Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Most hogy összevonják az...

Most hogy összevonják az össze Volánt egy darab állami volánná, az olyan jól fog működni mint a KLIK sikersztori?

Figyelt kérdés
2019. szept. 26. 17:20
 1/1 anonim ***** válasza:

Ez egy hosszabb folyamat következő (befejező?) lépése. 2012-2015 között a megyei VOLÁN társaságokat regionális társaságokba vonták össze, most pedig egyesítik ezeket is. Stratégiai célja van, a 2020-as piacnyitásra történő felkészülés.

Végül is, már a megyei szervezetek esetén is országosan egységes tarifarendszer volt, és ha megnézed, több regionális társaságnál is ugyanaz az üzletszabályzat; de a nagyon nagy részben mindegyiküknél ugyanaz. Erősen behatárolja, hogy állami megrendelésre dolgoznak.


A KLIK-et hoztad (rossz) példának; nekem, 3 szolgáltató révén az a tapasztalatom, hogy a vezetéstől függ, milyen lesz.


1.) Az NKM Földgázszolgáltatóval semmilyen gondom nem volt még. Időben, kényelmesen lehetett intézni a szerződéskötést (az előző szolgáltatóm „kirúgott”, persze, nemcsak engem); már az első számlájuk is időben érkezett, kifogástalan volt, és ez így folytatódott. Nem diktálást választottam (soha, sehol nem választottam ezt). Nyújtottak elektronikus számla lehetőséget és csoportos díjbeszedési lehetőséget is; megy minden automatikusan, „mint a karikacsapás”, semmit sem kell tennem. Amit mégis: évente egyszer be kell engednem a leolvasót.


2.) Az NKM Áramszolgáltató már nem ilyen lett számomra. A szerződéskötés velük is rendben, kényelmesen történt. Náluk is kezdettől volt elektronikus számla lehetőség is, csoportos díjbeszedési lehetőség is.

Nade, a számlázás! Az első év nagy küzdelemben telt, hol dupla összegű részszámlát, hol fele összegűt küldtek, mint amilyet kellett volna. Aztán, miután kiderült, hogy „nekem semmi se jó”, néhány hónapig semmilyet se küldtek. Aztán, durr, az elmaradt időszakra egy förtelmesen rosszat küldtek, több mérőhely is volt rajta, még Budapesti címen levő mérő is (soha nem laktam Budapesten, csak többszáz kilométere tőle, még távoli rokonom sincs ott; mint kiderült, névrokonom igen).

Emiatt már elmentem az ügyfélszolgálatra. És akkor látványosan kiütközött a különbség.

Közös irodájuk van az NKM földgáz- és áramszolgáltatóknak, igazságosan megfelezve. A fölgázszolgáltatónál a két munkahely közül az egyiken üldögélt egy hölgy, senki sem ment hozzá. Az áramosoknál mindkét munkahelyen folyamatosan dolgozott egy-egy hölgy. Ötven perc múlva kerültem sorra; de csak azért ilyen hamar, mert az előttem érkezők közül (is) többen, türelmüket vesztve, morgolódva, káromkodva elmentek. És, senki sem új bekapcsolást kért, nem áthelyezést, hanem méltatlankodott.

Azóta sem tökéletes a dolog. Például, egyedüliek, akik számláján nem szerepel, hogy hányadik részszámla. De ami még furább, az egyedüliek, akik nem képesek egyforma részszámlákat küldeni; egy-egy év során 40% különbség is van az egyes havi részszámlák közt.


3.) És akkor a negatív csúcs, az NHKV. Másfél évig számlát se küldtek, aztán néha egyet-egyet, de mindig biztosítva a legalább 3/4-éves elmaradást. Elektronikus számlát több mint három és fél év után sem tudnak küldeni, és csoportos díjbeszedés is csak 3 év eltelte után lett. Persze, ez is csuklik, mert kétszer változtattak azonosítószámot (jogosult azonosítót is és vevő/fizető azonosítót is). Emiatt új megbízásokat kellett adnom a bankban, de egyik alkalommal ez is lehetetlen volt. Rossz azonosító miatt a bank nem teljesítette a beszedési megbízást. Az NHKV ügyfélszolgálata pedig nem tudta megmondani, mert adatvédelmi szabályzatuk szerint csak a fizetőazonosító alapján tudták volna megnézni az adataimat (nem jó hozzá se név, se cím); viszont épp azt nem tudtam, hogy mire változott, azt akartam megkérdezni. Meg kellett várni a következő negyedéves számlát, azon rajta volt. Amúgy, a legrövidebb késésük 12 nap volt, amennyivel a számlán szereplő nap után elvégezték a csoportos beszedést. Már nyugodtan várok, de első alkalommal, egy hét után hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy mi a baj már megint, és azt a választ kaptam, hogy várjak, senkitől se szedték még be, de még csak 7 nap telt el az esedékességtől.


Úgyhogy, lehet jó is, rossz is, nagyon rossz is; sajnos, a jó aránya nem szép.

2019. szept. 26. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!