Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Tizedesvessző kitétele után,...

Tizedesvessző kitétele után, mért záródik be a pascalban írt program?

Figyelt kérdés

Üdv. Még elég kezdő vagyok, írtam egy egyszerű összeadásos programot, és ha pl beírtam első számnak 2,6-ot, bezárult a program. Ha egész számot írok pl 5 és 3 akkor működik minden. Valami megoldás? Forrás:


program Untitled;


Var a,b:integer;


begin


write('Irjj be egy szamot: '); readln(a);

write('Irrj be meg egy szamot: '); readln(b);


write('Osszeg: '); writeln(a+b);


readln;

end.



2016. okt. 26. 15:20
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Egyrészt programozásban az amerikai eredete miatt tizedespont van, nem vessző. Másrészt az integer egész számot tud csak tárolni, ha jól emlékszem a real való törtszámokhoz, de majd kijavítanak.
2016. okt. 26. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 tabaki ***** válasza:
100%

1. Mert a pascalban (mint a számítástechnikában általában) tizedespont használatos.

2. Mert egész változóba amúgy sem olvashatsz törtszámot.

2016. okt. 26. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 tabaki ***** válasza:
@#1: Most az egyszer te voltál a gyorsabb, de ne bízd el magad... Igen, általánosan real, de van még egy pár, ezek közül a single meg a double hétköznapi programokban is jól jöhet.
2016. okt. 26. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ. Mint említettem még nagyon kezdő vagyok, de odafigyelek a helyes szakszavakra legközelebb :)
2016. okt. 26. 16:38
 5/9 SimkoL ***** válasza:
Ha lehetne kérni erre is: [link] , hogy megkönnyítsük a segítségadást. Egy szép kód jobban átlátható, könnyebben olvasható.
2016. okt. 26. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

#5-nek (SimkoL):


Egész pofásra megalkodtad a honlapodat, esetleg gondolhatnál azokra is, akiknek szélesebb monitora van. (azaz alkalmazkodhatna, pl középre igazodna, stb.)