Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Politika » Törvények, jog

A kérdés

Bolt szerint a futárszolgálat jelenlétében kell kibontani először a csomagot, a futárszolgálat szerint nekik nem kötelességük ezt megvárni & belső szabályzat szerint nem is várhatják meg, mert megtudnák a tartalmát. Hogy van ez jogilag?


  jan. 12. 12:36  Privát üzenet  

A válaszok
A kérdező kommentje:

Konkrétan pl edigital+gls


Amúgy nem történt semmi, de annyi eset van hogy pl tévé belül törött volt és hasonló.


Edigitalnál olvastam is valahol hogy jegyzőkönyv nélkül nincs csere, de jegyzőkönyvet meg csak a csomagolás sérülésére lehet így maximum felvetetni.



# 1/6Időpont jan. 12. 12:38 Privát üzenet
Sérül a jogod azáltal hogy utólag tudod meg mi van a zsákbamacskában , aláírsz valótlanul egy papírt hogy minden rendbe van . Tagadd meg az átvételt és a futár vissza viszi , a belső szabályzat vevőre nem vonatkozik .

A válaszíró 60%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/6Időpont jan. 12. 12:59 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Edigital fizet a futárcégnek, hogy megvárja, hogy kibontsd

A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/6Időpont jan. 12. 14:42 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Amúgy például az van, hogy edigitál tényleg tiltja, mert teheti. De neked meg nem kell figyelembe venned. Én például felhívtam őket rendelés után, és közöltem, úgy küldjék ki, hogy felbontom előbb. A GLS tényleg erősködött, vele közöltem, kettőt választhat: vagy megvárja vagy visszaviszi. Értelmes ember volt, elmondtam neki, miért fontos, megértette, megvárta. De volt, aki visszavitte, a bolt meg hőzöngött. Velük közöltem: uram, ön azt állítja, nem tartottam be a szerződést, én meg azt, hamis árut küldött. Mit gondol, mit kezd ezzel a bíróság? Letette a kagylót.

A lényeg. Törvénytelenségben ne keress törvényt, gondold végig az érdeked és a célszerűséget és cselekedj aszerint. Légy határozott de óvatos és állj ki az igazadért, mert más nem fog helyetted.



A válaszíró 68%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/6Időpont jan. 12. 15:11 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

"belső szabályzat szerint nem is várhatják meg, mert megtudnák a tartalmát."


Neked, mint címzettnek, jogod van velük megismertetni a tartalmát, szóval ez a kifogás hülyeség.



A válaszíró 92%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/6Időpont jan. 13. 13:51 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Alapból a futárnak nem kell megvárni, mert a cég csak azt vállalja, hogy a csomagot sértetlenül elszállítja A-ból B-be. Ahhoz nincs közük, hogy törött-e a csomagban lévő áru, kivéve, ha a csomagolás sérült. Tehát, azt mindenképpen megnézheted aláírás előtt, hogy a csomagolás hogy néz ki.

De: egyes webáruházak konkrétan arra szerződnek a futárcégekkel, hogy a futár várja meg a csomag felbontását, így kizárva a címzett általi rongálást a garanciából. Hogy a kérdezett esetben mi a helyzet, azt nem tudom.

A webáruháznak azért is érdeke a dolog, mert a Ptk. szerint a szállítás során megrongálódott termék a feladó felelőssége, tehát ha nem állapítható meg, hogy mikor tört össze, akkor ő viseli a kárt.


Nekem egyébként volt egy olyan esetem, amikor egy nagyobb gépet kaptam magánszemélytől, ami kartonlapokkal és habfóliával volt körbetekerve, és csak kipróbáláskor derült ki a sérülés ténye, mert kinézetre nem volt látványos a benyomódás, de komoly problémát okozott.

Mivel volt fotó a feladás előtti hibátlan állapotról, így a futárcég némi gondolkodás és kérdezősködés után gavallérosan fizetett.



A válaszíró 74%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/6Időpont jan. 13. 15:09 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Társasház különválás hogy lehetséges?
Szabad-e videózni azt, akinek a kutyája odapiszkol a pázsitomra? Vagy esetleg a kutyát levideózni?
Ha egy üzletláncban megszegem a szabályzatot és kitiltanak onnan, akkor csak abból a konkrét helyiségből tilthatnak ki, vagy az egész üzletláncból?
Elromlott garanciális telefonért futárszolgálat fog értejönni. Van arra szabály, hogy hány nap alatt kötelsek elvinni, és utána megjavítani?
Ha csak internetes űrlapon keresztüli rendelésleadásra biztosítok lehetőséget regisztráció és kosár nélkül, akkor az már webáruház?
Mit tehetünk, ha a futárszolgálat nem hajlandó ajtóig kézbesíteni a vásárolt terméket?

Kérdések a Politika rovatbólKérdések a Törvények, jog rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!