Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Melyik appban/oldalon programo...

Melyik appban/oldalon programozhatok a legbiztonságosabban játékot?

Figyelt kérdés
Kerestem applikációkat/oldalakat, nem találtam sokat. Tudjátok hol programozhatok játékot?

2023. jan. 19. 17:08
 1/3 anonim ***** válasza:
72%

Tudsz programozni?

Kis demo játékokat lehet csinálni unityvel meg unreallel, amihez azt hiszem elég csak összekattolgatni, de egy komolyabb játékhoz tudni kell programozni.

Ha tudsz programozni (bár nem ez jön át a kérdésből), akkor válassz egy nyelvet, majd ahhoz egy IDE-t

2023. jan. 19. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

A kérdés tényleg az, hogy tudsz-e programozni? Bár a kérdésből nekem az jön le, hogy nem igazán, de bocs, ha tévedek.

Vannak különböző játékkészítő szoftverek, amikkel programozás nélkül is lehet játékokat készíteni. (Bár valamilyen szintű programozás, ha máshogy nem, valami beépített blokkprogramozó eszközzel ezeknél is kell, ha kicsit komolyabb dolgot szeretnél készíteni, nem csak valami sablonos dolgot.)

Ezek jellemzői, hogy általában azt a típusú játékot, amikre tervezték, elég könnyen el lehet vele készíteni, de ha valami attól nagyban eltér, akkor már csak irreálisan nagy ráfordítással lehet megvalósítani.

Én például az RPG Makert szoktam használni, ezzel RPG szerepjátékokat lehet készíteni. Azért ha burkoltan is, némi programozás kell hozzá, változók és feltételes elágazások nélkül csak elég sutácska játékot lehetne készíteni.

Amúgy elég komoly játékokat is lehet ezekkel alkotni, ha az ember odateszi magát.

Meg aztán vannak nagyon spéci dolgok, mondjuk ha vizuális regényt akarsz készíteni, arra ott van a VN Maker, vagy a RenPy, illetve a Twine, bár azzal műfaját tekintve inkább interaktív novellák készítésére való.

Aztán vannak a különböző "game maker" szoftverek (maga a Game MAker is, aztál pl. Pixel Game Maker, GDevelop, stb. Ezekben m

r több féle játékot tudsz készíteni, de kicsivel több munkát igényelnek, mint a fentebb említettek.

Aztán ott vannak a különböző játékmotorok (game engine), ahol bár a szoftver sok feladatot átvesz a fejlesztőtől (leginkább a megjelenítést, és a játék objektumainak kezelését, fizikáját), de ha valami érdemlegeset akarsz bennük alkotni, akkor bizony már keményen programozni kell.

Ilyenek pl. a Unity, Unreal Engine, vagy a teljesen ingyenes, és némiképp fapadosabb, bár egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Godot.

Azért kár lenne letagadni, hogy "cserébe", amiért ennyi mindent átvállal a szoftver a fejlesztőtől, bizony az elkészült mű hardverigénye viszonylag magas.

És végül ott van a lehetőség, hogy valamelyik általános programozási környezetben, az általad preferált progrmaozási nyelven készíts játékokat. Ez gyakorlatilag akármelyik programozási nyelv lehet, mondjuk Linux alatt GCC-vel, vagy Lazarussal simán megoldható, én mindkettőben készítettem már játékot. Vagy Windows alatt Visual Studioban. (Nem keverendő a Visual Studio Code-dal!)

2023. jan. 20. 04:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Most megmondom, tudok programozni.
2023. jan. 20. 16:36

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!