Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Sport, mozgás » Testépítés » Hány nap pihenő szükséges egy...

Hány nap pihenő szükséges egy push-pull-leg edzésfelosztás esetében a tökéletes regeneráció szempontjából?

Figyelt kérdés

Ha nyitva lesznek a termek, szeretném folytatni az edzéstervem. Tegyük fel, hogy elég durván leedzem az izmokat. Ilyenkor hány nap múlva edzhetek ugyanazon izomcsoportokra, hogy a lehető legtöbb izmot építsem, hány napig regenerálódjak? Állítólag, ha durván edz az ember, akkor a 2-3 nap is kevés lehet...

Szóval melyik edzésnap után hány nap pihenő szükséges?


Pl. push és pull után 2 napig ne eddzek, leg pedig mehet ritkábban, mert az úgyis lassan regenerálódik stb.

Vagy push-pull-leg-push-pull-szünet, és így mindennek megvan a 3 nap pihenés, ami mégiscsak elég?

Itt viszont felhúzást és elölguggolást csak minden 2. edzésen végeznék, így az idegrendszerem is jobban bírná a terhelést. Mondjuk az elölguggolás még nem biztos, a térdem nem tudom, milyen állapotban van jelenleg ehhez. Lehet, más gyakorlat lesz helyette, akkor viszont mehetne a felhúzás is minden pull napon.



jan. 7. 00:20
 1/3 anonim ***** válasza:
100%
Emberfuggo. Ugyis erzed majd h mi a sok de sztem 4-5 nap edzes eleg.
jan. 7. 04:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 MadSeal ***** válasza:
Érdemesebb a fehérje szintézis miatt gyakrabban megedzeni 1 adott izmot, heti szinten legalább 2szer, persze ha kicsit dinamikusabbak a lehetőségeid, lehet azt akár 8 nap alatt is. Jobb inkább elvenni picit 1 edzésből és azt heti 2 részre osztani, mintsem teljesen meggyilkolni magad és kihagyni napokat feleslegesen. Én egy push-pull-leg-szünetet ("heti" 8szor) ajánlanék, ha mindenkép ennél maradnál, de kipróbálhatsz más felosztásokat (upper-lower heti 4szer vagy upper-lower keverve push-pull-leggel heti 5ször). A felgyülemlett stresszt pedig egyszerűen 1-3 havonta egy deload héttel orvosold, szükség szerint. Ez segíteni fog a progressive overload tartásában is, mert deload után érdemes visszavenni a munkasúlyból/ismétlésből valamennyit.
jan. 7. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Értem, köszönöm a válaszokat.

És ha push, pull, lég, push, pull, szünet az edzéstervem úgy, hogy csak egyik pullon felhúzok, majd nem guggolok, második pullon nem húzom fel, de utána guggolok, és aztán jön a szünet nap? Hogy alapgyakorlatos nap után legyen.

jan. 7. 11:57

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!