FPS kérdések és majmolások, kutatómunka, szerintetek?
Egy nagyon érdekes dologra jöttem rá. Nagyon sok ideje érzékelem hogy valami nincs rendben képkockaszám téren a modern játékoknál, de a mai nap tudósként kezembe vettem az ügyet, és utánanéztem miért is olyan rossz érzés egy új AAA címben (játékokról beszélek ugye) leesni 60 FPS alá. Méregettem.
A tesztalanyok a modern szegmensnél a Doom (2016), GR Future Soldier, és a Battlefield Hardline voltak. Régebbi címekben a Rainbow Six Vegas, Jedi Outcast, Medal of Honor Allied Assault.
Alapvetően a 30 és 60 FPS közötti különbség a képkockák sűrűségének hiányában látszódnak. A 30 is tökéletesen irányítható és reszponzív, csak darabos a képelemek hiánya miatt. Amikor ezeket a játékokat egy külön programmal (MSI Afterburner) lezártam 30, 25, 28, 45 FPS-re, megdöbbentő dolgokat fedeztem fel: A Future Soldier olyan egérlaggos lett, hogy lehetetlen volt normálisan célozni. Legalább 0.2 mp késleltetés volt az egerem mozgatása, és a célzás között. A Doomnál ugyanez, Battlefielddel UGYANEZ. Future Soldiernél volt a legdurvább, de érezhető volt a másik két címnél is.
A régi játékok ugyanilyen képkockaszám korlátja azonban teljesen másképp működött. Tökéletes volt, nem késett semmi, csak szimplán darabosnak tűnt a magasztos 60 mellett. Ugyanaz az élmény, csak kevésbé folyamatos.
A mai játékok alapkövetelménye a 60 FPS, ezt reklámozza ma már MINDEN hardvergyártó, és lényegében ez is lett a cél. Gondoljátok, hogy a 60 FPS alatti értéket PC-re teljesen tudatosan lehetetlenítik el, hogy vegyük a minél jobb hardvereket? Az a poén hogy konzolon a 30 FPS tökéletesen irányítható és folyamatos, de PC-n meg késik a célzás, lassú és fonnyadt UGYANAZON JÁTÉK ESETÉBEN.
Nem bírtam ki, felraktam még az Alien Rage-t, és a No One Lives Forevert. Alien Rage modern, lassú fonnyadt irritáló mozgás 30 FPS-nél, No One Lives Forever tökéletes, csak kicsit darabos mint megszokhattuk.
Mi ez?
Elsőre is megértettem, hogy mit akarsz mondani, de nem értek egyet azzal, hogy jobban néz ki konzolon a 30 fps illetve sosem tapasztaltam input laggot, ha korlátoztam. Innentől kezdve nem tudom értelmezni azt a szót, hogy "ellehetetlenítik" és csak azt tudom mondani, amit mondtam. Tekerd le a beállításokat és akkor megszűnik a problémád - gyengébb hardverekkel is. Még úgy is jobban fog kinézni, mint egy konzollal. Ha úgy gondolod, hogy egész egy összeesküvés, akkor nézd meg újra a 10-15 éves játékokat, amikre mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy folyékonyak.
Lehet csak hozzászoktál a 60 fpshez, azért mondod, hogy szar. Ugyanezt mondják a 60 fpsről azok, akik 120/144 monitorokon élnek. Ők már a tévére rá se bírnak nézni.
Csak ugyanezt tudom mondani, amit te reagálsz nekem, annak nincs köze a mondandómhoz.
Nem azt mondom hogy a konzol jobb vagy szebb, hanem egy adott játék esetében a konzolos 30 FPS folyékonyabb a PC-s társánál. Ez egy hasonlat volt két hardver között. Nincsenek FPS problémáim, és nem is írtam hogy lennének. Nem minden játék produkál input laggot 60 FPS alatt. Játékok kinézetéről meg abszolút szó nem volt, nem is lényeges a témát illetően.
Írtad hogy nézzek meg 10-15 éves játékokat, hát pont ez t csináltam, és tökéletesen folyékonyak. De ezt is beleírtam...
Ha az említett (és ezen kívül sok másik) modern játékoknál 60 FPS alá esik az érték, akkor kellemetlen az irányítás, de régi játékok esetében ugyanennél a képkockaszám zuhanásnál nem válik rosszá a kontroll. Ez a lényeg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!