Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Az utasszállító repülőgépekkel...

Az utasszállító repülőgépekkel mi a helyzet a fogyasztói társadalom szempontjából?

Figyelt kérdés

Ugye az autókba, buszokba, akármi, simán tudnának olyan alkatrészeket gyártani, amik jobban bírják.


Gyakran hallani, hogy régen így meg úgy, nem volt ez a fogyasztói hülyeség, örök életre tervezték az autókat.


A maiak meg állandóan bedöglenek, rengeteg a baj velük. Kivéve a repülőgépeket.... Persze az durva lenne, ha azok is csak úgy lerobbannának.


Ám azok sokkal-sokkal bonyolultabbak, mint egy autó, sokkal összetettebb, össze sem lehet hasonlítani egy autóval, vagy busszal......... Mégis milyen ritkán van gond a repülőgépekkel. Utoljára mikor romlott el egy utasszállító repülő és zuhant le.. Én ezt jó mocsok dolognak tartom. Ti még nem gondolkoztatok el ezen?


Elég durva, hogy a batár Airbus A380 elközlekedik hosszú éveken keresztül a rengeteg alkatrészével, elektronikájával, de egy autó, Mercedes, BMW, akármi, szóval egy mai autó meg gyakori szervizigényű, és ez már jó pár éve így van.



2016. nov. 20. 10:10
 1/4 A kérdező kommentje:
Ha a VolksWagen-nél annyira felütötte a fejét ez a dízel botrány, állandóan csesztetik az autógyárakat a károsanyag kibocsátás miatt, ám amiatt miért nem kapjak a picájukra, hogy jártsanak megbízhatóbb autókat??!!!!
2016. nov. 20. 10:12
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Az ugye megvan, hogy a repülőgépeket folyamatosan karban tartja egy szerelőcsapat és nem csak apu néz be a motorháztető alá egy röpke pillanatra?
2016. nov. 20. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

1. Ez az örök életre tervezés csak nagy humbug. Az akkori autókat sem arra találták ki, hogy 50+ évig hajtva legyenek. Másrészt azokat is folyton szerelni kellett, a különbség csak annyi volt, hogy a szomszéd autószerelő is be tudta dobni a piacon összevásárolt alkatrészt 2 pohár borért.


2. A repülőgépeket hülyeség az autókhoz viszonyítani, teljesen más kategória. Az autóknál azért erősen ott van a kritérium, hogy elérhető árúak legyenek, mindemellett fogyasszon keveset, legyen kényelmes, legyen biztonságos. Egy átlag autó 5-10 millió között mozog, a legolcsóbb Airbus meg 22 milliárd forintról indul, egy A380-as meg 125 milliárdról...


3. Egy repülőgépnek sokkal összetettebb az ellenőrzése, szervizelése, van rengeteg dolog amit minden út előtt átnéznek, szigorú féléves, éves karbantartás, X évente nagyjavítás van, nem csak úgy repked össze vissza évekig.

2016. nov. 20. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:
A repülőgépgyártók nem a szervizelésből és az alkatrészeladásból élnek, hanem a repülőgép eladásából. Egy légitársaság helyzetét a biztonságosság határozza meg nagyrészben, lásd. Maláj légitársaság csődbement 2 repülőgépük balesete után. A légitársaságok ezért nyomást gyakorolnak a gyártóra, hogy biztonságos és olcsón üzemelő gépeket gyártson. Ugye az emberek ezt nem teszik meg egy autógyárral.
2016. dec. 28. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!