Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Ha rossz ár volt feltüntetve?

Ha rossz ár volt feltüntetve?

Figyelt kérdés

mi a jogi tényállás akkor ha egy termék a webáruházban pl. 3000ft, de valójában az ára inkább 30.000 akart lenni és lényegében megrendeltem.


ha jól tudom elvileg akkor annyiért kell ide adniuk, persze nem vagyok jogász, ezért is kérdeztem.


2018. szept. 5. 15:04
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
0%

webáruházban ekkora különbség, elírás lehet, és nem kötelező nekik annyiért adni.

Sőt azok az árak csak tájékoztatásúak,

ebből már volt vita és nem a vásárlónak adtak igazat.

2018. szept. 5. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

a webáruház vagy a jogi illetékes nem a vevőnek ad igazat?


már csak mert most kérdeztem egy áruházi eladó ismerőst és ő azt mondja hogy elírás ide vagy oda pl. egy Spar annyiért kell adja amennyi itt a cetlin volt

2018. szept. 5. 15:59
 3/13 anonim ***** válasza:
46%
Webáruháznál mindig az aktuális oldal szabályzatától függ. A hazai joggyakorlat az, hogy ha többféle ár van kint, a kereskedő köteles odaadni a legolcsóbban.
2018. szept. 5. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
ahham
2018. szept. 5. 16:09
 5/13 anonim ***** válasza:
71%
Ha visszaigazolták, akkor kötelesek csak adni annyiért. Addig nincs szerződés. De ha visszaigazolták akkor is megfognak próbálni lerázni az tuti :D
2018. szept. 5. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
2018. szept. 5. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Annyiért köteles adni ami ki volt írva, akkor is ha elírás.
2018. szept. 5. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Mint ahogy vételkényszer nincs, úgy eladási kényszer sincs. Az adásvétel minden esetben kölcsönösségen alapszik.
2018. szept. 5. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:

# 5

Mit értesz azon hogy visszaigazolták?


Jön egy visszaigazoló email hogy megrendelés befutott?

Vagy másra gondoltál?

2018. szept. 5. 17:11
 10/13 anonim ***** válasza:
92%

A megrendelésed nem jelent automatikus vásárlást, csak vásárlási szándékot az eladó felé. Majd ha visszaigazolják azt (megnézi egy ember is hogy mi a rendelés tartalma, ára, nem csak egy gép küld neked egy visszaigazolást hogy a kérésed beérkezett, az még nem elfogadás), akkor az eladási szándék is létrejön és megkaphatod a terméket.

Az ilyen fenti precedensek miatt jellemzően az ÁSZF-ben vagy egyéb jogi nyilatkozatban fel van tüntetve, hogy az elírások és egyéb technikai problémák miatt történő téves árat nem fogják alkalmazni, fenntartja az eladó a jogát arra hogy a terméket nem adja el.


Gondolj a reklámújságra, bele van írva hogy a téves nyomtatás és szerkesztés miatt nem terheli az üzletet felelősség. Nem mehetsz be a boltba, hogy a téves áron kötelesek téged kiszolgálni. A reklámújság pont ugyanolyan tájékoztató jellegű kiadvány, mint egy webáruház terméklistája. Majd ha ténylegesen eljut a vásárlási szándékig a vevő, az eladó megmondja hogy megveheti-e a terméket, vagy sem. Egyértelműen téves ár miatt biztos, hogy nem fogod megkapni a terméket.

2018. szept. 5. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!