Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Sport, mozgás » Testépítés » A súllyal futás tényleg...

A súllyal futás tényleg tönkreteszi az ízületeket?

Figyelt kérdés

Tavaly kezdtem futni,életmódváltás gyanánt,több mint sikeres volt,mára már inkább sprintelek Dombra fel le Váltakozva mint hosszútávot futok.Ezzel az edzésformával kb 6 kilóval lettem izmosabb,de nagyobbrészt csak a combom és a vádlimon látszik.Most kitaláltam hogy veszek súlymellényt,meg a karjaimra súlyt és azokkal sprintelek,de van egy kollegám aki régóta jár terembe és azt mondta hogy idővel tönkre fogja tenni a bokámat térdemet meg a lábfejemben az ízületeket,és hogy jobban járok ha a sprint mellett terembe járok a felsőtestet edzeni.


Valaki próbált már súllyal futni?

Mi a véleményed,tényleg tönkreteszi az ízületeket?


máj. 23. 14:39
 1/9 anonim ***** válasza:

Valóban nem a legegészségesebb, de fokozatosan szoktatva megszokható.


Ne a futástól várj izmos felsőtestet. Nem lesz tőle.

máj. 23. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Ha izmosodás a cél, akkor a futás mellett járj le edzőterembe súlyokkal edzeni és tarts tömegnövelő étrendet
máj. 23. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
52%

Jelen.

Elkezdtem futni,akkor még nem edzettem.

A bokám megsínylette.pedig nem akasztottam magamra plusz súlyt sem,és nem is voltam nehéz a 178 cm hez voltam 70 kg.

Biztos néhány futómegszállot le fog majd hurrogni,de a futás nem egy izületbarát sport.

Jó persze,máris hallom:Nem betonon,futócipő stb..stb.

Tudom,de akkor is ugyanaz a véleményem.

Minden egyes talpletétel a talajra, egy egy ütés rázkódás a bokának,térdnek..

Több ezerszer százezerszer..

Lehet hogy nem lesz semmi gondod,de minek kipróbálni,hogy lesz e,nemigaz?

Inkább a konditerem.

Jó,ott is kicsinálhatod magadat,de ott oda tudsz figyelni inkább,hogy ne történjen meg.

15év alatt egyszer volt vállizületi gondom,ami elmúlt.

Azóta semmi bajom,se a bokáimmal,csuklókkal,térddel..nem volt

máj. 23. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
3. Ugyanakkora, hanem nagyobb teher van az izületeiden súlyzós edzés közben.
máj. 23. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

4#

Az lehet.De nem ugyanaz.

Futásnál a becsapódási energia,ami károsabb,mint a nyomás,amit kapnak súlyozós terheléssel.

Olvass utánna

máj. 23. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Utánaolvastam, a titok a talaj és a cipő. Kiszámoljuk hány Joule a becsapódási energia és mekkora nyomás terhelődik az ízületekre egy párnarugós futópadon egy jobb futócipővel?
máj. 23. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

A futás valóban egy folyamatos rázkódás, de jó technikával a lendület segítségével tompíthatod az ütődést a térd kissé nagyobb mozgásával, valahogy arra koncentrálva, hogy rögtön húzd tovább magad, ahelyett, hogy odacsapnád a lábod. És igen, jó cipő és jó talaj :) A futás nem ízületkímélő, de a szövetek hozzászoknak, igen, a porc is az ízületben. Fokozatosság és jó technika!


Kérdező:


A problémám evvel, hogy egyrészt valóban bántja az ízületet eléggé, de amit tarts szem előtt, hogy egy vertikális ellenállást ad, azaz többet kell majd dolgoznod, hogy megelőzd az összecsuklását a térdednek, és alig kell majd többet dolgoznod azért, hogy előrébb juss, hiszen síktalajon sprintelés egy erős farizom munka, a négyfejű combizom súlymellényes gyötrésével nem nagyon fogsz fejlődni gyorsaságban. Más a helyzet dombra felfutásnál, ott annyira nem ártalmas, és ott a vertikális munka juttat előre (meredekségtől függően, természetesen).


Amit javasolnék jó alternatívának, az egy ernyő beszerzése, ami sokkal inkább ad ellenállást az "előre jutásra" mintsem a térdnyújtásra. (umbrella sprint keresőszavakkal megtalálod)


[link]

máj. 23. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Na ugye.

A kérdező sulymellényben akar futni,dombra fel,tehát nem futópadon.

A futópad ebböl a szempontbol biztos jobb lenne.Én nem futottam rajta,erről nincs tapasztalatom.

Node akkor minek sulymellényben futópadon futni,ha egyszer már adott a teremben a hatékonyab lábedzes.

máj. 23. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
8# a cél elkerülte a figyelmem, izmosodás céljából hiba ilyen módon edzeni.
máj. 23. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!