Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Ha a váltón H van, akkor...

Ha a váltón H van, akkor könnyebb hajtani?

Figyelt kérdés
Tudom hülye kérdés, de senki nem tudta a választ. Az én váltómon nem számok vannak, hanem H-L. Ha könnyebben szeretnék biciklizni H-ra kell állítani?

szept. 12. 21:21
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
High és low, magas és alacsony fokozat a jelentése a betűknek! :) A számozás a nagy méretű fogaskeréktől indul 1-től elől és a kicsitől számozzák hátul.
szept. 12. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Elnézést, nem jól írtam, hátul is a nagyméretűtől számoznak, csak megzavart, hogy ellentétesen vannak felrakva a vázra.
szept. 12. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen. Annyi, hogy a hátsó váltónak inkább H vagy L-ben lenni jobb az elsőhöz víszonytíva (tudom egyéni, de szeretnék valamilyen normális beállítást)?
szept. 12. 21:50
 4/12 anonim ***** válasza:
Hány fogaskerék van elől és hátul? Nem szabad keresztbe váltani, minél párhuzamosabb a lánc a vázzal, annál jobban kíméli a hajtást.
szept. 12. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Azt kihagytam, hogy váltón látod ezt a H és L-t a csavaroknál vagy a váltókaron? Mert amúgy a végfokokat állítja a 2 csavar, 1x kell beállítani, majd ha már nem pontos a váltás, azt a bovden feszességével kell utánállítani!
szept. 12. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
5-ös mind a kettőn. 4, elől ha jól számoltam 3, hátul 6.
szept. 12. 22:02
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

Csak én vagyok itt eddig.. :)

1 (nagy) -4 ritkán/5/6 (kicsi)

2 (közepes) -2 ritkán/3/4/5 ritkán

3 (kicsi)-1 (nagy)/2/3 ritkán

Ezekben a kombókban kell használni.

A váltón ne tekergesd el a H és L csavarokat. Az arra van, hogy a váltó tudja hol van a legkisebb és a legnagyobb fogaskerék, hogy ne menjen túl rajta.

A karral váltunk, az felteker vagy enged a bovden szálból és úgy ugrik a váltó. Tehát ha nem akar váltani vagy elugrál, az nem a csavarok hibája, hanem a bovdené!

Azt hittem először, hogy valami 2 sebességes agyváltóról van szó.. :D

szept. 12. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
7-es rendben köszönöm szépen az összes válaszod, azt hittem, hogy vannak többen is. Elnézést, én rosszul írtam, a karral váltok! :D Mostmár sok dolgot értek, még egyszer köszi.
szept. 12. 22:15
 9/12 anonim ***** válasza:

A többiek most pihenik ki a hétvégi bringázást. :)

A kérdés meg érthetetlen: Kimész -> váltasz -> érzed. Ennyi.


Egyszerűbben a 7-es válasza: Minden első fokozathoz 3-4 hátsót választhatsz. Különben kereszte fut a lánc. Tehát nagytányéron a hátul is a külső lánckerekek, középtányéron a középsők, kistányéron a kicsit.


H -> High -> Nagy. De ez sosem a lánckerékre vonatkozik, hanem az áttételre. Ezért tűnik furának elsőre a H-L csavarok működése. Tehát H-nál lesz nagyobb az áttétel, azaz nehezebb hajtani.

szept. 12. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
9-es tudom érzésre, de nem szeretném össze vissza váltogatni. Ma már be is állítottam, reggeli készülődésnél.
szept. 13. 15:33
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!