Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A mai Magyarországon szerintet...

A mai Magyarországon szerintetek nem túl gyenge a matematika oktatás?

Figyelt kérdés

Én 90-ben születtem és már általános iskola első osztályától kezdve a Matematika volt az egyik legfontosabb tantárgyunk. Arra kellett készülni a legtöbbet, abból kellett a legjobb dolgozatokat írnunk.


4. osztályban már tanultunk a szögekről és az alapvető geometriai formákról, a kerület- és területszámításról, 5.-ben már a függvényekről, beleértve a lineáris függvények transzformációit, az abszolútérték függvényt, és a négyzetfüggvényt. 5. osztályban kb. tavasztól, tehát a tanév harmadik negyedétől már elsőfokú egyenleteket oldottunk meg, amiknek primitív formáit, már alsóban is tanultuk, kezdve azzal, hogy pl. "3 meg alma egyenlő 5. Mennyi az alma?"


Megtanultuk kiszámolni a kocka és a gömb felszínét és térfogatát, pedig csak 10 évesek voltunk, ahogy százalékszámítást, kamatos kamatot, és a 8-as, 2-es, és 16-os számrendszert is.


Lányok és fiúk egyaránt végeztük ezen számításokat az osztályteremben.


6. osztálytól jött a gyökvonás, a négyjegyű függvénytáblázat használata, a bonyolultabb mértani alakzatok, az euklidészi geometria definíciója.


8.-ban tanultunk a másodfokú egyenletekről, a kombinatorikáról, a gráfokról, a statisztikáról, és a valószínűségszámításról. Úgy éreztük, új mentális gondolkozási síkok nyílnak meg előttünk. Az a sztereotípia, hogy a lányok rosszabbak a matekben és a természettudományokban, mint a fiúk, pedig a legjobb matekzsenik az osztályban a lányok közül kerültek ki. Ezen tudást számtech órán is tudták kamatoztatni.


A magyar hagyományok szerint is, mi magyarok kifejezetten jók voltunk matematikából és elméleti fizikából. Lásd Neumann Jánost vagy Teller Edét, akár Polgár Juditot, a sakkbajnokot.



Manapság azonban azt látom, hogy sok "mai fiatal", akik 1995 vagy 2000 után születtek kifejezetten rosszak, ha matematikai készségekről van szó. Nemrég került például ki Pécsről az "arab számos" videó, ahol egy fiatal, magát történésznek valló lány, tiltakozott az arab számok bevezetése ellen, mivel nem tudta, hogy maga a kifejezés mit jelent.



2018. ápr. 20. 21:27
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%

Az a baj,hogy még a többségnek még ez is nehéz.


Én 10 éve érettségiztem.Gimnáziumi osztály,és a 30 fős osztályban,3 db 4-es lett.A többi 2-es és 3-as.


Nekem 4-es lett szerencsére,mindig 5-ös voltam matekból,de 5-ösre én sem tudtam megírni.


Egyetemen tanultam pl először deriválást,mert az nem volt középiskolai tananyag,de gondold el,akinek még kétismeretlenes egyenlet megoldása is gondot okoz,azzal a deriválást mondjuk hogy értetnéd meg?

2018. ápr. 20. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
84%

Szerintem maga az oktatás metódusai rosszak, már általánosban megutálják a diákok a matekot.


Én inkább az orientációkban hiszek, akinek nem megy, annál ne is erőltessük, hanem abban kell támogatni, amiben tehetséges.

Ne nyúzzuk a humán beállítottságúakat parciális deriválással, a reálosak meg novellaelemzéssel, versek bemagolásával.



Nekem például ment a matematika, fizika is, viszont az irodalom, nyelvtan nem.Olvasni nem szeretek, egyetemen a kötelező irodalmakat sem olvastam el.

2018. ápr. 20. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
92%

De az.

Le van butítva az összes természettudományos tantárgy.

Szégyen milyen ofis könyvek vannak felsőben.

Az alsós környezetismeret könyv szégyen.

Még a mozaik ér valamit.

Szét van cseszve az oktatás!

2018. ápr. 20. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
25%

"Úgy éreztük, új mentális gondolkozási síkok nyílnak meg előttünk."


persze-persze.

2018. ápr. 20. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
36%
Nem.
2018. ápr. 20. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
4%

"Szét van cseszve az oktatás!"


Ha meg erősebb lenne a tananyag, akkor meg az lenne a baj, hogy szegény gyerekek le vannak terhelve.

2018. ápr. 20. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:

"persze-persze."


Nekünk például sokat segített. Akkoriban volt egy DarkBasic nevű fejlesztőkörnyezet, amivel 3D számítógépes játékokat lehet fejleszteni. A programhoz adott angol nyelvű használati utasítás mindenféle tippeket adott ahhoz, hogy "elkerüljük az olyan felsőbb matematikai dolgokat, mint a szinusz és a koszinusz." Mi csak nevettünk ezen, hogy egyes emberek szerint mi számít "felsőbb matematikának."

2018. ápr. 20. 22:08
 8/17 anonim ***** válasza:
100%
De elég gyenge. Pedig néhány évtizede még az egyik legerősebb volt.
2018. ápr. 20. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:

" De elég gyenge. Pedig néhány évtizede még az egyik legerősebb volt."


Igen, nekem is ez a szomorú. Ha a 80-as, 90-es, vagy 2000-es években feltettél volna matematikai kérdéseket egy magyar gimnazistának, teljesen minden hogy lányok vagy fiúk (sőt, talán érdemesebb lett volna lányoknak feltenni őket!) minden bizonnyal helyes válaszokat kaptál volna. Most már leszállóágban van a dolog, sok mai fiatal egy alapvető területszámítási vagy elsőfokú egyenletbeli feladványra se tud válaszolni. :(

2018. ápr. 20. 22:24
 10/17 anonim ***** válasza:
Kompetencia alapú oktatás. Azt hiszem, ez mindent elmond arról, miért tartunk ott, hogy már alsóban sok gyereknek magántanár kell.
2018. ápr. 20. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!