Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mivel oldják meg a céltudatos...

Fizikakedvelő kérdése:

Mivel oldják meg a céltudatos tanulást/annak elősegítését ilyen típusú rendszerekben?

Figyelt kérdés

Nagyon érdekes és állandóan előkerülő téma az oktatás helyzete,fejlesztési lehetőségek országunkban és még hasonló egyéb kérdéskörök. A felvetésnek az aktualitása sem utolsó(távoktatás,NAT). Gyakran olvasni a skandináv rendszerek előnyeiről,a finn a leggyakoribb példa. Értelmezésem szerint egy középiskolai alapóra az élménypedagógiai elemek,a finom számonkérések, a házifeladat hiánya miatt egy alaptudást átadó,többséget kiszolgáló módja a tanításnak. Hisz' nem vegyészeket,fizikusokat akarunk képezni. Ez persze sok előnyt hordoz. Azonban lenne egy kérdésem. Hogyan oldható meg egy ilyen "tömegbarát"(a gyerekek többségének igénye a meghatározó) rendszerben a kimondottan érdeklődő,céltudatos egyének fejlődése? Maradjunk a természettudományos példánál: egy leendő vegyésznek/vegyészmérnöknek elengedehtetlenek az alapos fizikai/kémiai ismeretek. Tanulónk szereti ezek a tárgyakat,szabályosan falja a tudást. Hogyan oldja meg ezt az alaposságot,ha az órák menete/anyaga egy nem kifejezetten ilyen irányultságú tömegre van írva,s elsődlegesen egyszerűbb/alapvetőbb tudást ad? Milyen eszközei vannak arra,hogy szűkebb("elit") körben tanuljon,ahol lehet fókuszálni a részletességre?


Válaszokat előre is köszönöm!



2020. márc. 22. 13:04
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
0%

Sosem volt ilyen.


Az, hogy az emberek alapvető dolgokat nem tudnak, hogy miként kell merőleges házfalat csinálni, hogy az autó miként képes megállni, hogy mi a különbség a kilógram és a dekagram között...

Az emberek nem tudják, mi az a sav, hogy fognak tudni főzni? Sok alul iskolázott most is melegíti a tannin bomba borokat, aztán csodálkozik, hogy keserű lesz és a pörkölt nem lesz puhább, mert nem tud különbséget tenni egy kék oportó és egy cabsav között. Ha az emberek nem tudják, hogyan működik a szaporodás, miként lesznek képesek megérteni, miként terjednek a vírusok és mit tehetnek, hogy ne terjesszék ezt? Ráadásul fogalmuk nincs az emberkenek az alapvető szexualitásról. Nem. Tudják, hogynak hatnak az alkoholok és mit lehet tenni ez ellen.

Sokan nem tudják, hogy miként penészedik az otthonuk.

Az emberek nem tanulják meg természet ismeret órán, miként lehet palántát ültetni és nem növelnek otthon paradicsomot, sosem tudják meg milyen a nem műanyag étel íze.

Fizika nélkül nincs dinamika, nincs statika, nincsenek épületek és nincs jármű.

Ellenben ha csomó filozófust és kozmunkást, meg meki szakon végzett bölcsészt szeretnél, jó úton jársz.

Nézd meg, hogy mi lett azokkal, akik nem törődnek a természettudományokkal : nézd meg az egység sugarú amerikai állampolgárt. Készült belőlük sorozar is.


Science of stupidity


Ezt akarod terjeszteni?

2020. márc. 22. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 A kérdező kommentje:
#1:Nem értelek. Pont a természettudományokat védem. Illetve azt a személyt aki ezekkel mélyebben foglalkozni szeretne. Hogyan oldja meg,ha az alapóra élménypedagógiai elemekkel van tele és csak egy alapfokot üt meg?
2020. márc. 22. 14:52
 3/24 anonim ***** válasza:
100%
A legtöbb iskolában vannak faktok vagy valmi hasonló néven emelt anyag. Amúgy meg a net korában ez nem jelenthet problémát.
2020. márc. 22. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 A kérdező kommentje:

"A net korában..."

Én ezt értem. Azonban egy tankönyvvel ellentétben a neten található információkat nagyon ügyesen kell szűrni,tele van gyönge és hiteltelen információforrásokkal. Ezért nem gondolom,hogy segítségen túl képes valamit a net adni.


Visszatérve tehát a témához. Egy ilyen rendszerben is megtalálhatóak tehát olyan elemek,amelyek egy magasabb színvonalú és részletes órát biztosítanak.

2020. márc. 22. 15:12
 5/24 anonim ***** válasza:
20%

- Hisz' nem vegyészeket,fizikusokat akarunk képezni.

- Milyen eszközei vannak arra,hogy szűkebb("elit") körben tanuljon,ahol lehet fókuszálni a részletességre?


Ebből arra következtetek, hogy elitnek tartod és nem közérdeknek a természettudományokat.

2020. márc. 22. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:

# 4

Rosszul gondolod itt egy példa.


[link]


A tanuláshóz pedig az önálló gondolkodás és a források értékelése is hozzá tartozik.

2020. márc. 22. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 A kérdező kommentje:
#5:Akkot bocsánat. Én arra gondoltam,hogy egy finn típusú oktatási rendszerben alcsonyabbak az elvárások. Akit mélyebben érdekel mihez nyúlhat,van-e fakt stb. Ez volt a kérdésem magva. Tényleg elnézést kérek,ha félreérthető volt.
2020. márc. 22. 16:25
 8/24 A kérdező kommentje:
#6:Egyetértek. De azért a forrásokat ügyesen kell szelektálni,meg kell lelni a különböző szinteket stb. Ez alaptudás nélkül nem könnyen megy,véleményem szerint.
2020. márc. 22. 16:38
 9/24 anonim ***** válasza:
Még mindig nem egyértelmű, most mit szeretnél?
2020. márc. 22. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 A kérdező kommentje:
Szimplán arra voltam kíváncsi,hogy hogyan hidalják át a finn típusú oktatási rendszerek az alapóra és a komolyabb szint közti különbséget. Hiszen az egyenlőségre törekszenek,tagozatos rendszer nem nagyon található meg náluk,az alapórák pedig élménypedagógiai formát öltenek. Ellenben egy leendő vegyészmérnöknek ez nagyon kevés. Hogyan képes tehát a lemaradásokat feltölteni,mélyebben tájékozódni? Ennyi volt kérdésem magva. Illetve az,hogy hatékony-e.
2020. márc. 22. 16:46
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!