Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » "Fordított piramis" rendszer...

"Fordított piramis" rendszer fekvenyomásnál? Többi lent.

Figyelt kérdés

Kisregény lesz.


Előzmények: 2,5év rendes edzésmúlt (középiskolai "bohóckodást" hagyjuk), tavaly márciusban motorbaleset, bal rotátorköpenynek kakukk. Gyógytorna, kettlebelles edzés van,meg 30%-os izomtömegvesztés a doki szerint,ami látszatra sokkal szarabb.


Hogy miért: a sérülés miatt (műtöttek is szerencsére) 60kiló fölött nem megy ki semmi, beakad a vállam a mozdulat kb 3/4-énél, és elhúzom fölfele, ha ráerőltetek akkor összefo*om magam de akkor sem megy ki. 60kilóval 3széria 6-8 ismétléssel, utána ugyanez. Pluszban ha váll fölé kéne emelni a karomat (pl ferdepados fekvenyomásnál) akkor már 40kilónál is előjön.


Na én erre okosan kitaláltam azt hogy szépen elindulok 60-al, 3x6, utána szépen jövök lefele 5kilónként amíg el nem érem a 45-öt, amit már bír a vállam is, ott meg elkezdem emelni az ismétlés és a szériaszámot, tehát 45kg: 4x8, 40kg: 6x10, 35kg:6x12.


Erről érdekelne a véleményetek, mondjuk igazából úgyis nekem kell tudnom mi megy, de mégis.


Ja,a doki meg a gyógytornász mókus kiröhögött mikor megemlítettem nekik a problémát, közölték hogy el kéne felejtenem a súlyzós edzést. Na ezt viszont nem akarom.


BOCS A KISREGÉNYÉRT, KÖSZ HA ELOLVASTAD!


2013. febr. 12. 23:04
 1/5 anonim ***** válasza:
sérült vállízülettel én sem súlyzóznék. A vállízület a legfontosabb ízület a felsőtesteden, az összes lényegi izomcsoport mozgását befolyásolja. Én első nekifutásra alaposan utánaolvasnék mi a problémám és rehabilitációs gyakorlatok néznék meg. Az nem feltétlenül csajos gyakorlatok, én is alkalmazom őket az edzésemben.
2013. febr. 12. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Azok mennek, tavaly májusban műtöttek, július óta csinálom őket, most két hete álltam vissza rendesen edzeni,novemberig minden vállterhelő gyakorlatot kihagytam, kivéve a kis kettlebellel való "szórakozást", az segített is.


Viszont hiányzik a súlyzós edzés, egyrészt maga a mozgás, másrészt ugye egyre szarabbul nézek ki.

2013. febr. 12. 23:41
 3/5 poiu ***** válasza:
Sérült izülettel mindent csinálhatsz, ami nem fáj, és semmit, ami egy kicsit is fáj. Kísérletezz a sorozatokkal, gyakorlatokkal és fokozottan tartsd be a szabályokat (ne dolgozz a nyakad mögé, a vállad mindig lent legyen és hátul stb.) Én megpróbálnám helyedben a csökkenő súlyú sorozatot (vagy mi ez magyarul). A lényeg az, pihenés nélkül csökkented egy sorozaton belül a súlyt kétszer is. Valószínűleg el tudsz jutni a végén kis súllya is a bedőlésig, ettől nő az izom, de nem terheli az izületet.
2013. febr. 20. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Aha, ez jó lehet.


Ha jól jött le akkor úgy kéne hogy felpakolok pl 60 kilót, 12-es ismétlésnél kimegy 4x60, utána mondjuk leszedek 5kilót, 4x55, utána megint -5kiló és 4x50?

2013. febr. 20. 22:12
 5/5 poiu ***** válasza:
Ilyesmi, de az első súllyal 12 ismétlés kicsit sok. Kísérletezd ki, hogy mitől dőlsz be a végén úgy, hogy a legnagyobb súllyal viszonylag kevés imsétlést végzel, és a végén egy viszonylag kis súlytól ájulsz el.
2013. febr. 21. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!