Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Hogyan tudok Linux 32bites...

Ambruzzi kérdése:

Hogyan tudok Linux 32bites rendszere programokat telepíteni?

Figyelt kérdés
Linux

2016. jan. 18. 11:13
1 2 3
 1/30 Tengor ***** válasza:
82%
Kezdésként használd a csomagkezelőt!
2016. jan. 18. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 A kérdező kommentje:
Hát az baj hogy meg kezdő vagyok a Linuxban.
2016. jan. 18. 11:17
 3/30 P.O.C. ***** válasza:
62%

Olyan operációs rendszer amúgy sincs, hogy Linux. A Linux csak egy kernel semmi más. A köré épülnek a különböző disztribúciók, mint Suse, Ubuntu, Linux Mint, Debian, stb.

Mindegyik kicsit másképp működik, de mindegyikhez lehet leírást keresni tömegével a neten.

2016. jan. 18. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/30 A kérdező kommentje:
Azért raktam fel ide az kérdést hogy informálodjak.Linux 32bit debian alapú rendszerre akarok telepíteni.
2016. jan. 18. 12:03
 5/30 anonim ***** válasza:
100%

A Linux disztribúciókhoz a programok elsődlegesen a csomagkezelőn keresztül szerezhetőek be. Hasonló ez, mint az okostelefonok alkalmazásboltjai (Andrioidon a Google Play, IOS-en az AppStore, Windows Phon-on a Windows Phone Store).


Ha a Debiant grafikus felülettel raktad fel, keress csomagkezelőt - ilyen például a Synaptic.


Ha nem lenne grafikus felületed (csak parancssoros), akkor barátod az aptitude vagy az apt parancsok.

Ez utóbbinál:

* csomag keresése: apt-cache search <keresett kifejezés>

* csomag telepítése: apt -get install <csomagneve>

* csomaglista frissítése: apt-get update

* csomagok frissítése: apt-get upgrade

vagy a keményebb beavatkozást igénylő csomagok esetén: apt-get dist-upgrade

2016. jan. 18. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/30 tabaki ***** válasza:
62%

„linux 32bit debian alapú”