Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ez az 5 -ös metró mizéria...

Ez az 5 -ös metró mizéria valójában csak azért van, hogy Tarlós népszerűsítse magát?

Figyelt kérdés
Az az összeesküvéselméletem, hogy ezt az egészet csak azért találták ki, hogy Tarlós azt nyilatkozhassa, hogy ez mekkora ostobaság és az ilyen nyilatkozata miatt szimpatizálni fognak vele az ellenzéki szavazók. Később azt is el tudom képzelni, hogy ezt az egészet visszavonják és Tarlós lesz a "hős", aki ezt "eléri".

2019. júl. 19. 22:26
 1/6 Valaki Valamikor2 ***** válasza:
62%
De a budapestiek nem annyira hülyék, hogy ne tudják, hogy Tarlós és a fidesz szavazta ezt meg
2019. júl. 19. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Kell a cirkusz, kell a metró, mert akörül lehet igazán cirkuszt csapni.
2019. júl. 20. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
47%

A metróra komoly eu.pénzekért lehet pályázni.

Már nem emlékeztek rá?

2019. júl. 20. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Vagy utánanézhetnél a tényeknek.

A metróvá nevezés a főváros harca a HÉV-ért. A metrót a főváros üzemelteti, a HÉV-et a MÁV. Ennyi. A főváros és Óbuda szeretné, ha nem a MÁV+ITM döntené el a szentendrei HÉV fejlesztési irányait, hanem az önkormányzatok.

Ha a budapestieknek lenne egy csöpp eszük, akkor gúnyolódás helyett most kiállnának az átnevezés mellett. Vagy majd ne sírjanak, ha tíz év múlva egy MÁV színvonalú elővárosi vasutat találnak a H5-ös vonalon ötször annyi pénzért, mint amennyiből egy metróvá alakítás kijött volna.

2019. júl. 20. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
#4: A MÁV előtt a HÉV-eket is a főváros/önkormányzatok üzemeltették. Vagy tévednék?
2019. júl. 20. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

#5. Igen, és?

Ha maradt volna az önkormányzatnál, és a MÁV helyett a BKV kapott volna megbízást/pénzt a fejlesztésre, akkor most nem lenne baj. A MÁV elvette, és most csillió forint "budapesti" fejlesztési pénzből (aminek az elköltésébe Budapestnek nulla beleszólása van) rajzolnak egy gyönyörű vasútvonalat a HÉV helyére. Aztán persze tele lehet fotózni Flirtökkel az újságokat, hogy lám, Budapest is mennyi fejlesztést kap, ezeknek nem elég semmi.

Óbuda (Budapest 2. legnagyobb kerülete!) ez után soha nem kap metrót, a Batthyány téri csomópont az öröklétig oda lesz betonozva, és további ötven évre búcsút inthetünk a Margitszigettel szemközti Duna-partnak. Lesz egy elővárosi vasútvonalunk, ami falnak megy a Batyin, a metróban nem lehet továbbvezetni, mert ugye nem metró, vasúti kapcsolata nincs, előtte ott a Lánchíd, de legalább magához vonz egy esztétikus buszvégállomást a Várhegy lábánál. Több tíz kilométeres átmenős ingázó viszonylatok azon kapják magukat, hogy a Margit hídon villamosoznak (és örüljenek, ha 2023-ra már nem kell ehhez három különböző jegyet venniük). Cinkotára metró fog kimenni, mert azt a fejlesztést sikerült még a MÁV-korszak előtt megterveztetni, a belvároshoz sokkal közelebb lévő, városiasabb, fejlettebb, népesebb Óbuda pedig így járt. És akkor arról ne is beszéljünk, hogy a HÉV forgalmának töredékét kitevő elővárosi vonalakat milyen színvonalon képes a MÁV ellátni, hogy néz ki egy zavarkezelés, utastájékoztatás...

Közben a fővárosi önkormányzatban évtizedek óta porosodnak az M5-ös tervek, közvetlenül a Nyugatiba bekötve, vasúti és belvárosi kapcsolattal, nyitva hagyva a Nagykörút alatti folytatás lehetőségét. Csak a metróhoz a MÁV-nak nincs köze, tehát szerintük hülyeség. Budapest legalább egy kommunikációs fogással egyértelművé tette, hogy mit szeretne. Ennél nagyobb beleszólása jelenleg nincs az önkormányzatnak a saját városát évtizedekre meghatározó fejlesztésekbe.

2019. júl. 21. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!