Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért voltak a szövetségesek...

Miért voltak a szövetségesek tankjai repülői kézifegyverei bombái tengeralattjárói olyan elmaradottak a németekhez képest?

Figyelt kérdés

Miért voltak a szövetségesek tankjai repülői kézifegyverei bombái tengeralattjárói olyan elmaradottak a németekhez képest a II.VH-ban?


Még az atombomba top 10 tudósából 8 is Németországban tanult.

Tényleg a minőség (németek) és a durva mennyiség (szövetségesek) harca volt a II.VH ?


A szövetségesek nem voltak képesek a háború alatt olyan jó és gyors repülőt fejleszteni mint a ME262 vagy Dornier do 335,

Nem voltak képesek olyan tengeralattjárót építeni mint a Type XXIII tengeralattjáró amit a szövetségesek képtelenek voltak a rombolóikkal elpusztítani. NEm tudtak olyan fegyvereket készíteni mint a V2 rakéta, és nem tudtak közel sem olyan modern gyors géppuskát sem készíteni mint az MG42. Vagy olyan modern kézifegyvert mint az első gépkarabély a Sturmgewehr 44.

A szövetségesek még az intelligens bombát sem ismerték mint a német Fritz X.

HArckocsijaik pedig elbújhattak a német Tigris mellett, ami a hasonló kaliberű Churchill és Stalin IS Tank sem rendelkeztek olyan átütőerővel, és gagyi optikájú távolságmérőik miatt nem tudtak olyan távol pontosan lőni sem.



#fegyver #II. világháború #német minőség #a minőség harca a mennyiséggel
2021. márc. 20. 13:33
1 2 3 4 5 6 7
 21/69 anonim ***** válasza:

Kedves Kérdező, értékelném ha nem küldözgetnéd el minden válaszodat üzenetként is :)


Amúgy az elképesztően röhejes, hogy egy ember érdemeként tartjuk fent a teljes amerikai űrprogramot. Mégegyszer, több, mint 300.000 ember érdeme, hogy az USA eljutott a holdra, nem csupán von Brauné. Ez picit olyan, mintha azt mondanánk, hogy a 2. világháborút Sztálin egyszemélyben nyerte volna meg. Von Braun kétségkívül egy úttörő volt a rakétetechnológiában, de az már csak mítosz, hogy neki köszönhető akár a V2-es rakéta, akár az Apollo-program. Arról nem is beszélve, hogy az Űrversenyt az amerikaiak elvesztették, a szovjeteké volt az első műhold, az első állat az űrben, az első ember az űrben, az első nő az űrben, az első űrséta, az első interkontinentális ballisztikus rakéta, az első holdszonda, az első Holdat megkerülű műhold, az első Vénuszt megkerülő szonda, az első holdraszálló szonda, az első űrhajó, ami kozmonautákkal megkerülte a holdat és visszatért, az első űrbéli dokkolás, az első űrállomás, az első marsszonda... az amcsik igazából csak az első emberi holdraszállással tudnak dicsekedni.

2021. márc. 21. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/69 A kérdező kommentje:

Az USA ment a holdra, a szovjeteknek csak a rakétái detonáltak a földön... Egy jó összefoglaló arról, hogy képtelenek voltak megfelelő rakétát építeni az oroszok:

[link]


Az űrversenyt így az USA nyerte meg.

2021. márc. 21. 13:00
 23/69 kürasszír ***** válasza:

Kedves Kérdező!


Újfent tévedsz.


Kanada, Ausztrália, Új-Zéland és a Dél-Afrikai Unió lakói a II. világháború alatt ugyanolyan brit alattvalók (állampolgárok) voltak, mint az Egyesült Királyság lakói. Ezért sem tekinthetőek igazán önálló országoknak, hiszen nem rendelkeztek saját állampolgársággal, hanem az Egyesült Királyság alattvalóinak/állampolgárainak számítottak.


Lásd: "The modern form of the Canadian passport came about in 1921. At that time, Canadians were British subjects, and Canada shared a common nationality with the United Kingdom; thus, Canadian passports were issued to those British subjects resident in or connected to Canada. This arrangement ended in 1947, when the Canadian Citizenship Act was granted Royal Assent and the designation of Canadian citizenship was created. Beginning in July the following year, Canadian passports were issued to Canadian citizens only. However, the first page of Canadian Passports still declared that "A Canadian Citizen is a British Subject," as such was a main clause of the Citizenship Act 1946."


Kiemelném a lényeget: "Canadians were British subjects, and Canada shared a common nationality with the United Kingdom"


"a kanadaiak brit alattvalók voltak, Kanada közös állampolgárságon osztozott az Egyesült Királysággal"

[link]

2021. márc. 21. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/69 anonim ***** válasza:
100%

"Ezzel szemben a ME 262 hajtóműve előremutató axiális kompresszoros hajtómű volt, ami a mai modern hajtóművek 99% használ."


Ez szép és jó, de ehhez a Jumo 004-esnek semmi köze nem volt. A Rolls-Royce Welland motorból fejlesztette tovább a General Electric a J33-at (1942), aminek az axiális kompresszoros fejlesztése volt a J35 (1946), amit az XP-84 Thunderjet használt. Ennek a motornak a továbbfejlesztése volt a GE J47, amit a későbbi F-86 Sabre és a Boeing B-47 Stratojet is használt. A Jumo 004 egy zsákutca volt.


"butasági ismét. Amerikában szinte nem ismerték az atomfizikát, úgy nevezték hogy "az európai tudomány" amit Európaiak oktattak az amerikai egyetemeken a háború után."


Robert Oppenheimer (New york-i születésű) annyira pörög a sírjában, az általa generált centrifugális erő mellett a paksi atomerőmű szégyenkezhet. Ezeket az ostobaságokat mégis honnan szeded?


"Tévedsz. A mai 21.századi Amerikai vagy Orosz tankok is állandó karbantartásra cserékre szorulnak, mert technikailag lehetetlen ekkora igénybevételre építeni hosszútávon alkatrészeket, pedig azóta az anyagkutatás fejlődött, mégis ez megoldatlan óriási probléma. Ha egy Tank meg tud tenni 1000 km-t saját talpán cserék beavatkozások nélkül, az még ma is ugyanúgy csoda."


A különbség csupán az, hogy ma már a tankokat úgy tervezik, hogy a supply-chain is megoldva legyen. A T-34 és a Sherman is így volt már tervezve, ellenben a Tigrissel, ahol szartak az egészre, és egy szar tank lett az eredménye. Ha egy Sherman vagy egy T-34 meghibásodott, azt akár pár óra alatt meg lehetett javítani, mert egyszerű konstrukciók voltak, könnyen cserélhető alkatrészekkel. Ezzel szemben ha egy Tigris váltója meghibásodott, akkor a legénység felrobbantotta a tankot, mert A, úgysem volt hozzá alkatrész, B, több hétbe került volna a megjavítása. Ma nem probléma, ha egy tank 500km-enként meghibásodik, mert úgy vannak megtervezve, hogy könnyen és gyorsan javíthatóak vagy cserélhetőek legyenek. A német tankok nem így voltak.


"A Britek is próbálkoztak óriástankkal: Churchill vagy a Szovjet Stalin IS tank, azonban messze alulmaradt a tigrishez képest is."


A Churchill egy gyalogsági nehéztank volt, teljesen más feladatot látott el, mint a Tigris. 14 tonnával alacsonyabb is volt a tömege (még a Párducnál is alacsonyabb), és kiválóan teljesített terepen (ellentétben a német tankokkal). Az IS tankokat nem tankok elleni harcra fejlesztették elsősorban, hanem bunkerek és beásott harcállások felszámolására, ezért is kapott az IS-2 egy bazinagy, 122mm-es löveget.


"Szerintem téged ideológiák és erős elfogultság vezetnek az ismeretanyagok helyett, talán pont etnikai származásodnál fogva...."


A burkolt zsidózásért jár ban, azt ugye tudod?

2021. márc. 21. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/69 anonim ***** válasza:

"Az űrversenyt így az USA nyerte meg."


Tehát ha jól értem, a szovjetek szinte minden lényeges mérföldkövet előbb értek el, mint az USA, kivéve az első emberi holdraszállást, tehát az Űrversenyt az USA nyerte meg. Ez picit olyan, mintha azt mondanád, hogy ha két focicsapat, mondjuk a Kékek meg a Vörösök lejátszanak 20 meccset, ebből 19-et a Vörösök nyernek, majd a 20.-at meg a Kékek, akkor a Kékek nyerték meg a bajnokságot. Ugye ezt te sem gondoltad komolyan?

2021. márc. 21. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/69 A kérdező kommentje:

A MAnhattan project egy hatalmas európai tudományos teljesítmény volt az USA területén, az amerikaiak nem értettek a részecskefizikához, mégcsak nem is oktatták az USA-ban semmilyen szinten a részecskefizikát. Európában meg már évtizedek óta voltak részecskefizikusok.


Olvass:


[link]


A németek már a háború előtt 1939-ben tudták a jövőt , azaz az axiális hajtóművet, és sikeresen repültek is egy kísérleti géppel 1939-ben.


Tévedsz:

A Rolls-Royce Welland még az ósdi-gagyi centrifugális sugárhajtóművet használta.

[link]


Szintúgy az elavult centrifugális koncepcióval ment a J33-as is.


[link]


"supply-chain is megoldva legyen. " Ez nem technológia kérdése, hanem szervezésé és nyersanyagoké.


"ahol szartak az egészre, és egy szar tank lett az eredménye."

Mégis jobb mint a Brit Churchill vagy a szovjet Stalin tank. No hiába a minőség az USA-nak meg a szovjeteknek sosem volt az erőssége.

2021. márc. 21. 13:50
 27/69 A kérdező kommentje:
IGen, mert a legeslegnehezebbet, azaz holdra szállást tűzte ki mindkét nagyhatalom távlati célként, így az volt a céljuk hogy eljussanak a Holdra. Ez azonban csak az USA-nak sikerült, tehát ő a verseny nyertese.
2021. márc. 21. 13:52
 28/69 A kérdező kommentje:

Kanada és Ausztrália nem volt egy ország az UK-val:


A BRiteknek vízum kellett ha letelepedést akartak, ahol igazolják hogy nem voltak az ó-hazában bűnözők, és van pénzük eltartani magukat. HA egy ország lett volna, ez nem mehetett volna így az állampolgárokkal...


HA egy ország lenne akkor szabadon telepedhetek le benne bárhol...


Ha egy ország voltak, miért volt külön parlamentje és kormánya?

Ha egy ország voltak, miért nem voltak ott érvényesek az ó-haza törvényei?

Ha egy ország voltak, miért volt külön képviselve a népszövetségben Kanada és Austrália?


Miért volt nekik külön vámpolitikájuk pl: USA-val vagy D-Amerikával és egy rakás Európai országgal?


Miért volt saját pénzük, és miért volt kötelező abban fizetni az adót a Font helyett?

2021. márc. 21. 14:00
 29/69 A kérdező kommentje:
Ja és miért volt Kanadának és Ausztráliának saját nagykövetsége legtöbb országban már a 20-as évek elején... miért nem a Britet használták? Ha már egyszer egy ország voltak szerinted...
2021. márc. 21. 14:04
 30/69 anonim ***** válasza:

Ember, fogd már fel: A Jumo 004-es lehet hogy hiper-szuper elméleti technológiát használt, attól még egy megbízhatatlan és béna motor volt. Az alapvető konstrukciója zsákutca volt. Az első amerikai axiális sugárhajtómű a J35 volt, ami a J33 továbbfejlesztése, ami maga a Welland továbbfejlesztése. A Jumo 004-est sosem fejlesztették tovább. A modern sugárhajtóművek mind-mind visszavezethetőek a Rolls-Royce Wellandra, hiába hasonlítanak jobban a Jumo 004-esre.


"Mégis jobb mint a Brit Churchill vagy a szovjet Stalin tank."


A Churchill és az IS-1/2 nagyságrendekkel jobb tankok voltak, mint a Tigris. Főleg azért, mert olcsóbbak voltak, megbízhatóbbak voltak, könnyebbek voltak, és jobban látták el a feladataikat. Nagyon jó, hogy a Tigris kilométerekre tudott ellőni, biztos sokat számított, amikor a harcállásába is alig bírt eljutni. Egy tank nem attól lesz jó, mert nagyon vastag a páncélja, meg nagyon messzire tud lőni. Persze, ezek is számítanak, de a legjobb tank az, ami olcsó, megbízható, és jól látja el a feladatait. Ha csak azt nézzük, hogy milyen messzire milyen pontosan mekkora kaliberrel tud lövöldözni egy tank, akkor a második világháború legjobb tankja kérdés nélkül a Jagdtiger. De ha történészeket kérdezel (és nem ilyen Földi Pál szintű amatőröket), akkor teljes megegyezés van, hogy a háború legjobb tankja vagy a T-34-es volt, vagy a Sherman. Unpopular opinion, de a legjobb német harckocsi amúgy a Stug III volt szvsz, ha már itt tartunk.


Amúgy meg nagyon jó, hogy te itt isteníted a Tigrist meg lehordod az IS-t, de a háború végére az OKW parancsba adta, hogy 1 IS ellen minimum 4 Tigrist kell küldeni, tehát maga a Wehrmacht vezérkara szerint is jobb konstrukció volt az IS, mint a Tigris.


"IGen, mert a legeslegnehezebbet, azaz holdra szállást tűzte ki mindkét nagyhatalom távlati célként, így az volt a céljuk hogy eljussanak a Holdra."


Ez konkrétan BAROMSÁG. Teljesen történelmietlen hülyeségeket hordassz össze folyamatosan. Ezt Kennedy tűzte ki célnak a '60-as évek elején, amikor az USA már biztosan tudta, hogy el fogják veszteni az Űrversenyt. A szovjetek nem is terveztek embert küldeni a Holdra.

2021. márc. 21. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!