Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Linux rendszergazda jogosultság?

Linux rendszergazda jogosultság?

Figyelt kérdés
Abszolút kezdő vagyok linuxban ma először telepítettem fel a legfrissebb Ubuntut. Szerettem volna feltenni a chrome böngészőt le is töltöttem a megfelelőt. Elindítom a szoftvertelepítővel de telepítés közben hibát ír ki és hogy a dpkg megszakadt futassam a dpkg configure parancsot... ha viszont beírom terminálba akkor azt írja nincs rendszergazdai jogosultságom. Ugyan ezt írja ha terminálból probálom telepíteni.

2020. júl. 28. 13:01
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Minek/honnan töltögetsz le programokat? Ott a csomagkezelő. Kiválasztod, kattintasz és rögtön fel is teszi magát.
2020. júl. 28. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Google chrome-ra lenne szükségem az pedig nincs benne. A google oldaláról töltöttem le az ubuntu verzióra való Chromeot.
2020. júl. 28. 13:18
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

sudo


pl.: sudo apt install valami

majd beírod a jelszót, beállítás függő, legtöbb helyen nem fogod látni, hogy bármit is írsz (***)


vagy ha nincsen sudo, akkor: su root

és ha végeztél: exit

2020. júl. 28. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

ezt írja rá:

E: A dpkg megszakadt, saját kezűleg kell futtatnia a(z) „sudo dpkg --configure -a” parancsot a probléma megoldásához.

2020. júl. 28. 13:35
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

amit letöltöttél az egy deb csomag?

mert akkor abban a mappában ahova leszedted:

sudo dpkg -i csomag_neve.deb


legújabb ubuntut nem ismerem (linux mintet használok, ami hasonló) de itt nem kell ezzek konzolozni. dupla klikk és már települ is. ellenben: az automatikus frissítés így nem megy, csak egy statikus verzió lesz mint mikor windows alatt felraksz egy program adott verzióját.


ahhoz hogy csomagkezelőből tudd telepíteni, a csomagtárolót hozzá kell adni.


itt egy leírás:

[link]

grafikus felületről is megoldható ez, de így gyorsabb

2020. júl. 28. 13:52