Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » 14 napos elállásnál akkor is...

14 napos elállásnál akkor is levonhatnak pénzt értékvesztés miatt, ha gyári hibásan kaptam a készüléket?

Figyelt kérdés
Vettem egy perifériát, amit azóta végig használtam, ilyen szempontból valóban nem nevezhető már újnak, viszont most vettem észre, hogy gyári hibás és nincs kedvem heteket szenvedni garanciális ügyintézéssel. Jogosan teszik ha nem utalják vissza a teljes összeget ebben az esetben?

2019. okt. 15. 13:47
 1/10 anonim ***** válasza:
Igen.
2019. okt. 15. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Elvileg max a szállítási költséget terhelhetik rád:

"Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor/felmondáskor?


Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit vagyunk kötelesek viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni.


Az eladó az elállás/felmondás miatt egyebek mellett sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat ránk."

Forrás: Innovációs és Technológiai Minisztérium - Fogyasztóvédelem - Az elállási és felmondási jog ( [link] )


"24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.


(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.


(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza."


Kivéve:

"25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget."

Forrás: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól ( [link] )


illetve vannak még egyéb speciális esetek, amikor nem élhetsz a felmondási jogaiddal - lásd az előbb említett kormányrendelet 29. §-át.

2019. okt. 15. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Kedves #2:

Pont a 25. §-ös pontra gondolok, hogy vajon az alapján esetleg rám róhatnak-e extra költséget, mivel közel két héten át használtam a terméket? Mondjuk a gyári hiba az csak ennyi idő alatt derült ki, szóval technikailag nem használtam többet mint amennyi a megitéléséhez szükséges volt.

2019. okt. 15. 16:51
 4/10 anonim ***** válasza:

1, a 14 napos elallas csak neten vasarolt termekekhez jar

2, a hibas termeknel cserelnek es nem adjak a penzt vissza

2019. okt. 15. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Neten vásárolt a termék
2019. okt. 15. 18:42
 6/10 anonim ***** válasza:

Ha a termékhibás akkor nincs elállás illetve van csak pénzedbe fog kerülni. Ha "nincs kedvem heteket szenvedni garanciális ügyintézéssel" a hozzáállásod akkor fizess.

Hibás termék esetén a garancia játszik nem az elállás!!!

2019. okt. 15. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
De ha garanciálisan javitanák és utána el akarnék állni akkor alatta letelt a 14 nap és megszivja az ember, ez elég logikátlannak tűnik
2019. okt. 15. 19:55
 8/10 anonim ***** válasza:
nem logikátlan. Ha a termék hibás, eleve nem állhatsz el, függetlenül attól hogy a 14 napba belefér-e javítás!!
2019. okt. 16. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Ha ez igaz lenne akkor mindenki mindent hibásan küldene, mert akkor köteles vagyok megvenni végső soron.
2019. dec. 13. 16:36
 10/10 anonim ***** válasza:
De nem küldik hibásan! Nincs neked egy kis üldözési mániád?? Senkinek nem érdeke az áru oda-vissza utaztatása, szerelése és a vevő elégedetlensége mert le fog épülni a vevőkör...
2019. dec. 13. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!