Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Mi ennek az oka? (Youtube)

Mi ennek az oka? (Youtube)

Figyelt kérdés

Érdekelne van-e magyarázat egy bizonyos jelenségre, és ha igen mi az. A minap valaki feltöltött egy bizonyos témában egy videót, ahogy láttam 600 feliratkozója van, ennek ellenére kevesebb mint 20 óra alatt volt ilyen 750 ezer körüli megtekintés a videóján (azaz majdnem egy nap alatt egymillió megtekintés,a mi bődületesen sok). Semmi extra nem volt, másfél perces videó összevágva pár sporteseményből.

Na most én is csináltam egy hasonlót egy napra rá (nem ugyanolyat, de a témakör ugyanaz volt), nekem majdnem 13 ezer feliratkozóm van, és mégis, bő egy nap után összesen kb. 600 megtekintést tudtam szerezni. És ez még kiugróan jó eredménynek minősül, hiába van ennyi feliratkozóm, a legtöbb videóm ilyen 3-5-10-20 megtekintéseket ér el, több nap után is összesen.

Na szóval, az érdekelne, mi az oka annak hogy hiába van a másik embernek töredéke feliratkozója, neki mégis több mint ezerszer annyi megtekintése jött ugyanolyan hosszú, témájú, időben is szinte egyszerre feltöltött videóra? Mert azt tudom hogy van néhány felkapott "sztár", akiknek az ostobaságait vagy a másokkal egyenértékű videóit is milliók nézik, ha egy üres fehér képernyőt tennének fel azon is lenne 10 óra alatt 3 millió megtekintés. Na de mint mondtam itt nem egy "sztár" userről van szó.

A csatornámat és a videót direkt linkelem be, mert nem reklámozni szeretném magam, engem csupán a jelenség általános háttere érdekelne. Tudom hogy balszerencsés vagyok, na de ennyire? Nekem miért nincs ha nem is több millió, de legalább pár tízezer megtekintés rajta?



2021. máj. 11. 11:34
 1/7 A kérdező kommentje:
*direkt nem linkelem be, bocsi az elgépelésekért
2021. máj. 11. 11:35
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Nekem 5ezer feliratkozóm van. Ha feltöltök egy videót akkor átlagosan 500 a megtekintés és utána belassul. Jólvan ez van. DE, ha szerepel a címben az, hogy 2021 és berakok szerkesztett indexképet (jó nővel), akkor ezressével pörög a megtekintés.

Az is lehet, hogy sablont használsz minden videóhoz és ugyanazok a keresési kulcsszavak.

2021. máj. 11. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Nem, én is minden videóhoz írok külön kulcsszavakat, és én is szoktam adott évszámot használni. A szerkesztett indexkép az nem játszik mert ahhoz nem értek (és ennyi megtekintéshez nem is érné meg kínlódni vele), de ott is próbálom a legjobb képeket kiválasztani mindig.
2021. máj. 11. 12:53
 4/7 anonim ***** válasza:
Ez szín tiszta yt rendszer. Valamit random feldob több millió embernek, valamit meg úgy kezel mintha nem is létezne.
2021. máj. 11. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Hmm ez elég szomorú.
2021. máj. 12. 00:56
 6/7 Mucopus ***** válasza:
Nem kell irigykedni a mások sikerein,te pont ezt tetted(gyorsan csináltál egy hasonló videót).Volt egy videón aminek kb 1 év alatt 1000 megtekintése volt,két hónapja felment 36.000-re.A yt ajánlotta ezért olyan jó a megtekintés,persze monetizálva van ezért gyorsan jelentették az irigyek
2021. máj. 12. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

egyáltalán nem találomra ajánl a YouTube videókat, csak olyan sok féle dolgot vesz figyelembe és annyira összetetten súlyoz (na meg mivel nem árulják el, ezért pontosan nem is tudja senki, hogy mit hogyan), hogy átláthatatlanná válik az ember számára.

figyelembe veszi a csatorna aktivitását (milyen gyakran jelennek meg videók) mennyi ideig szokták nézni az egyes videóit, adott témában ajánlott videóira mennyire kattintanak rá, akik rákattintanak azok mennyi ideig nézik a videókat (közönség megtartás), mennyire néznek meg hasonló videókat ugyanazon a csatornán, mennyire lépnek interakcióba a videóval (like, dislike, komment) és hasonlók.

hogy egy-egy videó befut vagy sem, nagyban befolyásolhatja az is, hogy épp aktuális az a téma, ezért jobban foglalkoznak vele az emberek, többen keresnek rá. ha ő ráérrez az aktualitásra, sokan nézik, ha te egy nappal később csinálod meg ugyazt a témát, addigra már lefuthat az aktualitása, hiszen aki addig kereste, az már a másikat megtalálta, annak a sikerei miatt pedig akkor is azt fogja jobban ajánlani a tiéd helyett, ha a tiéd esetleg jobb volna, mert azt a videót a statisztikák erősítik, a tiédet pedig (még?) nem.

ha pedig valahol megosztják a videót egy forgalmasabb oldalon, csoportban, akárhol, az mégjobban pörgetheti a nézettségét és javíthatja a helyzetét a statisztikákban, ami miatt az algoritmus mégtovább növelheti az előnyét.

2021. máj. 13. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!