Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Miért lesz fizetős, ami régen...

Miért lesz fizetős, ami régen alapból ment ingyen?

Figyelt kérdés

Két példával élnék a sok közül:


1 példa, Youtube:


Emlékszem mikor bejött, nem volt rajta egy darab reklám sem, majd jöttek a kis ablakok, még azok is elmentek egynek, aztán jött az hogy a videók előtt voltak reklámok, majd amióta bejött a prémium, az egész rommá van foksva reklámmal, egy zenét nem lehet normálisan végighallgatni..


Igen, most meglehet venni azt ahonnan kiindultunk..


2.példa,


Ps4 online játék:


Eddig (a ps3éra végéig) eredeti lemez+net kellett hozzá, a multi benne volt a lemez árába, mindenki boldog volt..


Most hirtelen kellett egy plusz előfizetés ahhoz is..


De mondhadtam volna a WOW ot is, asszem az is ingyenes volt..


Szóval van valami plusz költség ami megindokolja ezeket, vagy csak a mohóság?



2020. jan. 25. 22:07
 1/7 anonim ***** válasza:
86%

A logika fordítva működik. Miért volt valami ingyenes amikor elindult, ha amúgy nem annak tervezték?

A válasz pedig roppant egyszerű. Egy ingyenes szolgáltatással hatalmas tömegekhez lehet eljutni minimális idő alatt, és amikor már fizetni kell majd érte, akkor sokan fognak így tenni, mert már ismerik a szolgáltatást, és tudják hogy kell nekik.

2020. jan. 25. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Ja, igazad lehet! :)

Amúgy még arra is gondoltam hogy mikor csak a videók előtt voltak reklámok, folyamatosan nőtt a tábor, vagy a ps3 tábora is nőtt (tehát a bevétel) egyre több konzolos lett, már nem annyira undergrund mint rég volt az se, pont hogy olcsóbbnak kellene lennie ezeknek! :D


De ja, igazad van, az ingyenesség csak a mézesmadzag!

2020. jan. 25. 22:17
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

3.példa,

Az első héten ingyen adják az 1g zacskó heroint.. de a következő héten már fizetni kell érte. Miért?

2020. jan. 25. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Az se rossz példa! :D
2020. jan. 25. 23:23
 5/7 anonim ***** válasza:
A WoW sosem volt ingyenes.
2020. jan. 26. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Akkor bocsi,

a wow ot haver mondta, hogy régen ingyen is tudott normálisan játszani, most meg havidíjat kell fizetni, akkor gondolom arra gondolt hogy régen normális tört szerverek voltak, ma meg a szerver készítők/ egyéb modderek/csalók, pl örök életűek miatt játszhatatlanok a tört szerverek..

2020. jan. 26. 15:42
 7/7 anonim ***** válasza:

kereslet-kínálat. alapvető közgazdaságtani folyamatok. amire nagy a kereslet, azért lehet többet kérni. amire (még) nincs akkora kereslet, azt kénytelen vagy olcsóbban, vagy akár ingyen is adni, hogy kelljen valakinek.


a munkaerő piacon is pont ugyanez van. ha egy munkára senki nem jelentkezik, akkor kénytelenek magasabb fizetést adni érte. ha még azért a pénzért is csak hozzá nem értők jelentkeznek, akkor tovább kell emelni a fizetést, hogy alkalmasabb dolgozók is jelentkezzenek. ha viszont egy területen túlkínálat lesz a jelentkezőkből, mert mindenki hirtelen abból a típusú munkából akar megélni, akkor az lenyomja a piaci árakat, mert ha te nem csinálod meg olcsóbban, majd egy másik jelentkező vállalja a feléért is.


a nagy kérdés mindig az, hogy vajon csak addig kell a terméked/szolgáltatásod a vevőnek, amíg ingyen/olcsón van, vagy akkor is kitartanak mellette, ha fizetőssé válik, vagy drágább lesz. vagy inkább keresnek helyette másik ingyeneset/olcsót, mert nem a termék fontos nekik és hogy azt kitől kapják, milyen minőségben, hanem az ár fontosabb és beérik, hogy csak nagyjából azt a funkciót lássa el, az már nem fontos, hogy ugyanaz legyen.

persze itt bejön a marketing is, meg a nélkülözhetetlenség tényezője. marketinggel, életérzéssel, kényelmi szolgáltatásokkal, vagy bármi mással el tudod érni, hogy minden áron hozzád, a te márkádhoz ragaszkodjanak és akár minden árat is megfizessenek érte ahelyett, hogy egy olcsóbb alternatívára cserélnének (lásd pl. Apple és más luxus márkák), illetve hogy téged tekintsenek egyeduralkodónak a területen akkor is, ha vannak esetleg alternatívák is. ez utóbbi igaz a YouTube, Facebook. Instagram, stb-re is. volna más alternatíva, de kellő mértékben etalonná váltak, hogy mégse keressenek helyettük mást. persze ehhez nagyban hozzájárul, hogy nem is nagyon van más, ami ennyire elterjedt volna és emiatt le tudná váltani őket. de majd lesz. kérdés, hogy azokat is fel tudják-e majd időben vásárolni, vagy képes lesz valami melléjük felnőni és beelőzni őket.


semmi sincs ingyen, mert az előállítása, üzemeltetése mindennek pénzbe kerül. a kezdeti ingyenesség nem más, mint a cég befektetése annak reményében, hogy később majd meg fog térülni az a költség is, ami eleinte nem térül meg. részben ez a reklám költség. ahelyett, hogy tévé hirdetésre, meg óriásplakátok vásárlására költenék el, arra fordítják, hogy ingyen kapd a szolgáltatást és emiatt másoknak is ajánld és így gyorsan terjedjen a szolgáltatásuk használata. viszont a szerverek, az áram, a sávszélesség, a programozók, a rendszergazdák és egyéb dolgozók mind pénzbe kerülnek a cégnek. nédz meg, hogy milyen számokat írnak róla a különféle cikkek, hogy MÁSODPERCENKÉNT mennyi videó kerül fel a YouTube-ra. aztán számold ki, hogy annak a tárolásához mennyi merevlemez, mennyi szerver, mekkora áram fogyasztás kell, a továbbításához mekkora sávszélességre van szükség és számold ki, hogy ez mennyibe kerülne, ha te akarnád megcsinálni ugyanezt...


a boltok is ugyanezt csinálják, csak egy picit máshogyan. azért vannak folyton akciók minden boltban, hogy tőlük vedd meg. azért adják olcsóbban a termékeket, mint máskor, vagy mások, mert ezzel akarnak téged hozzájuk bevinni ahelyett, hogy mégtöbb hirdetést adnának fel, hogy hozzájuk akarj menni.

nem utolsó sorban pedig azt, amit az akciós terméken elbuknak, igyekeznek mindenféle kiegészítő termékeken behozni, amiken nincs veszteségük. mert a fényképezőgép mellé veszel egy memóriakártyát és egy táskát is, az akciós laptop mellé veszel egy laptop táskát is, az akciós csirkehús mellé veszel mustárt és paradicsomot is. meg ha igazán jól csinálják, akkor még a sorbanállás közben meglátsz vagy 5 másik terméket is a polcon, amiről eszedbe jut, hogy még arra is szükséged van és talán már vissza is hoztad nekik azt a nyereséget, amit elveszítettek az akciós termék árengedményén.

persze még sokáig sorolhatnánk, mert a gyártók már azért is fizetnek (belistázási díj), hogy árulják a terméküket a nagyobb boltok. ha a bolt akcióiba is be akarnak kerülni, akkor azért is fizetnek, ha egy kedvezőbb, látványosabb kihelyezést akarnak a boltban, akkor azért is fizetnek a boltnak, mert nekik is az az érdekük, hogy az a bolt az ő termékükből adjon el többet, ne a konkurenciáéból. stb. stb...

2020. jan. 29. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!