Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért kritizálják sokan a...

Miért kritizálják sokan a digitális oktatást?

Figyelt kérdés

Természetesen sokaknak irritáló, hogy Magyarországon, ha más nem is, de a digitális oktatás bizony sikertörténet lett. Számos egyetemi oktatótól is azt hallani, hogy mennyire jól sikerült megoldani a digitális oktatást, annak ellenére is, hogy az egyetemi oktatók egyébként közismerten kormányellenesek. A középiskolai és általános iskolai tanárok is azt mondják, hogy meglepően jól ment az átállás és szinte hatékonyabb, átláthatóbb is lett az oktatás. Ha nem is tökéletes még, de megvan a lehetőség a fejlesztésre, illetve nemzetközi viszonylatban nehéz lenne olyan országot mondani, ahol sokkal jobban ment volna az átállás.

Olyan nehéz elfogadni, hogy ez a digitális oktatás most szerencsére jól kialakult?

Ui.: Ez mégpedig a pedagógusok érdeme, de ehhez a kormány döntése is kellett.



2020. márc. 26. 14:27
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
59%
Ki kritizálta a digitális oktatást és mivel?
2020. márc. 26. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
52%
még egy kritikát nem olvastam hallottam róla, ezeket ti találjátok ki hogy utána sirnákozzatok?
2020. márc. 26. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
70%

Jó, az egyetem nyilván más.

Nekem tanári diplomám van - igaz nem maradtam a pályán. Volt évfolyamtársam viszont egy falusi általános iskolában tanít, ahol a tanulók 85%-a cigány, nagy részük putris. No most, ott az a cél, hogy 8. végére valahogy tudjon helyesen írni, illetve a másik cél elérni valahogy, hogy egyáltalán bejárjanak az iskolába. Nem 8-ra, hanem hogy egyáltalán valamikor beérjenek az iskolába. Most kivették ezt az intézményes keretet, ami azért minimálisan adott egy rendszert és valamennyire ösztönözte, hogy ha már ott vannak bent, akkor valamit csináljanak is. Egy ilyen környezetben semennyire nem működik a "digitális oktatás", és Magyarország jó része ez, és nem a budapesti elit-gimnáziumok világa.

2020. márc. 26. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:

[link]

[link]

[link]

[link]

Ezek az ellenzéki cikkek mind valamilyen apróságot akar kiemelni, negatívan beállítva. Elég provokatív címei vannak ezeknek a cikkeknek.

2020. márc. 26. 14:39
 5/18 A kérdező kommentje:
Igen #3, ez igaz is. De koronavírus idején attól még hadd tanulhasson az, aki akar és tud. A kisebbség kérdése eddig is megvolt és ezután is meglesz, de ez ettől eléggé független dolog.
2020. márc. 26. 14:43
 6/18 anonim ***** válasza:
25%

#4 Köszi! Direkt nem akartam keresgélni mert így is túl sok hülyeséget írogatnak össze.

Tetszik hogy mennyire követelték 3 héttel ezelőtt hogy azonnal zárják be az iskolákat, most meg hisztiznek hogy nem csak hereverélnek otthona diákok hanem meg tudta oldani a kormányzat - legalább a többségnél, hogy legyen oktatás.

Valóban nem mindenkinek van otthon számítógépe, és nem is kell. Nálunk az iskolában összeszedték azokat a laptopokat amik a tantermekbe voltak kirakva meg amik kevésbé modernek és félre voltak már téve, ezeket adták oda azoknak a családoknak ahol nincsen sem telefonja sem számítógépe a gyereknek. Kölcsön és nem örökre.

Aki meg még így sem tudja megoldani, az bemehet az iskolába dolgozni.

A közintézményeknél ingyenes wifi van már a legtöbb helyen, az iskolákban is. Még ha nincs is nyitva az épület, előtte akkor is rá lehet kapcsolódni és akinek van okostelefonja az tudja is használni így.

Ahol meg az a gond hogy se villany semmi, ott meg mást találnak majd ki a tanárok. Akinek az írás-olvasás a problémája annak nem is lehet digitális tananyagot feladni. Annak is van tankönyve, azt betűzgetheti, most ráért.

A harmadik cikkben szándékosan keverik az óraadó tanárokat azokkal akiknek fel akarnak mondani. Az óraadókat órabérben fizetik - csináltam pár évig - ha nincs óra akkor nem is kell fizetni egy fillért sem. Nem kell felbontani a szerződésüket, mert szünet idején eddig sem volt óra. Ha meg az óraadó elvégzi a tanítást ahogy kell, akkor miért mondanának fel neki? Vannak akiket délutánra, a napközi vagy tanulószoba idejére alkalmaztak óraadóként esetleg, nekik meg nincs munkájuk ha nincsen bent gyerek az iskolában.

A legviccesebb az utolsó linked volt. Hiszen a miniszterelnök maga mondta el hogy ez a digitális oktatás a tanároknak sokkal több munkába kerül mint a sima tanítás - pedig az sem annyi ahány órát megtartanak.

Ma volt 5 órám, tegnap kellett rá készülnöm előre és ma a gép mellett voltam 13:30-ig, de a feladatokat még majd ezután fogják beküldeni és nekem azt át kell nézni, osztályozni.

2020. márc. 26. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
74%

Színtiszta kormánypropaganda ez, amit most itt letoltál. A digitális közoktatás Magyarországon gyakorlatilag nem létezik.


A technológia már legalább egy évtizede adott a normális digitális oktatás megvalósításához, ehhez képest még mindig ott tartunk, mint ha még mindig a 9600 baudos modemek korában élnénk ('90-es évek eleje-közepe).


Én egy egyetemen dolgozok informatikusként. Amióta bevezették az egyetemlátogatási tilalmat, gyakorlatilag az összes munkaidőnk arra megy el, hogy támogassuk az oktatókat a távmunkában.


1. Az oktatóknak nincs eszközük, sok esetben 10-15 éves, vagy akár idősebb notebookkal, laptoppal dolgoznak. A teljesen más célra vásárolt laptopokat adjuk ki nekik távmunka céljából.


2. Nincs egységes oktatási platform. Középiskolában az van, hogy ahány oktató, annyiféle platformon adja ki a feladatokat. Van, amelyik Krétában adja ki üzenetben, van aki szintén Krétában, és közben Moodle-ben várják a megoldást... van aki Messenger csoportot nyitott, van aki Discord csoportot, van aki Microsoft Teams-et használja, van aki Google Classroomot...


3. A középiskoláknak szánt digitális oktatási platformok (pl. a Moodle) állapota a legtöbb intézményben katasztrofális. Mivel eddig ezeket alig vagy egyáltalán nem használták, így sok esetben még a tanárok/rendszergazdák sem tudják, hogyan is kellene üzemeltetni, konfigurálni őket, vagy egyáltalán egy kurzust megnyitni.

Ahhoz, hogy ezek a rendszerek használhatók, vagy akár produktívak legyenek, sok ezer munkaórát és sok milliót kellene beleölni.


4. A felsőoktatási intézményekben egy fokkal jobb a helyzet, mivel ott már valamilyen formában eddig is folyt távoktatás. Ugyanakkor távoktatást az oktatók többsége eddig nem csinált, nem voltak kiképezve rá, így most hamargyorsan kell megtanulniuk. Én magam is több prezentációs anyagot készítettem oktatók részére, de a vezetőségtől is folyamatosan kapjuk az oktatási anyagokat.

És még így is jellemző az, ami a középiskolákban, hogy az oktatók próbálják megtalálni a leghatékonyabb megoldást, ezért több féle megoldás is születik, olykor a hivatalos csatornákat megkerülve. Minden oktató akkor, úgy, és olyan formában küldi le az anyagokat, ahogy meg tudja oldani, szerencsétlen hallgató pedig ezer egy csatornán keresztül kapja az ívet (lásd ezt a kérdést: https://www.gyakorikerdesek.hu/emberek__emberi-tulajdonsagok.. )


Összességében azt lehet mondani, hogy a digitális távoktatás Magyarországon kb. sehol sincs, mert az eddigi kormányok sz*rtak bele egy nagyot. Talán a Sulinet volt az egyetlen olyan intézkedés, ami próbált valamit javítani a helyzeten, felemás sikerrel.

2020. márc. 26. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
70%
Én is meglepődtem azon, hogy ennyire jól működik. De az általad linkelt cikkekből a második hol is kritizálja a digitális oktatást? A többi három meg valószínűleg valós problémákra mutat rá. Persze ez nem jelenti azt, hogy a dolog összességében ne lehetne sikeres.
2020. márc. 26. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
72%

Én azt hallom a tanároktól, hogy borzalmas lett a digitális oktatás során kialakult zűrzavar


1 - Sokkal kimerültebbek a tanárok. Rengeteg dolgozatot, feladatot kell kijavítaniuk. Egész nap dolgoznak vele, hétvégén is


2 - Nagy energia megy el a digitális tartalom beállítgatásásra


3 - A diákok tudásáról nem jön hiteles információ, mert otthon kikeresik a megoldásokat és egymásnak elküldik


4 - Nem tudnak normálisan szocializálódni közösségben


5 - Nem lehet ellenőrizni a minden napos testmozgást, tornát

2020. márc. 26. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
92%
Először is a módszer. Egyetemen adtak egy hét szünetet, közoktatásban volt 1 hétvége rá. Legtöbb egyetemen van hozzá megfelelő informatikus háttér. Egyáltalán nem volt terv arra, hogy mi van azokkal, akiknek nincsen képessége rá. Kormány feldobta a feladatot, mindenki oldja meg ahogyan.
2020. márc. 26. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!