Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Milyen játékot vagy projektet...

Milyen játékot vagy projektet készítsek (pascal)?

Figyelt kérdés
Pascalban tanulunk programozni és nemrég elkezdtük a grafikát, még csak az alapokat tanultuk de már kéne készítsünk egy kis játékot vagy akármilyen projektet aminek van valami értelme, és jegyet kapunk érte, de nem tudom hogy mit csináljak, ötleteket várok.Grafikából amit tanultunk:Alakzatok rajzolása(kör, téglalap,háromszög),háttérszín és alakzatszín, alakzatok mozgatása(akár billentyűkkel).Kérlek segítsetek fontos.

2012. jún. 14. 22:02
1 2 3 4 5
 1/45 anonim ***** válasza:

Szerintem a grafika nem olyan fontos, még a lényeg az, hogy működjön.


Akasztófa

Snake

Ugrálós játék - bár ez nem a legjobban kivitelezhető console alkalmazásokban, de azért lehet szép dolgokat csinálni.

2012. jún. 14. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/45 A kérdező kommentje:
Igen, de mivel most azt tanuljuk mint új lecke ezért most ez a fontos.És még csak kezdő vagyok, és szerintem a snake-hez már egy kicsit több tudás is kell mint amennyit én tudok.
2012. jún. 14. 22:43
 3/45 anonim ***** válasza:

amőba

tömbkezelés, és kör + X + négyzetrács rajzolás

2012. jún. 14. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/45 A kérdező kommentje:
Az lehet hogy menni fog, de azt hogyan tudnám megcsinálni hogy ahova klikkelek oda tegyen egy x-et vagy egy 0-t?
2012. jún. 15. 00:56
 5/45 Srapnel ***** válasza:

Ezt itt elég hosszú lenne leírni, főleg ilyen általánosságban.


Ha kurzorral lehet mászkálni a táblán, akkor egyszerűen nyilvántartod, hogy a kurzor hol van, a kurzorgombokkal meg arrébrakhatod. Lehet úgy is, mint a sakkban, vagy a torpedóban, hogy begépeli a játékos a koordinátákat (pl. "C10"). Ha egérrel mész neki, akkor állhat a táblád cellánkénti komponensekből (tehát minden cellája a táblának egy felületi komponens, olyasmi, mint egy nyomógomb), ilyenkor a legtöbb GUI könyvtárban simán benne van, hogy meghív egy "függvényt", ha a komponensre kattintottak. A komponens meg tudja magáról, hogy ő melyik cella és a táblát tároló struktúrában (2d tömb) beállít egy megfelelő értéket. Ha az egész tábla egy osztatlan komponens, akkor a GUI vezérlődtől le kell kérned az egérpozíciót a tábla koordinátarendszerében, majd a cellák nagysága és a koordináták felhasználásával egy maradékos osztással megkapod a cella táblakoordinátáit (az egérkoordináták helyett/-ból).

2012. jún. 15. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/45 A kérdező kommentje:
Hát ez nekem egy kicsit magas.A lényeg a téma, hogy miről készítsek, eddigcsak az amőba van de még sok mást is ki lehetne találni, meg ha annál a játéknál is maradok akkor nekem elég ha az irányítógombokkal megyek a négyzetek közt és rakom be az x-et.Azt de oda is rengeteget kéne írni.
2012. jún. 15. 14:10
 7/45 tabaki ***** válasza:
100%

Sam Lloyd közismert 15-ös játékát:


[link]


A grafikai részt majd összerakod a mondott elemekből, egyébként kényelmesen tudod egy tömbben könyvelni az egészet, egy szám begépelésével jelezheted, hogy melyik kockát mozgatnád, könnyű ellenőrizni, hogy megteheted-e, meg hogy sikerült-e a visszarendezés. Ha a keverést egyszerűen a játékban alkalmazott mozgatások véletlenszerű sorozatával oldod meg, garantáltan visszarendezhető is lesz.

2012. jún. 15. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/45 A kérdező kommentje:
Csak az a baj hogy annyira gyenge vagyok hogy nem nagyon tudok valami rendesebb játékot megírni.Esetleg nem tudna valaki segíteni, vagy valakit nem ismertek aki segítene í]y online?Nem várom el hogy helyettem írja meg a progit csak működési elvet kérnék kezdőlöketként hogy hogyan induljak el.
2012. jún. 15. 22:13
 9/45 anonim ***** válasza:

Hello!

Én anno (~20 éve) MasterMind játékot írtam, az osztálytársaim pedig voltak olyan pofátlanok, hogy Pascalban írtak FPS jellegű játékokat... :D De ami neked még elmegy, az pl. egy grafikus memóriajáték...

2012. jún. 16. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/45 anonim ***** válasza:
A Mastermindhoz csak színes ellipszisek kellenek, a memóriajátékhoz képet bizonyos méretben megjelenítő "kártyák".
2012. jún. 16. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!