Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mikor célszerű biciklin...

Mikor célszerű biciklin gumiköpenyt cserélni? Probléma, ha elkopott a mintázata bizonyos helyeken a hátsó keréken? (Túra/Gravel gumim van, az első kerék kb. újnak néz ki, és kizárólag aszfalton használom)

Figyelt kérdés

Ez a gumi van rajta:

[link]

A futófelület közepén lévő nagyon pici barázdák koptak el néhány helyen, vészfékezés közbeni kerékblokkolások miatt.



2019. jan. 2. 20:50
 1/9 anonim ***** válasza:

1. amúgy sincs rajta nagy barázda. akkor cseréld, ha érzel tapadásvesztést, vagy látszik a szövet, esetleg repedezett

2. a hátsó kerék blokkolástól függetlenül sokkal jobban kopik, mint az első. a legcigányabb megoldás gyenge hátsó kopásnál kicserélni az elsőt a hátsóra, kicsit kevésbé cigány, hogy veszel egy szettet, az elsőt felrakod hátra, az újból egyet előre.

3. tanulj meg fékezni.

a. egyenesfutáskor, tapadós terepen főleg az elsővel, a hátsó nem szolgáltat akkora fékerőt.

b. soha ne blokkoljon a hátsó se.

2019. jan. 2. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Ez terepre való , vegyél 1 pár városit aszfaltra valót és keskenyebbet . Bizonyos fórumokon 1000Ft-ért a régi garnitúrát el tudod passzolni .
2019. jan. 3. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

"Ez terepre való , vegyél 1 pár városit aszfaltra valót és keskenyebbet . Bizonyos fórumokon 1000Ft-ért a régi garnitúrát el tudod passzolni .

"

Milyen előnyei vannak a városi guminak városban? (azon kívül, hogy lassabban kopik)

2019. jan. 3. 19:59
 4/9 A kérdező kommentje:

"Ez terepre való , vegyél 1 pár városit aszfaltra valót és keskenyebbet . Bizonyos fórumokon 1000Ft-ért a régi garnitúrát el tudod passzolni ."

Nem lesz rosszabb az ütéscsillapítása, amikor nagy sebességgel ráhajtok a padkára, kátyura vagy macskakőre?

Én személy szerint valami lényegesen ballonosabban gondolkodtam pont az ütéscsillapítás miatt.

2019. jan. 3. 21:00
 5/9 anonim ***** válasza:

Inkább hazudjuk terepguminak,mintsen valódi terepre valónak.

A döngölt földút az nem terep.


Léteznek ballonos varosi gumik.


De mivel nem igazán terepre vannak kitalálva ezk a bringák hanem rendes (külföld) utakra a gumik is inkább haladásra vannak kitalalva mintsem kényelemre. Tehát ballonosabb gumit sem egyszerű találni.


Akkor cserélni amikor már kilátszik szövet,repedezett,stb.

Ez sajnos magyar szokás. Külföldiek már akkor is lecserélik ha teljesen lekopott a futófelület,vagy a minta.

2019. jan. 3. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
A városi nem kapaszkodik nem teríti szét a sarat a vizet és strapabíró a tereptől alig kopik . A dupla falú alukerék nem deformálódhat ütődéstől , első teló ha van az még el is nyeli . Hátul meg kiállsz ha hepe hupás az út vagy leugratsz a szint különbségről .
2019. jan. 3. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

"Inkább hazudjuk terepguminak,mintsen valódi terepre valónak."

A Decathlonban "hibrid" (aszfalton és enyhe terepen is használható) guminak írják a bicikli leirasanal.

2019. jan. 4. 08:03
 8/9 A kérdező kommentje:

"A városi nem kapaszkodik nem teríti szét a sarat a vizet és strapabíró a tereptől alig kopik ."

Ez akkor nem jelent problémát, mikor vastag hóréteg fedi a bicikliutat?

Mert Budapesten nem igazán takarítják télen.

2019. jan. 4. 08:05
 9/9 szlory ***** válasza:

Kérdező: végigfutottam az összes kérdésedet, ill. a kapott válaszaidat, próbálok egyben adni segítséget (cirka féltucat profi és számtalan köznapi gumi felhasználójaként)


A kerékpárodról nem osztottál meg információt, de feltételezem merev vázas. Ilyenkor valóban a kerékpáros technikáján, valamint a vázon kívüli alkatrészeken múlik a rezgéscsillapítás és ütéselnyelés/-elkerülés. Ez egy külön cikkely is lehetne, nem megyek bele részletesen, de felszerelés oldalról lényegében a gumitól függ minden (plusz lehet beszerezni valóban érdekes találmányokat). A többit neked kell intézni, legyen az úthiba, padka, stb. Jobbra-balra-felfelé megkerülhető sok akadály, csak gyakorlás és figyelem kérdése. Erre szükséged lenne, mert ha rendszeresen elfékezel, akkor az nem csak a gumi hibája.


A városi gumikeverék általában sokkal keményebb, mint a terepre való. Ezért (is) kopik jobban aszfalton a terepgumi. A te mintázatod sikeres XC és CX terepgumik lemásolásából ered (tudok mondani montis és cross gyártót is kvázi ugyanezzek a profillal). Ha viszont csak aszfalt lesz, akkor felejtős. Ha pedig téli havas terep, akkor szintén, oda ugyanis jóval nagyobb rések és vájatok kellenek a gumiprofilba. Persze ez is jobb lesz, mint egy városi slick, csak nem a tuti..


Mindent összevetve? Neked kéne egy ballonos, de gördülékeny, viszonylag tartós-elfékezéseket toleráló, városban télen-nyáron használatos gumi. Na ilyen nem sok van - vagy több kompromisszumot igényel.


Én amondó vagyok megoldási javaslatként, hogy tanulj meg fékezni-irányítani a bringán egyfelől, másfelől pedig ruházz be egy ilyen szettre: [link]


Tessen átgondolni.

2019. jan. 4. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!