Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem terveznek ÉS gyártan...

Miért nem terveznek ÉS gyártanak Magyarországon autót? Nézd hogy bejött ez a germán népeknek is és milyen életszínvonalon élnek?

Figyelt kérdés

Oké, van egy összeszerelő gyár Győr-ben de az még mindig nem nekünk termeli a tőkét csak a munkanélküliséget csökkenti.


Miért nem tervezünk mi is saját márkát, saját gyártó iparral, és miért nem hasítjuk mi is az eget mint más nyugat-európai ország?


2014. dec. 13. 23:02
1 2 3
 1/30 anonim ***** válasza:
85%

Az osztrákok is germán nép, mégis jól élnek és nem gyártanak autót:D

Vagy, az oroszok meg nem germán nép, gyártanak autót és mégsem valami magas az életszínvonal.


Egyszerűen, nem attól függ az életszínvonal, hogy gyárt-e autót az adott ország.

2014. dec. 13. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 anonim ***** válasza:
90%

Buszt viszont csinálhatnánk.

A Rába motorok elég jók voltak.


Ehhez csupán, pénz, pénz , ja meg pénz kellene és protekcionizmus, míg felszívja magát a cég.

2014. dec. 13. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/30 A kérdező kommentje:

Szellemiség biztosan akadna az országban, igaz nem olyan olcsón mint amit nyugat csak oda tud dobni egy jó mérnöknek, de más úton is itthon lehetne tartani a jó szakembereket


Munkaerőből meg nem lenne hiány, sőt ez csak jót tenne az országnak, rengeteg munkalehetőséget biztosítana és ez növelné minden szempontból az ország vásárlóerejét is


akkor mi az igazi akadály?

2014. dec. 13. 23:19
 4/30 anonim ***** válasza:
97%

Ja, a buszipart tényleg kimaxolhatnánk. Persze ehhez nem ártana hogyha nem külföldi buszokat venne a drága kormányunk.


Autógyártás szerintem kockázatos és drága befektetés így a "nulláról" kezdve.

2014. dec. 13. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/30 anonim ***** válasza:
96%
Vagy pl Mozdonyok, vonatok gyártásában is jók voltunk míg szét nem verték. Azt kellene megkeresni hogy mi az ami már nincs, de még a darabjai megvannak, így vissza lehetne állítani a régi állapotokat.
2014. dec. 13. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/30 anonim ***** válasza:
83%

7#


A piaci verseny.


Olyan buszt akarunk csinálni tehát, ami versenyképes a Man, Mercedes, Solaris, Volvo...st-vel.

Na, egy ilyen modell kifejlesztése nagyon nem egyszerű, mivel már megvannak az erős versenytársak.


Az állam segítségére is szükség lenne eleinte a céghez, mivel protekcionizmus is szükséges hozzá.

2014. dec. 13. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/30 anonim ***** válasza:
8%

"akkor mi az igazi akadály?"


Az hogy tilos. Ha elkezdenél egy ilyen gyártást az EU olyan szankciókkal sújtana, hogy megszűnne létezni Magyarország.

2014. dec. 13. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/30 anonim ***** válasza:
84%

Melyik hülye találta ki hogy tilos? Van valami konkrét forrás erről hogy az EU tiltja az autógyártást? És csodálkozunk hogy itt tart az ország...


A probléma az lenne, hogy a 0-ról autógyárat építeni elég költséges, és vagy minőségi darab kell hogy legyen jó marketinggel, vagy nagyon olcsó hogy megtérüljön a dolog. A legtöbb ember inkább marad azoknál a típusoknál amik évtizedek óta bizonyítanak. És egy tök ismeretlen autógyártó nem fog tudni évi több százezer autót eladni. Masszívan veszteséges lenne, és ezért senki sem akar belefogni.

2014. dec. 13. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/30 anonim ***** válasza:
88%

"A Rába motorok elég jók voltak."

Ahham, a 70-es években, ráadásul az is licenszből épült.


"Vagy pl Mozdonyok, vonatok gyártásában is jók voltunk míg szét nem verték"

Ez igaz, a tervgazdaság és a kicsi piac adott a mozdonygyártásunknak. Gyakorlatilag a 90-es években ebben is lemaradtunk.


Lehetne itthon is autót,buszt,teherautót vagy akár mozdonyt gyártani, csak mocskos nagy kezdőtőke kell hozzá. Ha Matolcsy 200 milliárdonként ebbe lapátolná a pénzt, nem az unortodox közgazdászok képzésébe..

2014. dec. 14. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/30 anonim ***** válasza:
17%

"Van valami konkrét forrás erről hogy az EU tiltja az autógyártást?"


Nyilván nem publikus.


Csak meg kell nézni a rendszerváltáshoz való "felkészülést"... ezerrel rothasztották le a működő gyárakat, hogy annak a Nyugatnak ne legyen versenytársa, amihez "majd" csatlakozni fogunk.


Ez a "majd" már akkor le volt zsírozva, amikor Fekete János felvette az első 1 milliárdos IMF kölcsönt.

Nem sokkal rá Kádár kiadta a parancsot a "társasági törvény" megalkotására, ami a "privatizációt" meg a nemzeti vagyon külföldi kézbe játszását tette lehetővé.


Ide tartozott a Microelektronikai gyár leégése, ahol az amerikainál magasabb szinvonalú processzorokat gyártottak.

A biztosító az érték dupláját fizette, de mégsem építették újjá a gyárat.

Nos...

Hát nekünk valóban már akkor leosztották a lapokat, és ezen az volt, hogy max összeszerelő üzemekben dolgozhatunk minimálbérért a művelt Nyugat gyarmataként...


Bármi ami gazdasági függetlenséget adhatott volna, azonnak szétverték...

2014. dec. 14. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!