Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Hogyan tudok importálni max...

Hogyan tudok importálni max fájlt a blenderbe?

Figyelt kérdés
2016. szept. 10. 22:26
 1/8 tabaki ***** válasza:
Sehogy. Mentsd a tárgyakat 3DS-be, és úgy olvasd be. Sajnos, a Max támogat egy olyan szerkesztési módszert is, amelynek az eredménye egy halom egy síkban fekvő felület és konkáv négyszögek, ezért a 3DS sem okvetlenül problémátlan. Én már többször jártam úgy, hogy egyszerűbb volt egy letöltött modellre Blenderben újra rászerkeszteni a tárgyat, mint az összes ilyen disznóságot kigyomlálgatni belőle.
2016. szept. 10. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Igen értem amit mondasz,de én egy letöltöt max fájlt próbálnék be vinni blenderbe,olvastam sok ember ebbe a problémába ütközött és nem tudott mit kezdeni vele
2016. szept. 10. 23:21
 3/8 A kérdező kommentje:
Vagy megpróbálhatom úgy is,hogy 3ds Max-ba megnyitom és obj vagy 3ds fájlba exportálom
2016. szept. 10. 23:25
 4/8 tabaki ***** válasza:
Így igaz. Meg egyéb formátumokkal is kísérletezhetsz, de ez a kettő általában a legjobb választás. De ne lepődj meg, ha az említett probléma beüt. A net tele van olyan modellekkel, amelyeket valami egy alkalomra szóló látványtervhez pikpakk összedobtak, anélkül, hogy törődtek volna a belső szerkezetével. És még három bosszantó dologgal találkoztam a Max-modellek kapcsán. Az egyik, hogy sokszor fölöslegesen egybeolvasztják a tárgyakat, mintha bizony a rájuk rakott részek lepotyognának róluk. A külön darabokból állók pivot-pontjai viszont gyakran össze-vissza állnak, és emiatt vagy másért, de a Blenderbe olvasva szétszóródnak az elemek. Végül nemegyszer indokolatlanul, sőt elképesztően sok poligonra aprítják a felületet (profi program, szuper gép, kit érdekel?). Akkoriban elég gyenge masinám volt, és meglehetősen érzékenyen érintett, hogy néhány száz vertexszel leírható holmikhoz több százezret (nem túlzás) használtak. Gondolj bele: Minden ezerből 999-et ki tudtam dobni úgy, hogy a modell gyakorlatilag nem változott, de a fájl mérete a töredékére esett, sokkal átláthatóbb lett, és a gépet sem terhelte. Ma már ez nyilván nem jelentene akkora gondot, de azért fáj ránéznem az ilyenekre. Mindezekről egyébként nyilván nem a Max, hanem a modellezők trehánysága tehet, mert találkoztam szépen szerkesztett, precíz modellekkel is, amelyekre a finnyás blenderes ízlésemmel is csak csettinthettem. Kíváncsi vagyok, neked milyenek lesznek a tapasztalataid.
2016. szept. 11. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Ahogy mondtad,hasonló problémáim voltak nekem is,más milyen programban ugye nem lehet meg nyitni a max fájlt csak 3ds max-ba?
2016. szept. 11. 10:48
 6/8 tabaki ***** válasza:

Amennyire tudom, más program is csak a 3DS (OBJ, stb.) fájlokat fogadja, itt például a Maya esetén is ugyanazt ajánlják, mint én a Blendernél (annyi a különbség, hogy még egy plugint is le kell tölteni hozzá):

[link]

... pedig a Maya igazán nem kispályás szoftver, ráadásul már jó ideje ugyanúgy az Autodesk égisze alatt fejlesztik, ezért nyilván hasznos lenne a közvetlen átjárás a két program között.


De a fő problémán, a modellek belső szerkezetén valószínűleg az se sokat változtatna. Mivel jóformán csak számértékek felsorolásáról van szó, pont a csúcspontleírást a legkönnyebb változatlanul átírni a másik program formátumára, ezért nem várható, hogy a modell konvertáláskor mondjuk egyszerűsödik, vagy összeolvad -- vagyis nemigen javítana rajta, akármilyen vargabetűvel kerülne is a Blenderbe.

2016. szept. 11. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 deniblender válasza:
A Max fájl a 3ds max fálja a blend a blenderé tehát ha max fájlt akar nyitni blenderben akkor jó ha a gépeden van egy 3ds max és a megnyitott fájlokat exportálod valamilyen formába amit a blender ismer. Ha animált a fájl akkor a legjobb az.fbx de nem mindegyik fajtát ismer a blender ezért kísérletezni kell vele.
2016. nov. 15. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
a probléma már megoldódott de köszi plusz infót,ment a zöld pont
2016. nov. 15. 17:20

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!