Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan tudnék "belekóstolni"...

Hogyan tudnék "belekóstolni" a játékfejlesztésbe?

Figyelt kérdés

Maga a téma érdekel, el tudok ebben az irányban képzeni egy jövőt (nem szabadúszóként, hanem már eleve létező cégnél programozóként).


Úgy gondolom, hogy a komolyabb részét a dolgoknak, főleg a matekos alapot, majd az egyetem alatt elsajátítom (remélhetőleg jövőre fogok menni). Akkor eleve benne leszek abban a környezetben, és az majd egy kicsit inspirál a tanulásra. Legalábbis így gondolom. De addig is, amit tudok magamba szeretnék szívni, és egy kicsit ismerkednék ezzel a világgal.


Sajnos van egy kis figyelemzavarom ami miatt nekem kell egy erős kezdőlöket, hogy belemélyülhessek valamibe. Ha valahogy elkezdhetném kötetlenül kóstolgatni a témát az idővel elég motivációt adna arra, hogy komolyan utánanézzek mindennek és valóban foglalkozzak ezzel.


Szóval: Szerintetek hol érdemes kezdeni, ha tényleg csak az a cél, hogy for fun, hobbi szinten megalapozzam a tudásomat?

Gondolom egy játékmotor meg C/C++ nyelv ismerete ajánlott lenne. Van valami célirányos tudás ami kéne, vagy összességében tanulgassam a nyelvet/nyelveket, és dolgozzak kis projekteken?



2021. jún. 25. 08:48
 1/10 anonim ***** válasza:
91%

Az egyetemen kutyafülét nem fogsz tanulni a játékfejlesztésről. Matekot, azt igen.

Érdemes kimondott gamedev fórumokat látogatni, tutorialokat csinálni, azzal el tudsz indulni.

2021. jún. 25. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim válasza:
97%

Személy szerint nem vagyok játékfejlesztő, de megalapozáshoz, és úgymond játszva-tanuláshoz a Blendert javasolnám. Rengeteg felépített, ütemezett tananyaghoz férsz hozzá az udemy.com-on (vagy nCoreon rákeresel arra hogy "udemy blender" :P ). Keress jutyúbereket, akik ezzel foglalkoznak, és lehetőleg próbálj közülük olyanokat követni, akik azt is elmagyarázzák, hogy ők hogyan tanulnak másoktól (akiket jobbnak tartanak maguknál).


Sok sikert! :)

2021. jún. 25. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
96%

Jól látod, C++/C. Ezen kívül Lua, vagy valamilyen script nyelvet is érdemes megtanulni, mert játék fejlesztése közben mindenképp szükséged lesz rá. Akkor érdemes megtanulnod valamilyen grafikus könyvtár használatát is, mert a C és C++ önmagában csak konzolon keresztül tud kommunikálni a felhasználóval. Mondjuk 2D-hez talán még a Lua is elég önmagában.


Érdemes utánanézned a 3D grafika működésének (az elég érdekes szerintem, nem olyan száraz) és a hangokat is tudnod kell kezelni legalább alapszinten.


Amit még tudnod kell, hogy egy játék lefejlesztése rengeteg idő és a végeredmény is elfog maradni még az Indie játékoktól is, ha egyedül vágsz neki. Eleve mire megtanulsz egy C++ nyelvet hónapok fognak eltelni. Még ha a játékmotorokkal meg is tudod gyorsítani a fejlesztési időt akkor is óriási munka. Ráadásul ez még csak a programozás része a dolognak, mert a játékban lévő tartalmakat is meg kell valahogy csinálnod (hangok, 3D modellek, textúrák, játékmenet tervezés, küldetések).

2021. jún. 25. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Tudom ajánlani Unityhez a "Create with Code" tutorial sorozatot, nagyon szórakoztató, és a grafikai/hangi elemek eleve adottak, úgyhogy tudsz a kódolásra fókuszálni. Nem ad mély tudást, úgyhogy ez tényleg csak egy kóstolónak/elindulásnak jó.
2021. jún. 25. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Keress neten valami open source játékot, amit aktívan fejlesztenek, pl. OpenMW, Xonotic stb. Vagy akár egy emulátort, mint az RPCS3. Csatlakozz be a fejlesztésbe. Se főnök, se kötöttség, és annyival járulsz hozzá, amennyivel akarsz, és sokat tanulhatsz.
2021. jún. 25. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
96%

már jó az elején eldöntened, hogy mit is szeretnél később

milyen platformok érdekelhetnek (windows, linux, böngésző, mobil [akár ezen belül android, ios], konzolok...)

2D vagy 3D érdekel jobban

...


ezek azért fontosak, mert ezek alapján érdemes elindulni az úton és olyan motort, technológiákat keresni amik kiszolgálják az igényeidet


amikor én játékmotort választottam akkor Unreal, CryEngine és Unity volt a 3 legnagyobb

én a Unityt választottam végül, mert:

- C#-hoz már értettem

- Mobilra is szeretnék fejleszteni amiben pl az Unreal gyengébb

- jobban tetszik a buildelt játék mérete (új projekt buildje ~60MB Unityben, Unrealben ez jóval nagyobb)


Az Unreal is jó motor, főleg PC-s játékokra és grafikailag egyszerűbb vele szebbet kihozni, de ugyanerre több munka befektetésével a Unity is képes.

Felhasználás terén a Unitynek nagyobb felhasználó bázisa van. Viszont mind2 engine-hez elég sok tutorial leírás, videó található.


Választhatsz az alapján is motort, hogy megnézed milyen projekteket valósítottak meg bennük és melyik illene hozzád a legjobban. Viszont kiemelném itt, hogy sok projekt nem a motor miatt lett annyira sikeres, vagy épp bukta, hanem a fejlesztők (vagy rájuk erőltetett dolgok) miatt mondjuk több/kevesebb idejük volt optimalizálni, vagy javítani.


Javascriptben is lehet fun 2D játékokat írni és simán böngészőben futtatva játszani. Vagy lásd agar.io és egyéb böngészős játékok milyen népszerűek és szórakoztatóak tudnak lenni.


A játékfejlesztés nem csak kódolásból áll! Én szintén programozó vagyok, engem a grafika annyira nem mozgat meg, sőt. Viszont van 2D és 3D grafikus is akivel együtt dolgozom saját projekteken. Ők csak a grafikát adják, nem írnak kódokat, én csak a kódokat írom és a projektet rakom össze, nem csinálok grafikákat. Tehát jobb minden feladatra a megfelelő embert megtalálni, vagy a megfelelő forrást akár. Netről is letölthetsz sok képet, hangot, zenét a játékodhoz. Kereshetsz csapatot is akikkel hobbi szinten, később akár hivatásos szinten készíthetsz játékokat. Ez erősen ajánlott, hogy jobb munkamegosztás legyen.


Sok videó, leírás első helyen említi a következőt: ne a mestermunkáddal kezd! Tehát, ha van egy nagyon komplex játékötleted amit szeretnél megvalósítani, AKKOR NE AZZAL KEZD! Kezdj mondjuk egy aknakeresővel, vagy memória játékkal stb. Tanulj, fejlődj és haladj előre szépen az úton és mindig új kihívásokat keress, olyan irányban ami közelebb visz a célodhoz.

2021. jún. 25. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
0%

"érdemes megtanulnod valamilyen grafikus könyvtár használatát is, mert a C és C++ önmagában csak konzolon keresztül tud kommunikálni a felhasználóval. "


Prrrrr...

LOL

2021. jún. 25. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
30%

Kérdező.

Sajnos neked pacsergézák válaszoltak eddig.


Az egyetemen tanultak igenis hozzásegítenek a játékfejesztéshez.

De ezen túl, te ne ilyen idétlenségekkel foglalkozz, mint amiket itt írnak, hogy blender, meg grafikus könyvtár, hanem akkor teszel jól, ha a játékprogramok felépítésével leszel mielőbb tisztában. Ehhez választani kell egy általános célú programnyelvet és a github, vagy más forrás segítségével meg kell írni az alapjátékokat, mint egy tetris, snake, sokoban, valami mászkálós mario-szerű platform game, stb. Így fogod megszerezni azokat az ismereteket, amelyek a játékfejlesztéshez kellenek. A játékok ugyanis szerkezetileg sok dologban nagyon hasonlítanak egymásra. Ezért is létezhetnek game engine-ek.

Ami még fontos, hogy a játékprogramok során alkalmazott technikákat elsajátítsd. Ilyenek a megjelenítés, az animálás, a hátterekkel való bűvészkedések, a parallax scrolling, a tile felépítések, izometrikus 3D, stb.


Szóval, ha valamire való fejlesztő szeretnél lenni, akkor ezeket a lépcsőfokokat kell elsőként magad mögött hagynod.

Totál fölösleges neked most még scriptnyelvekkel meg blenderrel sz.rakodnod.

2021. jún. 25. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Nálunk egyetemen van játékfejlesztés, 1 féléves tárgy és Unity-t tanítanak (c#). Többnyire matek van rajta, meg az engine használatát megtanítják. Egyetem alapján nem tudsz összerakni egy nagy projektet, ahhoz kell rengeteg önszorgalom.


Tippek kezdéshez:

-Válasz engine-t/framework-öt ami tetszik és készíts el benne néhány projektet, ne váltogass hetente. Ha váltani szeretnél akkor egy régi projektet írj át először.

-Első projekt kicsi legyen. pl.: Astroids, Sokoban,... (régi 1 fős játékok)

-Ajánlatos bejáratott engine/framework használata, hogy ha később problémád van, akkor minél nagyobb a community annál könnyebben kapsz választ


Nem szeretném rád erőltetni az engine, framework használatát, mert minden megoldható nélküle, de sok segítséget ad. Rengeteg már teljesen ingyenesen elérhető, limitáció nélkül.

Ingyenes:

-Libgdx [Java](egyik legnagyobb framework)

-Godot [python like gdscript](egyik legnagyobb community-val rendelkező open source engine)

-Defold [lua](King, a candy crush gyártója készítette majd nyílt forráskódúvá tette)

Félig ingyenes:

-Unity [c#](spash screen nem kivehetőaz ingyenes változatban, $100k éves bevétel felett fizetni kell)

-Unreal engine [c++](royalty $1M felett)

-Unigine [c++/c#](Unity szintű korlátozások)

2021. jún. 25. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Amivel én kezdtem és jól működött, az a C# volt, azon belül is az a Microsoft XNA Game Studio. Ez utóbbi viszont már rég halott, helyette a MonoGame viszi tovább a framework fejlesztését, megjegyzem kicsit sem halott, van külön fórumuk is, meg azóta több paltformot is támogat. Ez amolyan aranyközépút, ha mindenhez akarsz érteni általánosan. Tehát ez alatt megtanulhatod a programozás alapjait, sőt komolyabb szinten is, meg könnyen csinálhatsz 2D -s játékot is, attól függően, hogy milyen fajta az a játék. Ha erősen fizika igényes, vagy jobban izgat a 3D, akkor inkább game engine pl. Unity. De utóbbiban nem érdemes elkezdeni egy programnyelvet boncolgatni. Tehát én személy szerint ezt ajánlom, ha nem akarsz hardcore szinten lemenni C/C++ -ra, és hardver közelibb dolgokkal bíbelődni.
2021. júl. 6. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!