Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Az internetszolgáltató tudatos...

Az internetszolgáltató tudatosan csökkenheti az internet sebességét, ha nagy a forgalom?

Figyelt kérdés

Régebben megkérdeztem, mindenki hülyének nézett!

Pedig egy programot megírni, ami lecsökkenti a sebességet nagy forgalom esetén nem túl nehéz.

Egyszerűen mindig az van, hogy amikor nem használom a netet, akkor gyors (1300 kB/s), viszont ha sokat töltök le, akkor beáll a sebesség 200-300 kB/s közé.

Ezek nem kiragadott véletlenszerű adatok, hanem hosszútávú trendek.

Nem töltöttem le nagyobb adat mennyiséget, minden nap megvolt az 1300 kB/s átlag. Letöltöttem kb. 20 gigát, és már 4 napja 200-300 kB/s az átlag.

Sajnos az utóbbi 2 évben ez a menetrend. Bármikor belekezdek egy aktívabb letöltögetés sorozatba, egy kis idő múlva biztosan lecsökken a sebességem.

Ez azért rohadtul érdekes, nekem ne magyarázza be senki sem, hogy ez véletlen!


Ha nem töltök le az, átlag letöltési sebességem 1000 kB/s fölött van. Viszont ha sokat töltök, akkor 200-300 kB/s.

Csináltam egy 20-20 napos sebességmérést kíváncsiságból, a fentebb vannak az adatok, ez több mint érdekes.


2017. nov. 20. 09:59
 1/9 anonim ***** válasza:

UPC esetében régebben szerződésben van rögzítve, hogy extrém használat esetén (egymást követő hónapban a havi átlag letöltés > 300 GB) a szolgáltató korlátozhatja a szolgáltatás sebességét.


Nem tudom hogy jelenleg is van-e ilyen, illetve hogy neked milyen szolgáltatónál van szerződésed, de egyáltalán nem ördögtől való elképzelés.


Ellenben a sebességcsökkenés lehet mástól is. Pl. a winchestered nem bírja a nagy adatmennnyiséget fogadni. Egy ideig tölti a gyorsítótárba, de mikor sokat töltesz le, az megtelik, és akkor a lemez írási sebességéhez alakítja a leöltési sebességet. Szóval ilyet is el tudok képzelni.

2017. nov. 20. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Telekomnál vagyok, 10 megabites a csomag. A mostani sebesség torrenten 230 kB/s, netmero.hu-n is ennyit mértem.

Winchesterem biztosan bírja a nagyobb sebességet, 2 éves a gép, majdnem középkategóriás volt akkoriban.


Kb. 2 éve összevesztem velük, és azóta van ez, de szerintem időszerű lenne megint helyretenni őket, ennél rosszabb már úgyse nagyon lehet az internet.

2017. nov. 20. 10:13
 3/9 anonim ***** válasza:
Telekom? Nincs több kérdésem. :D
2017. nov. 20. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

3.: Neked mik a tapasztalataid?


Leírom a legutóbbit, ami kb. az egész társaság mentalitására igaz.

Gond volt a nettel, állandóan megszakadt a kapcsolat. Elindítottak egy hibavizsgálatot, hibát találtak, és felhívott a szerelő.

Magyarázott valamit, az volt a lényege, hogy várjak pár napot hátha megjavul, én hülye meg belementem, azután közölte, hogy majd ÉN HÍVJAM vissza őt, ha mégse jó az internet. Nem lett jó, visszahívtam, megbeszéltünk egy időpontot, amire nem jött el, azután már el sem tudtam érni...

2017. nov. 20. 10:19
 5/9 anonim ***** válasza:

2x rendeltük meg eddig (Ne kérdezd, hogy másodszor minek), először ügynök vette fel a rendelést, akinek apám elmondta, hogy sokat fog vezetékes telefonon beszélni, tehát olyan előfizetés kell, amivel korlátlanul lehet fix havi díjért. Természetesen percdíjas telefont kaptunk, ami az első 40 ezres számlánál derült ki. Sok havi reklamáció és huzavona után sikerült csak elintézni a dolgot, szerződést is bontottunk. Ezek után több mint egy évig csak UPC internetünk volt, de apámnak kellett a TV, szóval megrendelte a csomagot újra,ezuttal közvetlenül a telekomon keresztül. Hetekig nem értettük, hogy miért nem tudunk a set top boxal adást rögzíteni, mikor ezt az opciót is megrendeltük. "Véletlenül" rögzítésre nem alkalmas set top boxot kaptunk. Persze van telefonos ügyfélszolgálat, ahol órákig el lehet szórakozni az automatával, meg az ember a szabadidejében át is mehet személyesen az ügyfélszolgálatra, de kinek van erre idegrendszere meg ideje?


Az internet az többnyire működött... többnyire. :)


A UPC előfizetést egyébként megtartottam magamnak, szóval van itthon 2 egymástól független kábelnet. Ráadásul a UPC-nél kb évente változik az ip, szóval kb. fix ip címem van, és évente kétszer ha van kimaradás pár órára.

2017. nov. 20. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

JA igen, most küldtek egy új modemet, hogy az milyen jó lesz, mert gyorsabb wifi, meg kenyérpirítós, meg kutyaphasza, csak épp a vezetékes telefont nem tudjuk rákötni, nővérem meg csak azon tud hívni.


De most érted, mit lehet várni a Telekomtól mikor a logója erősen hajaz a T-Systems logójára... :D


Teljesen dilettáns banda.

2017. nov. 20. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Még a torrentezés hőskorában konkrétan a telekom (azaz az elődje) egyszerűen felbontotta a szerződést azokkal, akiknek az adatforgalma meghaladta a havi 500 GB-ot.

Aztán jött a digi...

2017. nov. 20. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY!!!

Most volt nálam a szerelő. Beszélgettem vele, próbáltam minél több mindent kiszedni belőle. Elmondtam neki a problémámat is. Bevallotta, hogy az internetszolgáltató igenis tudatosan tudja csökkenteni a sebességet. Nekem 6 megabitesre rakták a profilomat. Mondta a szerelő, hogy visszarakatta nekem 10 megabitesre.

Kérdeztem tőle, hogy miért csökkentik a sebességet?


A válasz a következő volt: ha gond van az internettel, vagy nagy a távolság, akkor lépcsősen visszaveszik az internet sebességét, hogy a hálózat stabilabb legyen, egyes szerelők pedig lustaságból ezzel kezdenek, ahelyett, hogy a valós hibát javítanák ki. Ezt a profilbeállítást a szerelő dönti el saját maga belátása szerint.


Nekem most nagyon rendes szerelőm volt, és visszaállíttatta :)

2017. nov. 23. 13:35
 9/9 A kérdező kommentje:
Na ezt elkiabáltam, újra 300 kB/s...
2017. nov. 23. 14:35

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!