Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Szerintetek nagyvonalakban...

Szerintetek nagyvonalakban jók lennének ilyen változások nemzeti alaptantervben? Melyik része igen, melyik nem, és miért?

Figyelt kérdés

-A jelenlegi történelemoktatás nagy része politikatörténelem (uralkodók és csaták évszámostul). Ez az anyagrész mondjuk megfeleződne vagy megharmadolódna. Cserébe egy-egy korszak kiegészülne egy alap szintű művészettörténettel, és a tankönyvben lenne egy bekezdés a korszak filózófiájáról is. Tehát hogy a diák tisztában legyen egy-egy korszak kulturális hátterével és eszmeáradatával, az adott korszak emberi arcával is. Akár át is lehetne hozni a kötelező olvasmányokat ehhez a tantárgyhoz, és a művészettörténetbe integrálni! (Az egész anyag mennyisége meg kb. megegyezne a mostani töriével).


-Lenne egy magyar nyelv tantárgy, ahol lehetne verseket elemezni, érvelő fogalmazásokat írni, a kötelező olvasmányokról esszéket írni. Lenne szó nyelvtanról, de nagyságrendekkel kisebb lenne a tananyag (nem kellene pl. összetett mondatokat elemezni, meg minden hasonló okoskodás hanyagolható). Mindez a mostaninál JÓVAL kisebb óraszámban.


-Informatikára jóval nagyobb hangsúly. Pl. gyakoroltatni a vakon gépelést, a diák profin használja a Wordot / Excelt / Power Pointot; Esetleg valami programozási alapok, stb.


-Állampolgári alapismeretek: Szó lenne a gazdaságról, a törvényekről / jogról, adókról, a politikai rendszer felépítéséről, KRESzről, elsősegélyről... Sőt, aki igazán szorgalmas, iskolai kereteken belül is megcsinálhatná a KRESz elméleti vizsgát!


-Intenzív nyelvtanulás minden diáknak! Az eltökélt diákoknkak iskolai kereteken belül nyelvvizsga-felkészítés.


-A biológia / kémia / földrajz / fizika ilyen szintű oktatása csak faktos osztályokban. A matekot viszont reálsulisoknak a mostaninál magasabb szinten oktatnám, a humán osztályoknak maradhatna a mostanihoz hasonló szinten. (A humán osztályoknak pedig lenne több történelem, több kötelező olvasmány, több magyaróra... De a nyelvtanulás a humán meg reál osztályokban is intenzív lenne!)


-Tesin a padon oda-vissza ugrabugrálás meg hasonló baromságok helyett nagyobb hangsúlyt kapna az erősítés. A szertorna meg kötélmászás meg társai helyett meg nagyobb hangsúlyt kapnának a csapatsportok.


-Énekórán helyett "zeneóra" lenne. Nagyobb hangsúly lenne azon, hogy a diák ismerje a hangszereket és tudjon kottát olvasni, mint hogy el tudja énekelni valamelyik hülye népdalt. Akit érdekel, pedig iskolai kereteken belül tanulhatna hangszeren játszani.


-Hittan választható.


-Mi maradt ki? A rajz... az végül is maradhat, ahogy van.


2020. febr. 9. 20:29
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
63%
Nem.
2020. febr. 9. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 A kérdező kommentje:
Kimaradt még az irodalomnál: Versek bemagoltatása csak általános iskolában!
2020. febr. 9. 20:32
 3/23 anonim ***** válasza:
43%

Nem.


Én eleve nem vagyok híve ennek a kézivezérelt oktatásnak.



Jobb lenne az angolszász rendszerből meríteni, ahol a diákok maguk válogathatják össze a tárgyaikat.Aki akarnak tanulhatna már gimnáziumban molekuláris biológiát.



Nem szabad a diákokra erőltetni azt, ami nem érdekli őket.

2020. febr. 9. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
71%

Nemzeti Alaptanterv legfontosabb pontjának az kellene legyen, hogy felülvizsgálja kötelezően a tanári diplomákat.

Összeállíthatnánk egy olyan tantervet is, amit szerte a világon mindenki dícsérne és mindenhol megválasztanák a legjobb tantervnek, ha a tanári karunk olyan, hogy legtöbbje alkalmatlan a tanári pályára. Olyan tanárokkal nem érsz el semmit, akik nem is akarnak tanítani. Mert a legtöbb már ilyen. Rég elmúltak azok az idők mikor valaki hivatás tudatból választotta a pályát. Mára mentőöv lett a tanári képzés, sokan azért végzik el, mert más felsőfokú képzésre nem vették fel és mindenáron diplomát akartak szerezni. Szomszédfalu általános iskolájába volt például olyan fiatal matektanárnő, aki nyíltan megmondta ő utálja a gyerekekte, tojik rájuk, hogy megértik-e az anyagot, stb. Na, ilyen tanárokkal mit akarsz kezdeni?

Hittan meg megsúgom eddig is választható volt. Az is megválasztható, hogy milyen irányzat hittanját akarod tanulni, de teljesen kiváltható az egész.

De onnantól nem tudom komolyan venni az egész tervedet mikor benyögöd, hogy csökkenteni akarod a magyar órák számát. Ma a legnagyobb probléma azzal van, hogy a gyerekek több, mint a fele egy 10 soros szöveget nem tud értelmezni, de te tovább akarod csökkenteni az esélyüket, hogy valaha megtanuljanak szöveget érteni. Sokat elárul, hogy magyar érettségin is sokaknak 9 éve már az egyszerű szövegértés a mumus.

2020. febr. 9. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 A kérdező kommentje:

"a gyerekek több, mint a fele egy 10 soros szöveget nem tud értelmezni, de te tovább akarod csökkenteni az esélyüket,"


A szövegértés gyakorlását valóban beleírhattam volna, ebben igazad van. Viszont a fent kifejtett változtatásokkal így is csökkenne a magyarórák száma.

2020. febr. 9. 20:59
 6/23 A kérdező kommentje:

"Hittan meg megsúgom eddig is választható volt."


Akkor így fogalmazok: Aki akar, járhatna "hit- és erkölcstan" órára. Aki nem, annak nem lenne erkölcstan helyette.


---


Egyébként köszönöm az idáig érkezett válaszokat!

2020. febr. 9. 21:03
 7/23 anonim ***** válasza:
Attól, mert próbálod javítani ugyanúgy nem érsz el semmit, amiatt amit az elején írtam.
2020. febr. 9. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 A kérdező kommentje:

#3


Hogy nagyobb szabadsága legyen azt tanulni, ami érdekli, azt támogatom. Akár hogy egy-egy tárgyban elméjüljön, és egyetemi szinten tanulja! De hogy "maga válogassa össze az óráit"?

Na ne! Lehet, hogy valaki felnőttként tök jó mérnök vagy orvos lenne, de mivel 15 évesen ezt a nagy felelősséget arra használta ki, hogy könnyű legyen a suli, így ugrik az egész...

2020. febr. 9. 21:08
 9/23 anonim ***** válasza:
55%

18

Nem értek vele egyet.

Az, hogy kinek mi a könnyű, az szubjektív.

Nekem a matek könnyű volt, de például a kémia nem annyira.



Egy tantárgyat többszintűvé kellene tenni.

Matematika szint 1, szint 2, szint 3.


Aki mondjuk gyenge matematikából, neki elég az 1-et teljes teljesíteni, az tartalmazná tényleg csak az alapokat, hogy ne felejtse el,hogy kell százalékot számolni vagy területet.

A 2-3 meg már mehetne a reálosabb tanulóknak.


Ugyanúgy, mehetne a tárgyak többségéből.



Nyugat-Európában jól működik ez a tantárgyválogatós rendszer és bizony nem képeznek kevesebb mérnököt, közgazdászt, orvost, mint mi.

Csak annyi a különbség, hogy a diákok nem rühellenek iskolába járni.

2020. febr. 9. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
25%

#4-nek tökéletesen igaza van.


Akármilyen is az alaptanterv, ha közben erős a szórás a tanárok között.. csodálkozunk, miért utálja meg valaki a történelmet vagy a fizikát? Én ebben élek, tudom miről beszélek. Általánosban tök szerettem a történelmet, szakkörre is jártam, mert érdekelt, jó tanárom volt, felkeltette az érdeklődésemet még olyan történelmi idők iránt is, amik nem érdekeltek. Középiskolában meg bejött az új tanár, egyszerűen csak írtunk, magoltunk.. Fizika is érdekelne, ha nem ilyen szinten kéne tanulnunk, úgy, hogy nem is kéne. A tanár nem magyarázza el, házik rohadt nehezek, mindenbe beleköt.


Az a baj, a pedagógus szervezetek ezzel nem foglalkoznak. Hiába jó vagy rossz az alaptanterv, ha csomó inkompetens tanár van. Mert azt nem lehet fogni a NAT-ra, hogy ledarálja a tananyagot. Nem lehet fogni a NAT-ra, hogy még egy vázlatot sem tud a magyar tanárom felírni a táblára, és mindenki telefonozik vagy lóg az óráról, mert nem tudja követni, nem ír vázlatot, még a dolgozatot is a netről lopkodja.. azt sem lehet a NAT-ra fogni, hogy miközben középiskolában a tesitanár elfogadja, hogy nem mindenki tud ugyanolyan szintet teljesíteni különböző okok miatt és nem húzza le az átlagomat egy rossz jeggyel (minek egyáltalán egy ilyen tölteléktantárgyat osztályozni?), addig általános iskolában csak a tesi lett kettes.


Mindenki más iránt képzel el magának, mindenki mást szeret. Az meg szerintem kifejezetten káros, hogy valaki színötös, mert azon kívül nem mutat mást, hogy kitűnően tud magolni.

2020. febr. 9. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!