Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Webárúház hibás termékleírás?

Webárúház hibás termékleírás?

Figyelt kérdés

Ha az oldalon hibásan vannak megadva a termék tulajdonságai, pl.: "a terméken 2 db USB-A csatlakozó található", de az átvett terméken csak 1 db van, érvényesíthető-e kellékszavatosság? Amennyibben igen, ilyenkor a vállalkozás köteles fizetni a szállítási költséget oda-vissza?


Ellenkező esetben feltételezem csak az elállási jog gyakorlása marad, viszont ott nekem kell fizetni a szállítást.



febr. 22. 12:35
 1/7 anonim ***** válasza:
75%

Nincs olyan webshop aminek az ÁSZF-jében nincs benne hogy a leírások tájékoztató jellegűek.


Amúgy ez inkább hibás teljesítés lenne.


Ahogy nézem a jogszabály rendelkezik arról kinek kell állnie a szállítási költséget. (Ptk.) 6:157

febr. 22. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
NEM rendelkezik arról. Bocs a nem szó kimaradt.
febr. 22. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
73%
Egyszerűbb lenne felvenni a kapcsolatot a boltbal, hogy a problémát megoldják. :)
febr. 22. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

"Nincs olyan webshop aminek az ÁSZF-jében nincs benne hogy a leírások tájékoztató jellegűek."


Változtat az eseten ha rákérdeztem e-mailben és ott is azt írták?

febr. 22. 16:11
 5/7 anonim ***** válasza:

Ugyanúgy ÁSZF: Ha nincs benne hogy a webáruház alkalmazottjának tájékoztatójáért nem vállalnak felelőséget akkor ugyanúgy hibás teljesítés.


Az hogy email vagy szóben történt nem számít, sőt az email jobb is mert van bizonyíték.


Azonban mivel törvény nem rendelkezik arról ki állja a futárt így lehet egy sima elállással is pont az éred el mintha a hibás teljesítést harcolnád ki.

febr. 22. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

[link]


Ez alapján nem írhatnak olyat az ÁSZF-be, hogy nem vállalnak felelőséget a termékleírásra, vagyis írhatnak, csak semmisnek minősül. Ezen felül nekik kell megtéríteni a felmerülő költségeket. De nem értek hozzá, lehet félreértelmezem.

febr. 22. 18:34
 7/7 anonim ***** válasza:
Emberi hiba lehetséges, hogy elírják a termékleírást, ilyenkor ugyanúgy Te állod a postaköltséget és tudod érvényesíteni a jogodat, hogy visszaküld és visszakérd a pénzt - viszont mivel azt mondtad ugye, hogy emailben is megerősítették, hogy azok a specifikációk úgy vannak, akkor viszont már ez nem szimplán hiba, hanem átverés.
febr. 22. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!