Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mit gondoltok arról, hogy a...

Mit gondoltok arról, hogy a kormánypárti és ellenzéki képviselők is a magyar munkavállalók ellen szavaztak?

Figyelt kérdés

[link]



Szerintem teljesen jó meglátás az EU részéről,hogy a sofőrök +vándorcigány+ életmódján javítani kell, például szállás foglalással.Illetve, rendezni kell a fizetéseket is.


Magyarországon azért van kamionsofőrből hiány, mert elmennek jobban fizető cégekhez.


A magyar vállalkozók meg itt is, a munkaerőn akarnak spórolni, emiatt elkezdtek toporzékolni, meg a politikus haveroknak lobbizni,hogy nehogy véletlen többet kelljen fizetni a munkavállalóknak.


2019. ápr. 7. 09:19
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Azért ez ennél lényegesen bonyolultabb. Ha pl neked van egy asztalosműhelyed és van öt alkalmazottad akkor te sem örülnél felhőtlenül ha hirtelen a nyugati asztalosok bérét kellene kifizetned a munkájukért. Ennek jó eséllyel az lenne a vége, hogy be kellene csuknod a boltot, mert nem tudnád ilyen mértékben ráterhelni a vevőidre a megnövekedett bérköltséget.
2019. ápr. 7. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 szántóvető ***** válasza:
10%
ez is hűen beleillik az eddigi kormányok munkavállaló ellenes hozzáállásába.(a szállást azt hagyjuk,hadd döntse el a sofőr hogy hol pihen.)persze hogy elmennek külföldre hisz itthon minimálbérre jelentik be őket.pedig itthoni cégnél elhelyezkedve is külföldön dolgoznak,miközben a fuvarozó cég európai fuvardíjakkal dolgozik.
2019. ápr. 7. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Persze a fizetési, és a szállásra vonatkozó résszel gyengítik a magyar fuvarozók verseny helyzetét, a nyugati piacon, de a legsúlyosabb probléma a kabotázs olyan szintű szabályozása, ami már szinte tiltással ér fel, és ez nem igazán egyeztethető össze a szememben a "szolgáltatások szabad áramlásával", ami elvileg Eu-s alap érték.
2019. ápr. 7. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Kedves 1,


a sofőrök kérdése és egy helyi vállalkozás esete teljesen más.


A műhely Magyarország területén fekszik, a munkavégzés is ott van.Emiatt a bérek is helyiek.

Viszont, ha az ügyvezető úgy dönt,hogy az egyik asztalost elküldi Olaszországba 2 hétre speciális technikát tanulni, akkor ugyanúgy kiküldetési díjat kellene fizetni az alkalmazottaknak.


A sofőrök viszont sok időt töltenek külföldön, emiatt nekik több kiküldetési díj, emberibb körülmények járnak.

2019. ápr. 7. 09:33
 5/7 anonim ***** válasza:
Elöször is a sofőrök nem speciális technikákat tanulnak, hanem teherautót vezetnek. Másrészt pedig a kiküldetési díj (nem tudom van-e a sofőröknél ilyen) teljesen más anyagi terhet jelent a munkáltatónak mintha a kint töltött időt alatt a sofőrök nyugati bérezést kapnának.
2019. ápr. 7. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

A fuvarozói szakma és piaci helyzete az unión belül komplikáltabb, mint hogy itt laikusok eldöntsék hol az igazság. De azon már el lehet gondolkozni, ha nemcsak nálunk, hanem a lengyeleknél, románoknál, bolgároknál is egységes (magyar állásponttal egyező) a megítélése a helyzetnek, ott nem a munkavállalói érdekekről van szó.

Ráadásul, ahány munkavállaló ismerősöm van, egyik sem örül neki. A német-francia érv a munkavállaló védelmére hivatkozik. (Kamionban történő alvás) De ez csak olyan érv, amit elő lehet rángatni. Ugyanis a sofőrnek igazolnia kell számlával, hogy a heti pihenőidejét szállidában, motelben, stb. töltötte el. Tehát közelből haza sem tud ugrani mondjuk egy kollégával, mivel azt a rendőr, vagy ellenőr nem fogadhatja el.

Nyáron sok országban van hétvégeken kamionstop. Eddig, ilyen esetekben sok kamionos "hazaugrott". Most ennek is lőttek. Tehát ez nem munkavállalói érdek.

2019. ápr. 7. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"Viszont, ha az ügyvezető úgy dönt,hogy az egyik asztalost elküldi Olaszországba 2 hétre speciális technikát tanulni, akkor ugyanúgy kiküldetési díjat kellene fizetni az alkalmazottaknak."


Pontosan, édesapám is volt kint tavaly Kölnbe egy hétre és sokkal kevesebbet kapott, mint német minimálbér.


Ha fizetés emelkedik akkor emelkedni fog a szállítási költség, akkor mi fogja indokolni egy nyugat-európai cégnek, hogy mondjuk Franciaországon belül szállításhoz Waberer's-t alkalmazzon?

2019. ápr. 7. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!