Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A német autóipar hanyatlását...

A német autóipar hanyatlását és visszaesését mi magyarok fogjuk a végén a legjobban megsínyleni?

Figyelt kérdés

Recesszióban van a német autóipar. Állítólag a megrendelések zuhannak, ezért az új munkaerő felvételét már befagyasztották Németországban, rövidített műszakok vannak a csökkenő kereslet miatt, valamint nem kapták meg a melósok az éves bónuszt és prémiumot, így sok nyaralást le kellett mondaniuk.

Egyik ismerősöm aki közgazdász, azt mondta hogy ami a jóléti országok gazdaságában negatívum keletkezik, azt hatványozzam meg és az lesz életben az azoknak kiszolgáltatott szegény országok gazdaságában.

Márpedig a mi gazdaságunk teljesen ki van szolgáltatva a német gazdaságnak. Mi lesz így velünk?


2019. júl. 20. 09:53
 1/8 anonim ***** válasza:
44%
Köszönd a magyar kormánynak, aki "munkahelyteremtés" címszóval az egész magyar ipart külföldi multikra bízza. Biztos nem jártunk volna jobban, ha feltámasztjuk és nemzetközi szintre fejlesztjük az Ikarust, az Oriont, a Rábát, a Szarvasit. Ez Magyarország legnagyobb baja, mindig ki voltunk szolgáltatva és nekünk valamiért jó így, még teszünk is érte hogy így legyen.
2019. júl. 20. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 szántóvető ***** válasza:
23%
ez az ország bérmunkát végez tehát teljes mértékben kiszolgáltatott.ezt leszámítva nincs semmi lehetőség az ember előtt.de ki tudja,talán megjelenik néhány fideszes (bér)kommentelő és ír valami pozitívumot..
2019. júl. 20. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

"ha feltámasztjuk és nemzetközi szintre fejlesztjük az Ikarust, az Oriont, a Rábát, a Szarvasit"


Miből gondolod, hogy ha a német gyártmányokra nincs igény, akkor az Ikarusért meg a Rábáért kapkodnának?

2019. júl. 20. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
67%

Mindaddig, amíg itt olcsóbban tudnak autókat előállítani, mint ott, addig ott fogják a termelést csökkenteni és nem itt. Amikor már vagy ott fellép a szakszervezet és amiatt nem éri meg a cégnek, vagy mert már itt sem tudnak eléggé olcsón termelni a megrendelésekhez képest, akkor fogják itt is visszafogni, leállítani a termelést. Ez szimplán a kapitalizmus, nincs benne semmi különleges és nem ország vagy kormányfüggő - így lettek gazdagok azok a cégek.

Az a naív aki egy percig is elhitte, hogy az Európai Unió létrejöttének, bővítésének - így a mi bevonásunknak is - van más oka, mint hogy a nyugati cégek olcsó termelést és piacot szerezhessenek vele. Minden ami körülötte van az európai értékekről meg hasonlókról, az csak a máz, hogy az emberek megvegyék.

Ettől még működhet jól és nekünk is kiválóan.

De soha ne hidd azt, hogy egy percig is szívjóságból bővítették az EU-t velünk, hogy nem azért engedtek csatlakozni, hogy mindez NEKIK jó legyen, a náluk működő cégeknek hasznot hozzon és az ő állampolgáraiknak hozzon eredményeket. Csak rajtunk múlik, hogy ebből mit engedünk és mit érünk el magunknak is.

Egy totál szétzilált, saját tulajdonú cégekkel egyáltalán nem rendelkező országban ahol a munkanélküliség magas, ott ELŐSZÖR ezt a helyzetet kellett kicsit változtatni. Ehhez kellettek a multik itteni összeszerelő üzemei. Mert ott legalább volt munkahely, lehetett pénzt keresni, abból adót fizetni és a beszállítóknak létrejönni, megerősödni. Most vagyunk abban a fázisban amikor kezd magyar tulajdon is kialakulni és szépen lassan létrejönni olyan ipar is ami nem csak a multikat szolgálja ki, nem csak tőlük függ. Ehhez is idő kell.

De mindegy milyen jól áll majd az ország, ha egy több tízezres munkavállalói számot érintő iparágban valami baj történik, az az egész országra ki fog hatni. A németeknél is így van, meg a franciáknál, svédeknél is.

2019. júl. 20. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
35%

Miért lenne gond a gyárakkal? Töredékét keresik a német béreknek a dolgozók és még közel is van logisztikai szempontból, folyamatosan csökkentik az iparűzési adókat a német nagyvállalatoknak, szó szerint ki vannak itt nyalva.

Innen csak akkor mennek el ha elkezdenek velük keménykedni amire nincs esély, mert ha a dolgozók nem is kapnak német bért, azért az elvtársak még kapnak német kenőpénzt. Megvan a hagyományos német-magyar barátság, annyi jó származott már nekünk abból.

2019. júl. 20. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
84%

Egyetértek veled kérdező. Debrecen mellett a BMW gyár nem fog felépülni a legújabb hírek szerint. Azt ígérték 2023-ban már termelés lesz. Jelenleg egy nagy letarolt puszta van a helyén, el sem kezdték építeni.

Tényleg hiba volt kizárólag az autó iparra építeni a gazdaságunkat. Válság esetén a luxus termékek fognak a leginkább visszaesni.

Kenyeret meg tejet válságban is fognak venni, de új, luxus autót nem. Még a gazdagok is beérik a meglévő autóval, nem vesznek újat.

2019. júl. 20. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
61%

Nem, rajtunk kívül még mindenki aki nekik termeli a hasznot.

Óriási túltermelés van, a végtelen növekedés nem fenntartható. Csak Győrben, fél percenként lefos magáról a szalag egy ajudit. El is kell ám adni azokat a két forintos kínai cuccokból összerakott egynégyes nyolcmilliós prémijumokat.

2019. júl. 20. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
"Tényleg hiba volt kizárólag az autó iparra építeni a gazdaságunkat." - egyrészt igen, másrészt örüljünk hogy legalább ez van.
2019. júl. 30. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!