Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » McLaren F1 miért nem használ...

McLaren F1 miért nem használ saját motort, és helyette Mercedest, vagy Alfa Romeo?

Figyelt kérdés
Mclaren a saját járműveiben saját motort raknak bele, ami nagy teljesítményűek. Úgyanúgy az Alfa Romeo is, csinált már sportautókat mint pl 4C, 8C vagy akár Giuliában is található saját sportmotor. Nem értem miért kell kölcsönözni Mercedestől, illetve Ferraritól. Nem járna jól pl. az F1 is, ha több motorgyártő lenne, és nemcsak az a 4, mint azok mellett a Honda meg a Renault? Mclaren meg Alfa Romeo nagy brandek, tehát szánhatnának egy sáját motorfejlesztésre. (Jó persze Aston Martint azért nem veszem bele, mert kb maga a márka 20%-a Mercedes-szé)

2021. aug. 3. 10:27
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Pénz. Úgy ítélték, hogy jobban megéri nekik a nagy csapatok valamelyikétől megvenni egy már bevált motort, mint ennek sokszorosát ölni saját fejlesztésbe, ami aztán vagy beválik, vagy nem.

Még a Red Bull is csak úgy mert belevágni a saját motorok fejlesztésébe, hogy egy-két évig még együttműködnek a Hondával, akik gyakorlatilag kiképzik őket. De még így is rizikós, mennyire lesz versenyképes a saját fejlesztés, ebbe is csakis azért mentek bele, mert rákényszerültek. A Mercedes és a Renault ugyanis nem igazán akarna nekik motort eladni, a Ferrari pedig nem igazítaná az ő elképzeléseikhez a motort, vagyis újra kéne tervezni az autó nagy részét ha a Ferrarival lépnének szerződéses kapcsolatba.

2021. aug. 3. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Azért mert nekik nincs nulláról fejlesztett saját motorjuk. A mostani utcai McLarenekben lévő motor eredetileg a Nissan IndyCarba fejlesztett (aztán soha élesbe be nem vetett) motorja átalakítva.

Ők nem tudnának nulláról egy F1-es erőforrást fejleszteni. Ahhoz kéne egy új gyár egy új részleg egy csomó szakember ami brutál sok pénz lenne a McLaren meg úszik az adósságban. Az Alfa meg a Fiat csoort tagja ahogy a Ferrari. A Fiat csoport meg nem fog kétszer pénzt kiadni ugyanarra. Meg ott az Alfa csak szponzor. Valójában minimális közük van a csapathoz.

2021. aug. 3. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 hypno ***** válasza:
100%

Nem újdonság ez.

Volt - úgy a '70-es években - amikor a Ferrari kivételével mindenki Ford-Cosworth motort használt.


Ahhoz képest egészen sok motorgyártó van. Ferrari, Mercedes, Honda, Renault.

2021. aug. 3. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
94%

Ezek nem sorozat gyártott motorok, hanem prototípusok. A világ leghatékonyabb benzines motorjai, nagyon pici méret, mégis extrém erős, ami annyira precíz, amit utcán nem használhatnál, hacsak nem szeretnél pár ezer km után teljes motort cserélni, a kipufogó rendszer annyit sem bír, mert az 2-3 futamra van méretezve. A kifejlesztése milliárd fölötti tétel, dollárban! Az F1-es költségvetések voltak 300-500 milliók évente, a spórolás miatt ez kb 150 millió lett, csak hogy lehessen mihez viszonyítani, hogy mennyit kell motorra költeni.

Ráadásul ezek tényleg annyira precíz motorok, hogy nem indíthatóak hidegen a tökéletes illesztések miatt, azonnal meghalna a motor, szinte minden folyadékot előmelegítve kell betölteni az autóba.

2021. aug. 3. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

2es: Ferrari már nincs a Fiat csoportban már 2014 óta. Bár igen, Sauberként működik a háttérben, meg Svájcból irányítják a csapatot, de tudtommal Alfa mérnökök meg szakemberem dolgoznak.

Meg nem hiszem hogy probléma lenne, főleg, hogy 2025-től belép Audi, meg Porsche is motorilag, de akár konstrüktőrök is lehetnek, hála VW csoportnak (bár asszem van egy feltétel, miszerint hogy V4-es motorra áljanak át, ami VW-nek ez nagyon kedvezne)


Viszont 2009ben több motorfejlesztő is volt mint BMW, Toyota, Cosworth, de azok kiléptek az új éra miatt.


Nemtudom, most úgy érzem fellendült a brand, és nagyon sok autógyártó beszállt az F1-be, mint pl. Aston Martin is, aki hála Mercedesnek, meg Lawrence Strollnak sikerült újra visszahozni a versenypályára, és lehet hogy jövőre, az új szabályváltoztatáskor, ott lesz a toppon, főleg hogy Aston Martin virágkort él, mint mondtam, hála a Daimler AG-nek.


Amúgy 4-es, egyetértek veled, jó gondolatok. Csak tudod, most hogy bevezették a Cap-et, így nem tudom hogy lesz az a hírtelen nagy fejlesztés, nem lesz dominancia, hanem kiegyensúlyozottság. Ezáltal sokkal izgalmasabb versenyeket fogunk látni, és egyre több motorgyártó befog lépni, hála az új szabályoknak. Meg tudtommal azért csökkenrik a hengerek számát, mert jobban megfizethetőbb, és energiatakarékos, illetve effektívebbek. Ez mindengol látható lsd. Mikrocsippek világa, ahol már 4nm-t is elérték.

2021. aug. 3. 17:42
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

5

De még mindig a Fiat tulajdonában van csak átstruktúrálták az egészet amikor a Cryslert felvásárolták és nem közvetlen a Fiat tulajdona hanem van egy köztes cég. De ez a lényegen nem változtaz.

2021. aug. 3. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

"Volt - úgy a '70-es években - amikor a Ferrari kivételével mindenki Ford-Cosworth motort használt."

És nem egyszerűen Cosworth-motort, hanem ugyanazt a konkrét típust (Cosworth DFV) változtatás nélkül több, mint tíz éven át. Mai szemmel szinte elképzelhetetlenül amatőr volt a hetvenes évekbeli F1.

2021. aug. 3. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 hypno ***** válasza:
100%

#7

"...Mai szemmel szinte elképzelhetetlenül amatőr volt a hetvenes évekbeli F1."


Volt viszont innováció dögivel, mert annyira nem volt agyonszabályozva.

Pl. szoknya a kocsi körül, 6 kerekű Tyrrell, porszívós Brabham. Ezen kívül az F1 tényleg királykategória volt, és nem spórolási (gumi, motor, üzemanyag) verseny.

2021. aug. 4. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

8

De azt is tegyük hozzá hogy volt amikor 2-3 sorozat is gyorsabb volt náluk.

2021. aug. 4. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!