Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » Hogyan ügessek szebben lovon?

Hogyan ügessek szebben lovon?

Figyelt kérdés

Másfél éve lovaglok.

Próbálok nagyon figyelni az alapvető dolgokra: sarok lent, váll térd egy vonalban stb.

És nem is ügetek nagyon rosszul, viszonylag határozottnak mondanám magam a lovon, de ha videót látok a könnyűügetésemről, legszívesebben ledugnám az ujjam a torkomon.

Az oktató nem igazán irányít óra közben, néha odaszól, hogy sarok, vagy túl hosszú a szár..

Nem is tudom igazán elmondani, mi nem tetszik magamon, de azt látom, hogy nagyon nem ugyanolyan, mint másé..


Mi a szép ügetés titka?


Néha olvasok olyat, hogy csak talpból (kengyelből) kell, máshol meg azt látom, hogy combból és térdből...


Áhh... Bezzeg a vágtám egészen rendben van ahhoz képest, hogy kezdő vagyok.



2021. nov. 26. 21:15
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Több lehetőség van:

Egyéni edzésekre mész, lovardát váltasz, edzőt váltasz.

Ha az oktató nem segíti a fejlődésedet, váltani kell.

Viszont másfél év lovaglás elteltével teljesen normális hogy nincs kialakult jó ülésed.

Ha gondolod szívesen fogadok privátban videót, elmondhatom az abszolút építő jellegű véleményem.

2021. nov. 26. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

"váll térd egy vonalban"

Az mit tudhatna jelenteni?


"Néha olvasok olyat, hogy csak talpból (kengyelből) kell, máshol meg azt látom, hogy combból és térdből..."

Egyik sem jó csak magában. A kengyel és a térd együtt szerepel a könnyűügetésben.


"Viszont másfél év lovaglás elteltével teljesen normális hogy nincs kialakult jó ülésed."

Ha havonta egyszer megy, akkor igen. Ha hetente kétszer, akkor már elvárható lenne egy jó ülés.

2021. nov. 27. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Azért mondtam hogy normális, mert az átlaghoz viszonyítottam, kedves 2es :)