Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért kellett hagyni hogy...

Miért kellett hagyni hogy Magyarországon ilyen szinten lejáratódjon a szakközépiskola rendszere?

Figyelt kérdés

Mindenféle rossz indulat nélkül írom, amit írok. Egész egyszerűen akárhány szakközépiskolát ismertem meg, - tisztelet a kivételnek - mind szinte tele volt suttyó, proli gyerekkel, akik csak melegedni járnak be és nem akarnak tanulni. Rendszerint problémás családi háttérrel, ahol a szülők is tojnak bele a gyerekük helyzetébe, persze ha hibázik a gyerek, mindig a tanár a hibás.


A tanárok, akiket eleinte nem arra képeztek, hogy problémás hátterű, tanulnáshoz demotivált diákokkal foglalkozzanak, amit eleinte meg lehetett érteni, de azért ez már kb. akkor is gond volt amikor középiskolás voltam (2005-2009) és azóta nagyon nem változott ez a helyzet. A tanárok magukra vannak hagyva, kiszolgáltatottak, semmi megbecsülésük nincsen.


A fent említett okok miatt ma Magyarországon szégyen és ciki, ha valaki szakközépbe jár, mert arról szinte mindenkinek a fent említett dolgok jutnak először eszükbe a szakközépről.


A mindenkori kormány (igen a szocik is, akik állandóan azzal ágálnak, hogy Orbán tönkretette az oktatást) tett nagy ívben az egész oktatási rendszerre, a szakképzésre is. Azért írom az egész oktatási rendszert, mert a szakképzés esetén a gond, hogy a "suttyó" "proli" diákokat valahol az általános iskolában "cseszik el". Tehát itt egymásra épül az egész.


Most persze sír a szája mindenkinek, hogy milyen drága egy szakembert találni.



2017. nov. 21. 21:19
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
96%
Szerinted ebben az országban csak a szakközépiskolai rendszer van szétcseszve?
2017. nov. 21. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
A szakmunkásképzőkről is ez a kép van az emberek fejében. Viszont a "gimnázium" szó hallatán már a szocializmusban is mindenki vigyázba vágta magát. Az a "szak" előtag azt jelentette hogy végzés után nagy valószínűséggel fizikai dolgozó lesz. Míg a gimnázium esetén irodista. Irodistának nevezték a szocializmusban gyűjtőnéven az úri foglalkozásnak tekintett nem fizikai dolgozókat. Ez lehet az eltérő viselkedés magyarázata, az egyikből kikerülve fizikai, a másikból meg nem fizikai dolgozók lesznek.
2017. nov. 21. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Igaza van a kettesnek, nálunk ez is ilyen szocialista átok...
2017. nov. 21. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 Lazy Lover ***** válasza:
93%
Csak a lebutított társadalom felett lehet uralkodni ezért
2017. nov. 21. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
57%

az a baj, hogy a megúszás kultúráját tanulják széles tömegek a szüleiktől, eszük ágában sincs kitanulni egy megbecsült szakmát, de azért iskolába utálunk járni, mert az "ne hasznos tudást ad"


milyen munkát akarsz fiam? hát irodait!

ennyit tudnak ezek a munka világáról...


és az a baj, hogy nem mindegy milyen munkát végzel és ezzel az élet a nagy többséget 25 évesen rúgja seggbe

2017. nov. 21. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Fontos, hogy megemlítsük, hogy több fajta szakközépiskola létezik.

Én például kéttannyelvű közgazdasági szakközépiskolába jártam és 30 emberből 29 ment egyetemre.

Szóval mielőtt kijelentesz egy ilyet, hogy "xarok a középiskolák" akkor tedd, hozzá a "fizikai szakközépiskolákra" gondolsz vagy valami ilyesmi. Mert rengeteg gazdasági szakközépiskola van ahol pont az ellenkezője van mint amit leírtál.

2017. nov. 22. 03:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Ennyire lesüllyedt a szakközépiskolák színvonala, hogy bármilyen hülyét felvesznek? Emlékszem amikor szakközépiskolában jártam 2000's évek elején. Csak úgy vettek fel az iskolában: meg nézték ált.isk jegyeit, meg külön vizsgákat(pl.matek,angol,többire nem emlékszem) kellet írni. Ált.isk jegyeid meg vizsga eredménytől függőt felvesznek vagy nem.
2017. nov. 22. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
71%

'Irodistának nevezték a szocializmusban gyűjtőnéven az úri foglalkozásnak tekintett nem fizikai dolgozókat.'


Nagyon érdekelne, milyen gondolatmenet alapján tekintették a szellemi munkát úgymond úri foglalkozásnak :)

2017. nov. 22. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

"Fontos, hogy megemlítsük, hogy több fajta szakközépiskola létezik.

Én például kéttannyelvű közgazdasági szakközépiskolába jártam és 30 emberből 29 ment egyetemre.

Szóval mielőtt kijelentesz egy ilyet, hogy "xarok a középiskolák" akkor tedd, hozzá a "fizikai szakközépiskolákra" gondolsz vagy valami ilyesmi. Mert rengeteg gazdasági szakközépiskola van ahol pont az ellenkezője van mint amit leírtál."



Igen, de a félreértés elkerülése miatt, ami ma megegyezik szakközépiskolának, az régen a szakmunkásképző volt utána szakiskola, ma pedig szakközépiskola a neve.


A régi szakközépiskola (ahol érettségizni lehet) az ma a szakgimnázium megfelelője.

2017. nov. 22. 13:25
 10/11 "Hannover96" ***** válasza:

A kérdező gyakorlatilag tökéletesen leìrta a mai helyzetet. A szakközépiskola (korábbi nevén szakiskola, régebben pedig szakmunkásképző) már régóta a leggyengébb képességű, legproblémásabb hátterű és viselkedésű, valamint leginkább alulmotivált tanulók "gyűjtőhelye", akiket máshova már nem vesznek fel. Gyakorlatilag sokan egy "nappali melegedőnek" fogják fel, ahol a tankötelezettségből még hátralévő időt ki lehet bekkelni... Persze annak, hogy a helyzet idáig fajult sokféle oka van. Valamikor az ún. "rendszerváltás" idején járatták le a szakképzést és üresìtették ki, innentől kezdve sokak szemében a szakképzésbe járni lenézendő dologgá vált. Ma körübelül az a társadalmi vélemény, hogy ilyen helyre csak a "hülye" gyerekek járnak... A fizikai munka a jelenlegi tarsadalomban lenézett dolog, senki nem akarja a gyerekét ilyen intézményekbe küldeni. Persze a tanárok nagy többsége is menekül ezekből az intézményekből, ami persze a körülményeket ismerve nem meglepő. A tanárképzésben nem készìtik fel a leendő tanárokat arra, hogy ilyen antiszociális gyerekekkel mit lehet kezdeni, hogyan lehet kezelni őket. Sok helyen olyan szinten terrorizálják a tanarokat, hogy a legproblémásabb gyerekektől félnek, nem mernek fellépni ellenük és eszköz sincs a kezükben. Egy osztályban 2-3 ilyen gyerek is már súlyos problèmákat tud okozni, de gondoljuk csak el, hogy mi lehet a helyzet egy olyan osztályközösségben, ahol pl. 25 gyerekből 22 minimum SNI-s vagy magatartászavaros... Ezeknek a gyerekeknek a jelentős része soha nem fogja befejezni a középfokú tanulmányait vagy ha igen, akkor is "használhatatlan" lesz a munkaerőpiacon, mert csak papìrja van, valódi tudása nincs. Innentől kezdve kallódni fognak a társadalomban, maximum közmunkások lehetnek (valódi piaci munkahelyen - pl. egy gyárban - nem állják meg a helyüket, hiszen nincs munkakultúrájuk) vagy illegális forrásból fogják eltartani magukat, bűnözők, börtönviseltek lesznek, legrosszabb esetben hajléktalanok. Ebből a lefelé húzó spirálból pedig már nagyon nehéz kitörni.

Hozzatartozik a kérdéshez, hogy valójában általános iskolában "cseszik el" a gyerekeket, ugyanis ott kellene, hogy megkapják azokat az alapokat, amik a továbbiakban kellenének. Pl. egy, az általános iskolából funkcionális analfabétaként kikerülő gyerekkel a középiskola nem tud mit kezdeni. Egy szakos középiskolai tanár nem tanìthat meg rendesen ìrni-olvasni valakit, akit az általános iskolában nem tanìtottak meg. Nem is feladata és nincs is a kezében módszer hozzá, hiszen az egy teljesen más szakma, a tanìtóké.

2017. dec. 17. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!