellő, meg bazinagy ágyúval rendelkezik"

A Britek is próbálkoztak óriástankkal: Churchill vagy a Szovjet Stalin IS tank, azonban messze alulmaradt a tigrishez képest is.


Szerintem téged ideológiák és erős elfogultság vezetnek az ismeretanyagok helyett, talán pont etnikai származásodnál fogva.... de ezt akkor sem szabadna a valóság torzítására felhasználni.

2021. márc. 21. 12:22
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!