Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Canyon Nerve XC használtan,...

Canyon Nerve XC használtan, vagy egy új merevfarkú?

Figyelt kérdés

Sziasztok. 13 éve használom a mostani bicajomat és eljött az idő a cserére. A kérdésem annyi, érdemes-e használtan(2008-as évjárat) a fent említett bicajt beszerezni, vagy inkább vásároljak egy új montit. Mik a bökkenői egy ilyen valószínűleg intenzíven használt biciklinek? A váz 7005 alu ötvözet. Pénzben a keret 300e forint maximum. Felhasználása pedig mindenre. Túra, hétköznapi tekerés, és keményebb terepre is rámennék így, hogy lenne mivel.


A bicikli ára pedig 180-200e forint használtan. Ebből a pénzből belépő szintű merevfarkút tudok venni.


Előre is köszi minden segítséget.



#canyon nerve használtan
2018. dec. 6. 19:23
 1/7 anonim ***** válasza:

Nagyon sok változós a dolog.

-A bicikli állapota. Ha jó állapotban van, lehet jó vétel.

-A bicikli felszereltsége. Nagyon nem nézegettem utána, de a biciklik 90%-ánál van egy adott felszereltségi szint, amiket általában valamilyen számmal jelölnek, minél nagyobb, annál jobb, vagy fordítva. Lehet kapsz 130ezerért egy gagyi rugós st telót, 3x7es hajtással, gagyi váltással és octalink középcsapággyal, Bitang Bike 1.0 néven úgy, hogy közben 250ezret ki kell fizetned Bitang Bike 6.0ért, ugyanazzal a vázzal/matricaszettelt/névvel/kinézettel, de XT szettel, levegős telóval. Ennek jobban utána kell járni.

-Biztos, hogy kell ez neked? Beáldozol valamit valamiért, ami kicsit túl mutat a régebbi, de jobb témán. Városba, túrázni, boltba járni...felesleges egy fully, főleg úgy, hogy 26-os kerekekkel jön (nem néztem utána, de 10 éves, úgyhogy gyanítom). Ha 90%-ban az előbb említett terepen fogod használni, akkor a teleszkóp 90%-ban semleges/hátrány (egyéni preferencia, nekem nem kellene összteló), a kerékméret pedig 90%-ban kifejezetten hátrány. Durva terepen a teló jól jön, oké, de 10%-ban pedig szintén egyéni preferencia a kerékméret, van akinek tetszik a pici 26os, jobban fordul, jobban emeled, de pici. Nekem 165 centisen sem kellene. Tehát nekem a kerékméret 100%ban hátrány lenne, a teló 90%ban hátrány, 10ben előny.

Ha nem teljesül az összes, akkor én nem ajánlom: tudod mit kell megnézni vagy ismersz valakit, aki tudja, 170 cenitnél alacsonyabb vagy, legalább 33% a durva terep.

-Ha nem neked való, a használt piacot akkor se engedd el, 250ért bele lehet fogni a jóba + nagyszerviz pár ajándékkal 50ért :D

2018. dec. 6. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 szlory ***** válasza:

Lehet az a régi Canyon, idehaza a legtöbb tulaj nem hajtotta agyon ezeket a gépeket, de sajnos a forgaspontok, szervizeltseg kérdéses.figyelni kell rá.


Nade ha jól látom, cirka 330ert árulták anno. Most 180? Akkor legyen minden toppon a fenébe is, évtizedes bringán ez elvarhato..


Ha semmi gyakorlatod nincs c kemény terepen", akkor azért ne told túl, egy merevfaruval lehetne folytatni a tanulást. Az ossztelos kényelmesebb plusz nagyon durva terepen segít, de ha elől bedobsz mondjuk egy 120as vagy 140es telot, azzal a hazai durva terepen boldogulsz majd. Ha nem tudod, mit dob a hátsó tag egy ugrás al, akkor rosszabb, ha van, mintha nem lenne.


Egy szó mint száz, ossztelos akkor ha nem durvulsz majd Nagyon és nincs technikad. Akkor egy jó merevfaru a következő, utana jöhet fully.

2018. dec. 6. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

köszi szépen a részletes választ mindkettőtöknek. Éreztem hogy nem nekem van ez a bicaj. Optika megfogott. És a kiváncsiság...

Javarész városi bringa lenne. Tavaly és idén pedig a szokottnál is többet lógtam külvárosban, földes utakon, erdőkben, és nagyon tetszett, ezért gondoltam jövő nyárra már jó lenne valami telós monti.

Milyen márkák közt érdemes keresgélnem? Vagy nézzek hibrid bicajt? Esetleg gravelt? Valami acél vázas bicaj lenne az igazi.

2018. dec. 7. 20:17
 4/7 szlory ***** válasza:

A pénzhatárt figyelembe véve, terepre merészkedni hibriddel - ne-ne-ne.


Gravel lehet, ha képes vagy elviselni némi diszkomfortot (teló hiánya). Tudd, hogy a graveleknél terjed, hogy 27.5-es felni van bent, böszme (50mm tája) gumikkal, amik nagyon jól tompítanak. Én szívesen ajánlom mindenkinek a gravelt vagy egy okos cyclocrosst, aki nem fog effektív sziklakertben vagy nagyon meredek terepen csörtetni. Ott az ilyeneket vállra kell venni és futni/sétálni. Vagy tolni. Nagyon sokféle terepen használtam a cyclocrossomat, 42-es gumikkal és hosszú túrára is vittem salak/földút/országút mixre. Meg kell táncoltatni, de jól viseli és te is elviseled. Városban, országúton pedig hasít, mint a veszedelem, ha meghajtod.


Ha nem akarsz annyira belebolondulni, akkor légy prosztó, de praktikus: veszel egy 29er montit vagy cross trekkinget és hozzá 2 szett gumit: 1 széles&terep, 1 keskeny&haladós. A crosstrekking csak annyival lesz butább, hogy azzal a telóval kényelmet veszel, nem terephatékonyságot. Ahova azt el tudod vinni, azt egy graveles is elrendezi, gyorsabban, de kényelmetlenebbül.


Márka? Alapanyag? Huhh. Igen, merevnél az acél fincsi, de ne legyen ez a kötelező kritérium. Márka? Bármi normális, amit ki tudsz fizetni - szintén ne legyenek előítéleteid, nehezebb összehozni előre a jó listát, mint a felmerülő és méretben is neked valókat szelektálni hogy jó-rossz-esélyes.


Inkább azon agyalj egy egészségeset, hogy gravel vagy 29er. A cross trekkinget akkor, ha túrázósabb 29er-t álmodtál meg (azokra lehet csomagtartót-sárvédőt tenni - montikon nem igazán szokott felfogatás lenni ilyesmire, gravelen szintén alap, hogy van felfogatási lehetőség)

2018. dec. 10. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Az elmúlt pár napban nagyon rápörögtem gravelre. Úgy néz ki, pont egy ilyen témát keresek. Kona, Bombtrack és Fuji közt találtam megfelelőt.. báár.. a méretben nem vagyok biztos. Mindháromnál max 58as nyeregcsövet néztem az én árkategóriámba, ami nekem papíron kicsi, mivel 195cm magas vagyok.. Viszont ahogy olvasok a témábna, az emberek általába lejjebb mennek méretben gravelnél jól látom? Vagy melyik az a szám geometryában, amit figyelni kell ennél a kategóriánál?


Még hozzáteszem, hogy pár hete volt szerencsém használni 2 napig egy scott speedstert, xxl méretben. 61cm-es nyeregcső, reach 397mm, stack 613,6mm, átlépési magyasság 851.4mm. 195cm-es magassággal ezt így kényelmesnek éreztem 3 óra tekerés után is. Ennyi az új geos bicajokkal a tapasztalatom. Ezekből az értékekből mennyit engedhetek gravelnél?


mindegyik 58cm-es nyeregcsővel.


Fuji Jari reach: 383mm, stack: 609mm, átl. m.: 841 mm

Bombtrack reach: 400mm, stack: 600mm, átl. m.: 839 mm

Kona Rove reach: 400mm, stack: 632mm, átl. m.: 842 mm


Vagy nézzek nagyobb vázméretet? beton 90%, földút 10%.. jelenleg... De biztos vagyok benne hogy tavasszal beengedem az erdőbe.

2018. dec. 10. 16:10
 6/7 szlory ***** válasza:

Ez emberfüggő, kinek mi kényelmes. Jó dolog, hogy tudtál tesztelni, minden embernek egyszer kell megtalálnia a váz és kormány tekintetében a tökéletes stack és reach értékeket, utána azt keresni (legközelebbi értéket az adott gyártó méretezésén belül - NEM A MÁSODIK LEGKÖZELEBBIT, azt már tuti észreveszed hosszabb tekerésen.)


Én úgy vagyok vele, ügyelj a reachre jobban. Stacket tudsz jobban változtatni a megfelelő alkatrészekkel.


Ez ugyan nem hókuszpókusz, de a bike fitting sokat tud tenni a kényelem és hatékonyság érdekében. Az általad leírtak alapján a Fujiból mindenképp nagyobb kéne 1gyel, a másik kettő a teszted után jónak tűnik.

2018. dec. 11. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Végül egy alig használt cube acid 2018-as modell lett. JJövő héten kap mégegy kerékszettet betonra és kész. Köszönöm a segítséget.
2018. dec. 17. 00:25

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!