Az Európai Unió miért erőlteti annyira az elektromos autókat?





Ahogy az első kommentek között írták elsődleges oka az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése. Globális felmelegedés nagy téma egy ideje és még ha nem is ez a legnagyobb rész,ha lehet csökkenteni vele ezzel az már előny. Ahogy más is írta a koncentráltabb szennyezése az autóknak itt a városok levegőjében történik,ami szintén erős szempont lehet.
Ugyanígy az új építésű házaknál most már a legtöbb helyen inkább a hőszivattyúk vannak előtérben,mert azt szintén támogatják. Pl "H" tarifa miatt jobban megéri,mint bármi más.(Az most más kérdés,hogy lehet kapni hőszivattyút 200ezerért és lehet 5-10millióért is csilivili talajkollektoros/szondás, vízszivattyúsat némi hatásfoknöveléssel ami esetleg még a melegvíz előállítást is kiváltja.) Ez kb olyan hogy lehet kapni sport autót is meg városi cirkálót is.
Továbbá gyakori tévhit,hogy az elektromos autó szennyezőbb lenne. Az előállítása leginkább az akkupakkok miatt magasabb CO kibocsátással jár(bár az is ipari szintű így szintén nem a városokban történik), viszont a használat során az összesített CO kibocsátás ideális esetben jóval hamarabb eléri a benzin/dízel autókét mint ahogy cserélni kellene ezeket az alkatrészeket. Ezért van az hogy pl az életciklusra vetített CO2 kibocsátási számításoknál az látható,hogy átlagosan feleannyi vagy kevesebb az elektromosok CO2 kibocsátása ,mint a benzin/dízeleseké. De igazából ezeket is lehet tovább használni. Egy új akkupakk kevesebbe kerül mint egy teljesen új autó és nincs is akkora co2 kibocsátása, viszont egy régebbi benzin dízel autó fogyasztásban a kopott alkatrészek miatt többet is fog enni és ezzel jobban is szennyezi a környezetét mint új korában.
31#(Kérdező)"Hát pedig egy új autó nem fogja megélni a veterán kort."
Az új autók nyilván több minden kötelező elektronikai elemmel rendelkeznek,mint egy 30éves példány és talán az anyagok minősége is az olcsóbban legyárthatóra megy rá,de nem hiszem,hogy ez gondot jelentene. Elektromosból is vannak már 15éves példányok,ahol ezek nem jelentenek akkora gondot, a futómű meg szerintem a legtöbb esetben nem használódik el jobban mint mondjuk egy 30évesben. Ez inkább erősen az út felületétől és a haladási sebességtől függ.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!