Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért van az, hogy gyakran...

Miért van az, hogy gyakran nagyon sikeres, elismert emberek lesznek azokból, akik a magyar oktatási rendszerben rosszul teljesítettek, és gyakran középszerű, elveszett emberek lesznek azokból, akiket tanárok és szülők mintadiákoknak állítottak be?

Figyelt kérdés

2012. dec. 1. 19:04
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
73%
Szerintem te is tudod a választ...
2012. dec. 1. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Évtizedek óta kísért ez kérdés egy jelenleg sikeres, de tragikus iskolai időszakkal induló élet után, és nem tudom a választ, bár sejtem. Kívülről biztos egyértelmű a válasz, mondván, hogy a rendszer rossz, de úgy, hogy az ember megélte ennek a szélsőségeit, évtizedekig kűzdött vele, ma is kűzd, nem egyszerű kiválasztani a megfelelő okokat.
2012. dec. 1. 19:12
 3/14 anonim ***** válasza:
Mire alapozod ezt?
2012. dec. 1. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%
Rátermettség és életrevalóság kérdése. Általában a gazdag emberek vállalkozók, ahhoz meg nem kell irodalom meg kémia 5-ös.
2012. dec. 1. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 Dick Esmen ***** válasza:
100%
Ez egy jó kérdés,engem is régóta foglakoztat.
2012. dec. 1. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:

Nem vállalkozókra gondoltam, hanem a legkülönbözőbb területeket szakmailag, művészetileg, tudományosan stb kimagaslót teljesítő, elismert emberekre.


Hogy mire alapozom? Nyilván erről nincs kimutatás. Arra alapozom egyébként, hogy 42 éves vagyok, 3 általános iskolát jártam végig (lakhelyváltások miatt) és a közösségi oldalak kapcsán, ahol az utóbbi időkben rengeteg volt iskolatársammal vettem fel a kapcsolatot, információk alapján, sokakkal folyamatosan, vagy megszakításokkal tartottam a kapcsolatot, és az általános tendencia az volt, hogy az általános iskolában eminens gyerekek, tanulmányi versenyek győztesei, mindenből ötöst kapók, kitűnő tanulók jelentős része teljesen eltűnt, ami alatt azt értem, hogy semmi kimagaslót nem műveltek, biztosítási ügynök lett, bérszámfejtő stb stb. Persze ezek nem szégyelnivaló munkák, de nem igazolják az iskolai erőviszonyokat. Ellenben azoknak a tanulóknak egy igen jelentős része (mondhatom, hogy többsége), akikre azt vasalták rá, hogy hanyag, lusta, nem tanul, buta, nem érti az anyagot, magatartási problémákkal kűzdött, igen kimagasló eredményeket értek, van, aki egyszerűen mindent meghazudtolt, amit felső tagozatban a tanárok és szülők gondoltak róla. Nyilván ez nem egy kőbevéshető tendencia, de nagyon sokat gondolkdoom azon, hogy ez mitől lehet. Nyilván persze van, aki akkor is sikeres volt és ma is, és akkor is elveszett volt és ma is, de a többség tekintetében ez megfordult. Ez az én tapasztalatom, de sokakkal beszéltem erről, akik szintén ezt tapasztalták. És persze nem az arvátlan üzletemberekre gondolok. Mentális és kreatív teljesítményekre.

2012. dec. 1. 19:25
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

Általános iskolai teljesítmény tényleg nem sokat árul el a jövőbeli teljesítményről a kölyöknek. A kitűnő bizonyítvány megszerzése, nulla agymunkával könnyen elérhető.


Azt hittem ,hogy egyetemi, de legalábbis középiskolai tendenciára gondolsz.

2012. dec. 1. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

Az iskolai teljesítmény sokszor leginkább a szorgalomtól függ.

A csak felnőttkorban sikeres emberek gondolom diákként nem törődtek ezzel, mert akkor még nem volt belőle hasznuk, később viszont akár a legkjobb tudásuk szerint csinálnak mindent.

Szerintem ez egyértelmű.

Az iskolai eredményeknek semmi köze a valós tudáshoz.

2012. dec. 1. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
Főképpen általános iskolai gondolok. Engem rengeteg megaláztatás ért azokban az években, nagyon degradált skatulyába tettek, és sok dolgot el is hittem arról, amit akkor rámolvastak, és nagy harcok árán tudtam csak kijönni belőle évtizedek alatt. Emiatt nagyon megmaradt benne az osztály (osztályok) közösségében fennálló hieracrhia, amire tanárok és szülők egyaránt rátettek. Nyilván, aki ezekben az években járt iskolába (kicsit ma is ez van), az pontosan tudja, hogy van egy ilyen kasztrendszer, és nincs átjárás a kasztok között az osztályban. Voltak azok a kivételezettek, akik mindíg, mindenből jók voltak, a rossz eredmények kapcsán az iskolai vagy családi balhékban mindíg ezeknek a neve került elő, hogy lám, az tudja, miért nem vagyok képes én is arra, émint ez vagy az, és ez nagyon mély nyomot hagy. Ellenben ezekben a balhékban előkerült, hogy ezzel meg azzal ne barátkozzak, mert azok rossztanulók, nem símulnak az közösségbe, stb stb. Ezek után döbbenten látom, hogy a felnőtt életben a legtöbb esetben ez megfordult. (Nyilván, van, akinél nem, sajnos tudok olyat is.) De a legtöbb esetben valóban meglepetések értek. Az aggasztó az, hogyha ilyen nagy számban fordul meg ez a tendencia, akkor van e racionális alapja az iskolai értékelés és minősítés mai és akkori módszerének, és vajon degradálni kell e azokat, akik ebben az értékelésben alul maradnak, és exponálni kell e azokat, akik ebben kitűnnek?
2012. dec. 1. 19:41
 10/14 anonim ***** válasza:
Vegyész nem lesz abból aki kettesre bukdácsolva tudta a kémiárt.Meg még jó néhény szakma ilyen.Ha ilyenek nem lennének akkor a sikeres ember hogyan lenne sikeres?Ha nem lennének jó szerelők jó mesteremberek akkor hogy lenne sikeres.Sok politikusnak van jogi végzettsége és a mondataikból látszik hogy tök hülye a joghoz!
2012. dec. 1. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!