Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Valaki megmagyarázza nekem...

Valaki megmagyarázza nekem ezt? (részletezem tovább)

Figyelt kérdés

a lakásban van vezetékes telefon, telekomnál van hozzá előfizetés

az internetem is telefonvezetékről jön, ez viszont más szolgáltató


anyumék valami más csomagra váltottak a telekomnál és kiküldtek egy emberkét aki lecserélte a modemet és beüzemelte.


viszont időközönként a netem elmegy ez óta, hetente 1-2 alkalommal.

lehet hogy ez nem sok, de zavaró.

még nem érdeklődtem a telekomnál de gondolom meg lenne magyarázva valami dumával hogy miért.


valószínű van valami magyarázat, viszont én nem értem hogy miért kellett modemet cserélni, ezt elmondaná valaki?

azon gondolkodom hogy visszarakom a régi modemet, ezzel nem volt ennyi baj.



2020. máj. 29. 20:47
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

"az internetem is telefonvezetékről jön, ez viszont más szolgáltató"

Ha más szolgáltató adja a netedet, miért a telekomot hibáztatod?

2020. máj. 29. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
mert a csere előtt meg nem tudnám mondani mikor voltak ilyen internet szakadásaim
2020. máj. 29. 21:00
 3/10 CspCsj ***** válasza:

"más csomagra váltottak"

Itt tudni kellene, hogy a csere előtt milyen modell és csomag volt, és most milyen modell csomag van, - mert egy régebbi modem nem biztos hogy képes az új csomag sebességére.

2020. máj. 29. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
csak annyi a változás hogy nemtommenyi percet le lehet beszélni, net sebesség nem változott
2020. máj. 29. 21:21
 5/10 CspCsj ***** válasza:

Valószínűleg több szakadás is lehet, csak nem olyankor történik, amikor észreveszed.

Milyen a jelenlegi modem? (alján a matricán biztos van modellszám)

2020. máj. 29. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

[link]


ilyen

2020. máj. 30. 12:42
 7/10 CspCsj ***** válasza:
Ismerősnek van ilyen modeme, nála a Telekom mindennap 9 óra körül megszakítja a netet. (azt mondta, hogy sokszor csak fél perc, legtöbbször 1-2 perc, ritkán 5-10 perc is szokott lenni, meg párszor 20-30 perc is előfordult)
2020. máj. 30. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

hát az f...a

mifelénk nagyon random időben csinálják

köszi a válaszokat

2020. máj. 30. 22:15
 9/10 anonim ***** válasza:

Ez egy Home Gateway, csúnya dolog csak úgy "lemodemezni". Jó cucc, nem az ő hibája, hogy "szakad" az internet. Mondjuk ilyen szakadásnál mondjuk jó lenne tudni, hogy minden más szolgáltatás is megy a levesbe (telefon, IPTV ha van) vagy csak az internet. Ha csak az internet, azt csak te tapasztalod a saját eszközöddel (pc, laptop, mobil, tablet, játékkonzol, okostv, stb) és milyen csatlakozási móddal tapasztalod (közvetlen kábeles, értsd: ethernet kábelen keresztül vagy wifi). Ha wifin keresztül tapasztalod, milyen messze vagy a HGW-től, hány eszköz csatlakozik a hálózatra, azok mit csinálnak, társasház vagy családi házas környezet, van-e más vezetéknélküli adatátvetelre alkalmas eszköz a közelben (vezetéknélküli egér, billentyűzet, játékkonzol vezetéknélküli kontrollere, rádiós bébiőr, stb). TÉNYLEGESEN "ledob" a wifi (tehát el is tűnik az elérhető hálózatok közül majd megjelenik, vagy "kapcsolódva, nincs internetkapcsolat" hibaüzenettel találkozol.


Ezek nem elhanyagolható infók. A régi "modem", ha valami őskövület HGW volt, mondjuk valami Pirelli DRG 225 vagy Speedtouch 780 vagy Speedport W721 akkor hiába teszed vissza, nem fog menni. Ők már levannak tiltva a hálózatról, ha mégis menne az internet, a telefon tuti nem működne. Ha a régi modem egy fekete vagy ezüst D-Link DSL 360R volt, na az tényleg modem. De akkor volt saját router mellette valószínűleg, ami most nagy eséllyel nem üzemel. Őt kéne visszatenni ha wifin tapasztalod a hibát. De előtte "mássz be az agyába" és a Network - WAN beállításoknál a csatlakozás módját állítsd át DHCP-re vagy Dynamic IP-re. Vagy reseteld ki. Vagy keress valakit aki beállítja neked, ha nem értesz hozzá.


Az is jó megoldás, ha betelefonálsz és szó szerint érdeklődsz a vonali tartalékról, hogy van-e, illetve mennyi van. Réz technológián (telefonkábel) egy fizikai jelenség miatt minél hosszabb a kábelhosszban mért távolság, annál nagyobb a sávszélesség csökkenés. Rószorelperá. Ezért több profil létezik, amik bizonyos sebességig engedik az adott előfizetést. A csomagváltás azt írod, hogy csak a telefont érintette? Azt hiszed! Elérhető sebesség nem változott, mert nem tudott (tippre 30-40 Mbit lehet a plafon nálatok), de portfólió változás volt, egy jobban menedzselhető műszaki profil került fel. Az alap, ami igyekszik kimaxolni mindent, ami kipréselhető a vonalból, de az nem mindig jó. Cseppett lejjebb kell venni (igen, lassabb lesz a net akár 6-10 Mb-el is) de cserébe stabilabb. EZ AKKOR LEHET MEGOLDÁS, HA ETHERNETEN IS SZAKAD A SZOLGÁLTATÁS, és a vezetékes telefon/iptv is problémás.

2020. máj. 31. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

megpróbálok sorrendben válaszolni:


-én is néztem hogy nem modem a megnevezése, sejtettem hogy több mindent tud, mert valami elosztó van a használati útmutatóban.

-vezetékes telefon és internet van csak

-az internet elmegy az tuti, hogy telefonvonal van-e azt nem néztem eddig soha, a net megy el, a gépemen ahová kábellel van csatlakoztatva, de a mobilon is elmegy a wifi, a mobil ugyanazon szobában van ahol a wifi is.

-a hibaüzenetet se néztem meg csak láttam hogy a sárga háromszög benne a !

-régi modemem D-Link DSL-321B ( [link]

-csomagváltás terén csak a perclebeszélhetőség volt elvileg(!). én azóta egyszer kétszer mértem meg a sebességet, ugyanannyi.

amire meg nem válaszoltam annak utána járok.

köszi a válaszod :)

2020. jún. 1. 00:46

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!