Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » Felkészülés katonaságra,...

Felkészülés katonaságra, kondíció fejlesztése, erőedzés mikéntje? (bővebben lent)

Figyelt kérdés

Sziasztok. 18 éves vagyok, 185 cm magas és 85 kg. Nem mondanám magam sportos alkatnak, inkább az a 'robosztus' testfelépítésű vagyok. Van egy kis feleslegem, főleg a lábamon, hasamon, viszont nem túl szembetűnő és nem is igazán zavaró. Valószínüleg ezt is sikerül leadnom, amint bele tudok majd kezdeni egy diétába. Ettől függetlenül van valamennyi izomtömeg is. Több, mint 3 hónapja járok edzőterembe, eddig testépítő/erőemelő edzést végeztem. Sajnos a kondícióm a béka segge alatt van, ami azt jelenti, hogy kevés futás vagy biciklizés után is halok meg. A dohányzás csak fokozza ezt a fizikai gyengeséget (ettől a szokástól hamarosan megszabadulok, már csökkentettem az adagot). Ami azt illeti, erőben elértem egy szintet, főleg a lábaim erősek. Jelenleg a has-, váll- és hátizmok fejlesztésén dolgozom. Eddig heti 3 súlyzós edzést végeztem, sokszor egy 4. edzést is bevállaltam, ha volt időm, energiám és kedvem, azonban az állóképességemmel egyáltalán nem vagyok elégedett. Holnap (2017.3.21.) kezdek el futni (természetesen csak fokozatosan terhelve a szervezetemet). A jelenlegi tervem így néz ki: heti 3 súlyzós/saját testsúlyos edzés + 3 kardio (futás, kerékpározás). A kondíció nagyon fontos számomra, hisz 2-3 éven belül szeretnék katonai pályára lépni (és nem a MH-nél). Milyen tippeket adnátok nekem? Szerintetek a heti 6 edzés nem túl sok? Miben változtathatnék?


U.I.: holnap lefutom a cooper-tesztet, hogy tudjak mihez hasonlítani a hetek/hónapok után. Annak eredményét majd válaszban leírom. Úgy gondolom, hogy 12 perc alatt a jelenlegi kondíciómmal képes vagyok lefutni 1800-2300 m körüli távolságot (terepen). Ezt szeretném kitolni minimum 3000 méterré, és főleg ebben kérem segítségeteket.



2017. márc. 20. 22:51
 1/7 anonim ***** válasza:

Hasonló cipőben járok, örömmel veszem, ha esdetleg privátban, vagy itt dokumentálod az edzéseid , a fejlődésed.

(Amit még hozzá tudok ajánlani a jelenlegi edzéstervedhez, az esetleg egy vagy kettő küzdősport edzés. A hadseregben akár hova is mész, szükséged lesz rá, de a lényeg, hogy olyan állóképességet fog adni, amekkorát futással és ilyesmikkel több év alatt érnél el.

Nem mellesleg,a mostani bunyóedzéseknél durvább kardiót én még életemben nem nyomtam.)

2017. márc. 21. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
A küzdősportok nagy rajongója vagyok. Voltam már box és kickbox edzésen is régebben, ám mindkettőt abba kellett hagynom. Sajnos most nincs lehetőségem edzésekre járni, mivel a városunkban egyelőre nincs ilyen, a közelben lévő nagyvárosban pedig csak este (5 óra után) vannak edzések, ami nekem egyáltalán nem jó.
2017. márc. 21. 19:13
 3/7 anonim ***** válasza:
Szia, a fizikai felvételi követelmény a 3200 m futás, fekvőtámasz, felülés 2 perc alatt, persze egészségileg is alkalmas minősitést kell kapj előtte, mindenféle vizsgálat van előtte, pl ha szar a vérképed már buktad az egészet.. A fizikai része nem nehéz amúgy
2017. márc. 25. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Írta, hogy nem az MHba készül. Máshol már teljesen mások (fejlettebbek) a felmérőgyakorlatok.
2017. márc. 26. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Több mint fél éve írtam ki a kérdést, azóta sok dolog történt velem. Elkezdtem futni, azonban abba is hagytam a nulla motiváció miatt és visszatértem a súlyzós edzéshez. 2 hónap alatt 92 kg-ra híztam, ami nem tűnik soknak, de normális, testépítőknél ismert étrendem nem volt, viszont próbáltam figyelni az elegendő fehérje-bevitelre. Később, a nyár alatt sikerült lefogynom 12 kilót, próbáltam normálisabban étkezni, az adagot is csökkentettem, ezt rengeteg mozgással toldottam meg. A nyáron súlyzós edzést keveset végeztem, de megvolt heti 90-110 km séta. Nemrég kezdtem el megint edzeni, most már az izolációs gyakorlatokat teljes mértékben mellőzöm, csak bonyolultabb, összetettebb gyakorlatokat végzek. (kettlebell, deadlift néhány verziója, különféle nyomások stb.). Sikerült áttérnem elektromos cigire, ami szerintem egyáltalán nem káros, ha a nikotint nem vesszük figyelembe. A köhögés már a múlté és a levegőt is szabadabban veszem. (bár még csak 2 hete dobtam el, most sem hiányzik és eszembe se jut normális cigit szívni)
2017. szept. 26. 23:01
 6/7 anonim ***** válasza:

Szia!


Ha szabad kérdeznem,hova készülsz jelentkezni,ha nem az MH-hoz? Légió?

2017. szept. 27. 06:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Így van.
2017. szept. 28. 19:17

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2022, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!