Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Milyen matematikai ismeretek...

Milyen matematikai ismeretek kellenek a játékfejlesztéshez a vektorokon és mátrixokon kívül?

Figyelt kérdés
Szeretnék játékokat fejleszteni C++ nyelven, és nem tudom hogy bele vágjak-e ennyi tudással.
2018. dec. 9. 16:55
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Ez mindjárt függ a játéktól ugye, de hogy ennél több kell, az garantált.
2018. dec. 9. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
0%
Magasszintűek.
2018. dec. 9. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
0%
Még az se nagyon kell, 2018 van, kb minden megvan leimplementálva készen. Ott van pl. az Unreal Engine 4 ha C++-ban szeretnél dolgozni, de még ha alacsonyabb szintre mennél akár OpenGl-hez is ott a GL library a gyakoribb számításokkal készen.
2018. dec. 9. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
42%
#3: LOL
2018. dec. 9. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

Igaz, hogy tényleg nem kell neked szorozni a mátrixokat, de azért kifejezetten előny, ha érted mi történik a háttérben.


Ajánljak szakirodalmat? Mondjuk: [link] A C++-os részek kicsit már elavultak (15 éve íródott), de az elméletet szépen összefoglalja.

2018. dec. 9. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:

#5 nagyon szépen köszönöm az irodalmat. Elolvasom majd.


Az #1 és #2 nagyon vicces kedvében van.


A többieknek is köszönöm.

2018. dec. 9. 20:03
 7/16 anonim ***** válasza:

"Az #1 és #2 nagyon vicces kedvében van."


Gondolod te.

2018. dec. 9. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:
#azt tudom hogy igazat mondtatok, de nekem a kifejtéssel volt bajom. Ami nem történt meg. Példákat sem hoztatok fel. Remélem érted. Nem akartalak titeket megbántani ezzel, de számomra ezek nem igazán voltak hasznosak. Érted?
2018. dec. 9. 20:47
 9/16 anonim ***** válasza:
0%

Példákat?


Feltettél egy kérdést és megkaptad rá a választ.


Ezen túl példálózni nem igen érdemes, mert - anélkül, hogy bántani akarnálak vele - te nagyon messze vagy a játékfejlesztéstől. Az ugyanis a számítástechnika legnehezebb része, a számítástechnika húzóágazata, amely nagyon komoly felkészültséget és nem kevés kitartást, tehetséget igényel.

Már egy pacman-ban is megjelenik a mesterséges intelligencia, de szükségesek a játékfejlesztéshez legalább alapvető grafikai, zenei képességek is, mert gondolom nem akarod innen-onnan összelopkodni a szükséges hozzávalókat.

Ha valaki másfél-két évet eltölt tanulással, szert tesz hobbiprogramozói képességekre, annak érdemes hozzákezdeni ilyesmihez. Ha mégis belevág valaki abszolút kezdőként, az eleve kudarcra van itélve. Ez garantált.

2018. dec. 9. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
Kérdés, hogy honnan akarsz elindulni. Lehet kezdeni ott is, hogy csinálsz egy Pong játékot, egy Flappy Bird-öt, egy PacMan-t, Tetris-t, de lehet onnan is indulni, hogy mondjuk egy 3D FPS-el kezdesz. Rájöhetsz arra, hogy teljesen mások a kihívások. Szóval, mik a tervek?
2018. dec. 9. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!