Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Csepel vagy KPC? Esetleg egyéb?

Unpredictable kérdése:

Csepel vagy KPC? Esetleg egyéb?

Figyelt kérdés

Sziasztok,


A bicikli vásárlással kapcsolatosan kérném a segítségeteket. A témához nem nagyon értek, az utóbbi pár hétben olvasgattam utána csak néhány dolognak. Először MTB-t akartam venni, mivel strapabíróbbnak néz ki, de aztán félig-meddig letettem róla.


A lényeg: Heti pár órás tekerésre kéne, egy aszfaltos bicikliútra. Egyszerű kedvtelés és kisebb edzés/mozgás céljából, aztán lehet kimerészkednék forgalomba is - ha jó hozzá az infrastruktúra - de ez nem fő szempont egyelőre. Magasságom 180+, 81-82 kg. Ezek alapján választottam is egy cross trekking kerékpárt, megnyerő az ár és a sportos külső:


[link]


Másik lehetőség egy alig használt Csepel landrider lenne 45-ért:


[link]


Nincsenek nagy igényeim, csak hogy néhány évig kényelmesen ellegyek vele, aztán ha lesz rá keret, váltanék jobbra. Nem tudom melyik ebből a szempontból jobb, vagy mindegy, vagy egyéb lehetőség (Esetleg monti? sebesség annyira nem fontos, viszont 26-osnál nagyobb kerék elkélne, akkor pedig mindegy ha crosstrekking). Első mellett tenném le a voksom, de márkákat, felépítést se ismerem annyira. Maximális keret 60, esetleg ha sokkal jobban megéri egy másik, 70 000, de az abszolút a felső plafon.


Mit/melyiket javasoljátok? Bármilyen tanácsot szívesen fogadok -hol ne vegyem, hol vegyem, melyik márka stb - vagy hogyan tartsam karban/vigyázzak rá. (Persze utóbbinak utána is olvasnék)



2019. nov. 1. 17:32
 1/3 TR75 ***** válasza:
100%

Látom, senki nem válaszolt még.

Az a helyzet, hogy ennyi pénzért újat nem biztos, hogy megéri venni. És ezért azt mondom, hogy vedd meg a Csepelt (ha nem valami leharcolt példány). A későbbiekben úgyis fejleszteni fogod, ebben a kategóriában elég sok a gagyi és belépő szintű alkatrész, a Csepelen is, de azt olcsóbban veszed meg, később fel tudod kicsit fejleszteni a pénzedért. A Tourney váltó nem a világ legjobb cucca.

Nekem is Landriderem van, nagyjából ki lehet menni vele a világból, de a Tourney váltó nagy baklövés rajta. Szintén RevoShift volt rajta sokáig (gyakorlatilag 16 évig, ha jól számolom), én nagyon szerettem, mert gyorsan lehet vele váltani, és a régebbi változatok szinte elnyűhetetlenek voltak, de a jelenlegi RevoShift nem ér egy árva fityinget sem, nálam egy évet sem bírt, igaz, városban tekergettem is rendesen. Esőben viszont kesztyű nélkül használhatatlan volt a marokváltó, mert csúszott a kezem rajta (pedig jó a gumírozás), és nyilván ésszel kell használni, de viszonylag gyakran váltottam túl (tehát túl gyorsan a nagyobb fogaskerekek felé), ami miatt néha elég nagy rendetlenséget csinált a leugró lánc.

A pedált is nagy valószínűséggel hamar kell majd cserélni. A felnikről nem nagyon tudok mit mondani, nálam csere volt már az elején, szerintem a te súlyoddal nem lesz gond, a duplafalú felni jót tesz.

Amit még ajánlanék, az egy jó külső, nekem most két CST Salvo van fenn (40-622), majdnem két kilót tesz ki a kettő, de az 5 mm-es plusz réteg a futófelület alatt nem téveszt, a defekt nem jelent problémát (igaz viszont az is, hogy kanyarban óvatosan kell vele bánni, mert hajlamos a megcsúszásra).

A Csepel mellett szól a sárvédő és a csomagtartó is.

Nem utolsósorban szerintem a Csepel mellett szól az acél váz. Lehet, hogy sokan nem értenek egyet velem, de inkább legyen acélból, ami többet kibír (persze, a drága alumínium is jó, de az nem ez a kategória), és hegeszthető (az én bicómon is van két hegesztés, az egyik rozsda miatt - na igen, az acél hátránya, de hát én az év 360 napján hajtom -, a másik meg a nyeregcső bilincsénél, mert lehetne egy számmal nagyobb a váz, és akkor nem kellene ennyire kihúznom a nyeregcsövet)

Ha csak tekerni szeretnél, de úgy, hogy nem esnél neki a bringázásnak, szerintem jó a Csepel. Az enyémmel én is jártam már erre-arra (sáros, vagy néhol alig kivehető erdei utak, homokos-löszös alföldi erdő, becsületére legyen mondva, egy szélesebb (40-42 mm) külsővel egész jól elboldogultam vele). A monti igazából nem jó városba (bár vannak a 29 collos mountainbike-ok is, de azt újonnan biztosan nem veszel 70000-ből).

Szóval... Szerintem Csepel. Kicsit vigyázol rá télen (az eső nem annyira gáz, a téli sós latyak eszi igazán az acélt), és akkor jó lesz.

2019. nov. 1. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszod!


Jó, hogy említed a váltót. Júniusban vásárolt peldanyrol lenne szó, cirka 500 km van benne. Kenyelmi okokból lett cserélve a nyereg, illetve a váltó (valtokarok lettek felszerelve). Képek alapján abszolút megkímélt állapotúnak tűnik, azonnal használható.


A csomagtartó egyáltalán nem fontos számomra, de a stabilitása az igen. Ha fejleszthető, annál jobb. Félek hamar meg fogom szeretni a bringazast, akkor pedig vagy cserelek rajta ezt azt, vagy az egészet. Eddig falusi utakhoz, egysebesseges, talán még szovjet gyártmányú biciklihez voltam szokva, ahhoz képest mindenképpen előrelépés lesz, sőt a súlya sem hiszem, hogy zavarna/meglepne :D


Köszönöm mégegyszer a tippeket!

2019. nov. 2. 08:20
 3/3 MGéza ***** válasza:
100%

Kell csomagtartó? Ha nem akkor cross-trekking, ha igen akkor trekking. Bárt túrázáskor az sem akadály, lehet rá ideigleneset rakni. De ebben az árkategóriában tényleg inkább nézz egy jó használtat. Úgy ránézésre ezeket találtam említésre méltónak:

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

2019. nov. 2. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!