Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Egy játékba szeretnék bele...

Egy játékba szeretnék bele kezdeni, melyik nyelvet kéne megtanulnom?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Mindig vágyam volt, hogy készíthessek egy saját játékot, viszont nem jártam sok sikerrel sosem. C#-ról tudok néhány dolgot és Pawn nyelvben tudok programozni, de igazából nem tudom hogy hogyan induljak el.


Szeretnék egy kisebb "stratégiai" játékot programozni, a kivitelezés hasonló a Game Dev Tycoon nevezetű játékhoz, grafikára nem szeretnék nagy hangsúlyt fektetni, mert ez nem az a játéktípus, csak egy 2D/oldalnézetes "stratégiai" játékot szeretnék. (részleteket nem szeretnék mondani róla, ha nem baj)


Tudom, hogy nem egy nap alatt íródik ez meg egyből, és lehet, hogy először kisebb játékokba kellene kezdenem, csak azt szeretném megkérdezni, hogy melyik programozási nyelv lenne a legcélszerűbb erre, és melyik programot töltsem le?


A válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm.



2019. jan. 19. 21:58
 1/5 anonim ***** válasza:
67%

c++-unreal engine

c#-unity

javascript-gdevelop

Igen én is el akartam már kezdeni játékot csinálni,de mindig abba hagytam mert nem tudtam tovább indulni.

Sok sikert.

2019. jan. 19. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
54%

Másik pedig:

[link]

Már elavult egy kicsit,de azért ha kérdésed van azt oda felteheted illetve a játék nevét is felteheted stb(regisztrálni kell)

2019. jan. 19. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

"melyik nyelvet kéne megtanulnom"

Egy prog. nyelv megtanulása nem azonos az általános programozás tanulásával. Annak lenne értelme, hogy milyen nyelven keresztül lenne érdemes tanulni, de akkor már nem a játékfejlesztésről beszélünk, hanem a tanulásról, tehát ahhoz melyik lenne célszerű.

2019. jan. 20. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
70%

üdv a klubban :D

szintén pawn-al kezdtem (SAMP), ma már Unityben fejlesztek :)


Több játékmotor van ami segíthet neked, viszont más-más tudást igényelnek. Nem elég csak programozni tudnod, még mellette jó pár dologgal tisztában kell lenned. Nem a kedvedet akarom elvenni, csak tudatni veled, hogy ez jóval nagyobb falat, mint 1 programozási nyelv megismerése.


A C# Unity és C++ Unreal kombó közül mind2 elég jó. Vagy ott a harmadik engine a CryEngine is.

Kicsit olvass utánuk melyik miket fed le és a saját igényeidnek megfelelően válassz.

Először is a játékodat kellene specifikálni, hogy mit is szeretnél megvalósítani és utána ahhoz választani eszközöket.

2019. jan. 23. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
54%
Ha már C#, akkor 2D -hez jól jöhet a MonoGame Framework is. Megjegyzem azért ajánlom ezt, mert rákényszerít, hogy a legtöbb dolgot te írd meg magadnak, amitől fel leszel mentve az a grafikus meghajtó, hang lejátszása, content management, tehát mégsem olyan, mintha C/C++ -ban kellene. Tud 3D -t is, csak az már nem piskóta. Megjegyzem én anno közel 0 programozói tudással vágtam bele XNA -val (MonoGame elődje, valójában ugyanerre épül az egész, csak azóta nem a Microsoft fejleszti), és egyből platform játékot akartam készíteni. Az a jó benne, hogy programozni is meg fogsz tudni tanulni, meg egyből van látható eredmény is a képernyőn, tehát ha azon ritka esetek egyike vagy, akit nem lehet rábírni, hogy előbb nyüstölje a konzolos applikációkat, esetleg Windows Form -ot, akkor ez egy jó aranyközépút lehet. Unity -nek 2x is nekifutottam az évek folyamán, de valahogy csak hagytam a fenébe, ugyanis annak egy saját kis világa van, amihez alkalmazkodnod kell. Bár alapból egy kész "mindenre jó" engine, de ha olyan vagy, hogy szeretnél klasszikus módon csak kóddal elérni benne mindent, akkor több bonyodalmat képes okozni, mint örömet.
2019. febr. 23. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!