Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Az országútival gyorsabban...

Az országútival gyorsabban lehet haladni, mint egy fitnesz kerékpárral? Van valami lényeges különbség?

Figyelt kérdés
Az egyetlen érdemi különbség ugye a kormány, az eltérő testtartás ad bármi pluszt?
2019. szept. 29. 21:58
 1/8 anonim ***** válasza:
Gyorsabban lehet haladni. Elég sok tényezős a dolog: gumi típusa, váz típusa, hajtómű stb.
2019. szept. 29. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
És ugyanaz a személy két teljesen azonos specifikációjú fitnesz bike-on illetve országútin ugyanazt tudná nyújtani?
2019. szept. 29. 22:13
 3/8 anonim ***** válasza:
59%
Én sose használtam fitnessz bike-t, csak országútit, az viszont minden körülmény között megállta a helyét (egyedül mély hóban vagy tükörjégen nem célszerű használni). A fitnessz bike messze nem tud boldogulni minden olyan terepen, ahol egy országútival cirkálási sebességgel simán haladhatsz.
2019. szept. 29. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Az országúti geometriája sportosabb, aerodinamikusabb, ezért gyorsabb lesz. Az országúti kormányán van három fogás, amit tudsz váltani menet közben, így nem fárad annyira a kezed. Fitnesz bringán ezt kormányszarvval, vagy azzal egybeépített ergonomikus markolattal lehet orvosolni.
2019. szept. 30. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

A fitnesz ahogy a neve is mutatja fitneszre van. Fun,happy,speed.

Az országuti pedig csak a nagy sebességre.

Gyorsabb lesz mert arra van hogy gyorsabb legyen.

2019. okt. 1. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
#3 Ez egész biztos? Hiszen az országútikra éppenhogy véknyabb, 23, 25 milinél nem szélesebb, alig barázdált gumit helyeznek fel (gyárilag legalábbis), míg a fitness bike-oknál ez jóval változatosabb, így elvileg nehezebb terepen is könnyebb lehet velük menni.
2019. okt. 5. 14:29
 7/8 anonim ***** válasza:

A bordázott, szélesebb gumival terepesebb részeken is jobban lehet menni, viszont nagyobb a felület csillapítása.


Arról még nem is esett szó, hogy egy szolid mintázatú outi keskeny gumijában 8 bar a myomás, a deformáció okozta energia veszteség elkerülésére.


Egy monti széles gumiját felfújhatod 2-3 barra, de ha igazán köves terepen használsz egy montit, oda minél szélesebb gumit kell használni alacsony nyomáson.

Ilyen helyeken elég lehet a széles gumiba az 1.3-1 bar is, gumi szélességtől függően.


Nekem is mondták már, miárt nem veszek outit.


Nekem a bicaj arra való, aszfalton, keményre fújt gumival elmegyek egy jó kis terepes, mert imádok kirándulni mindenféle vad részeken, kilátásokkal teli sziklás tájakon, mint a Prédikűlószék és hasonlóak, de a széles gumit először leengedem 1.3 bar környékére vagy alá.


Igaz ezzel csak lassabban lehet menni, épp ez különbözteti meg az outi üvegkeményre fújt keskeny gumijától, aminek minimális a súrlódása és a deformáció okozta csillapítása, de a puha széles guminál nem dobálják a kereket a kövek.


Ha megtalálom az optimálisan alacsony myomást terephez, akkor szinte eltűnnek a kövek okozta zökkenős érzések.


Montinál csak arra kell figyelni, fel ne koppanjon a kö a felnire, mert hamar kicsípheti a gumit.


Az, hogy aszfalton mennyi idő alatt érek oda, az nekem tökmindegy, de ha nem tudok kimenni a terepre amikor odáig jutottam, akkor nekem az értelmetlen korlátot jelent, hogy minek mentem egyáltalán odáig egy terepen használhatatlan géppel, amikor abban van a fantázia?! Ott meg csak fájna a szívem, hogy outival terepesebb részen nem lehet menni, mert az nem oda való.


Már én is többször átgondoltam ezeket.


Aki csak a jó minőségű aszfalton akar menni, terep nélkül, csak annak való az outi, de aztán ne fájjon a szíved, hogy innen már de jó lenne tovább menni terepen, ha 50-100 km múlva meglátsz egy csábító köves erdészetit.


A lényeg összefoglalva..:


Az aszfalton keskeny mintaszegény gumi kell, nagy nyomáson.

Ezzel lehet gyorsan menni.


A terephez épp az ellenkezője, sok bütykös széles gumi alacsony nyomáson, lassú de így eszi a terepet, köveket, szinte zökkenő nélkül!


Olyan nincs, hogy kompromisszum nélkül, itt is ott is jó legyen.


Kompromisszummal a monti, ami mindenre jó.

Az lassú, de eljut bárhova, bármilyen, sima v. tagolt, terepes felületen.


Az outinál ott vannak az út felületi minőség korlátai. Gyorsabban oda érsz a nagy nyomású, kis felületű, keskeny, minimális deformációt szenvedő gumival, mondjuk épp a kedvenc terephez, de minek, amikor azzal oda tilos. Mert aztán nézheted a felnit. de ha attól nem is tartanál, a keskeny kereket minden kicsi kavics és egyenletlenség dobálná oldalra és megvezetné.

Ax outi nem terepesebb útra való, leginkább a tüköraszfaltra, sajnos ez hatalmas hátránya annál, aki szereti az erdőben a kicsit vadulósabb szabadságot.

2021. jan. 30. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

3 vagyok.

A válaszom igazából csak fèl igazság. Meg kellet volna kérdeznem,hogy milyen terepen?

A kommentedben magad is rávilágitasz:"elvileg nehezebb terepen is könnyebb lehet velük menni." Igen ott. De nem máshol. Bár fitness bringával nem vágnék neki földütnál kemènyebb terepnek.

2021. jan. 30. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!