Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Országúti bringások! Titeket...

Országúti bringások! Titeket mi motivál, hogy ezt a sportot csináljátok?

Figyelt kérdés
Hogyan tudjátok ezt az iszonyatosan drága sportot az itteni feltételek mellett űzni anélkül, hogy teljesen elveszne a motivációtok? Gondolok itt a szir-szar, toldozott-foldozott kátyús utakra, az autósok hozzáállására (folyamatos leszorítások, ledudálások,centizések), az ország domborzati adottságaira stb.

2019. aug. 31. 13:10
 1/5 anonim ***** válasza:

Én xczek, szóval nem hozzám szól a kérdésed, de azért leírom, mert nem hiszem, hogy sokban különbözne egy outis válasza.

Drága? Igen, mint kb. az összes sport és hobbi. Én úgy vagyok vele, hogy sokan piára, cigire..stb egyéb felesleges és KÁROS dolgokra költenek, addig én inkább arra, amit szeretek és csak előnyöm lesz belőle.


Motivációm mindig is volt ebben, egyszer nem volt olyan még, hogy ne lett volna kedvem edzeni, mindig úgy várom, mintha most mennék először.


Mivel xczek (terep), ezért nyilván sokat terepezek, viszont azért minden alkalommal tekerek terep mellett aszfalton is 25-30 km-t országúton és egyéb nagyobb utakon is, ahol van forgalom (+város egy trekkinggel minden nap szinte). Hát az útminőség... Mondhatni, hogy néha olyan, mint egy könnyű xc terep, viszont azért lehet találni jó utakat is, csak nem a városközpontban kell keresni, hanem külterületen. A ledudálásokat és autósok hozzáállását meg magasról lesz@rom. Ugyanolyan jogom van használni az utat, mint nekik, én is teljes jogú közlekedő vagyok ott. Akinek ez nem tetszik, azzal nem tudok mit csinálni, bosszankodjon magában nyugodtan. Általában csak nevetek rajtuk.


Városban zavaró inkább a sok autós nemtörődömsége. Sokan gondolom nem járnak kerékpárral és nem fogják fel, hogy milyen az, ha 40 centire megy el melletted. Lehet bármi, kis úthiba, akármi, máris ott egy baleset.

Meg az előzési kényszer. 30as táblánál megyek 35 körül, akkor is megelőznek, majd visszalassítanak 30ra vagy mennek előttem ugyanúgy. Ez és a leszorítás ellen azt csinálom, hogy nem az út szélén megyek, 1 méterrel kb. közelebb megyek a felezőhöz. Probléma megoldva. Inkább dudáljon le, hiába nem tud ő se jobban menni, minthogy elcsapjon. Én is szeretnék hazamenni.


Jobbkéz szabálynál is van jó módszerem, be is szokott jönni, szóval azzal sincs baj.



Valamint leírnám arra az esetre, ha idejönne valami nagyokos, aki csak autóval jár és soha életében nem ült még biciklin és netán késztetést érezne arra, hogy kiosszon azért, hogy pl. az út közepén megyek és feltartom a sort.:

1.)Ahol tudom, ott segítem az autósokat. Jobbkéz szabálynál, elsőbbségadás táblánál is ha nincs mögöttem senki mindig intek messziről, hogy menjen, ne várjon rám.

2.)Buszmegállókba mindig lehúzódok, megvárom, hogy elmenjenek, ha előtte nem tudtak előzni.

3.)Pirosnál se megyek előre, pedig szabályos lenne, de nem akarom feltartani a sort.

4.)És a legfontosabb: Betartom a KRESZt, amit sajnos rengeteg autósról és más közlekedőről nem lehet elmondani.


Kérdezőnek: Bocsi, kicsit eltértem a tárgytól, de úgy gondoltam, hogy jobb így az észlényeknek.


Jó tekerést!

2019. aug. 31. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

1) Ahogy már írták, nem drágább, mint az egyéb kerékpáros műfajok, és egyéb sportokkal összevetve sem kirívó (sőt).


2) Itt Szabolcsban, illetve a román határ túloldalán az utak alapvetően sokkal jobb minőségűek, mint az országos átlag. Persze vannak hiányosságok bőven, de nem egy Közép-Pest megye vagy Komárom-Esztergom szintet kell elképzelni.


3) Idegesítő sajnos a béka se**e alatti mentalitás, de ez van, együtt kell élni ezzel, komolyabb esetben feljelentést tenni.


4) A magashegyek fanatikusain kívül mindenki megtalálja a magának megfelelő terepet itt. Nem nagyon tudnék mondani olyan területet, ahol bő 100 km-en belül ne lenne lehetőség emelkedőkre-lejtőkre, illetve alföldi tájra.

2019. szept. 1. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Wadmalac ***** válasza:

A domborzati viszonyaink pont hogy jók országútizásra.

Az útminőségünk, hát az nem annyira.

De azért a kormány meg a nyeregből kiállás többnyire elég az abszolválására.

A kerékpárútjaink is hagynak kívánnivalót minőségben, mennyiségben meg a gyalogosok miatt is.

De a magyar országúti sportnak sosem volt semelyik szempontból jobb dolga, mondhatni beleszülettünk ebbe a xarba.

Nincs "mihez képest" rontsa a kedvet.

Maga az országútizás összes pozitívuma meg szerintem nem szorul megvédésre.

A saját testi erőből elérhető leggyorsabb haladási mód a világon. Emelkedőn a kihívás, a harc a saját erőddel, lejtőn meg a superbike motorokat közelítő élvezet...


Az autósok?

Örök probléma. tizenévekkel ezelőtt kevesebb autó volt, de arányaiban több volt a kerékpárosokkal szemben bunkó autós.

2019. szept. 2. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Ha nem versenyszinten hanem csak hobbiból tekersz akkor meg nem is drága. Feltéve, hogy van józan ítélőképességed és meg tudod értetni magaddal, hogy nem kell karbon kerék meg di2 váltás...
2019. szept. 2. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Wadmalac ***** válasza:

Én amatőr versenyeztem is sokáig és az utóbbi 15 évemet gond nélkül túlélte a Neuzer alu vázon figyelő békebeli trikolor 600-as szett.

Szóval tényleg nem kell a csilivili csillagászati árú dolgokban gondolkodni, sőt, ha nincs a helyzet grammokra, tizedmásodpercekre kiélezve, akkor a régi cucc élettartamra is többet ér.

2019. szept. 2. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!