Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Szépség és divat » Öltözködés

A kérdés

Fogyasztói panasz esetén, ha a termék hibás volt, és ezt a bolt is elismerte, kötelezhet engem, hogy a visszavitt termék árát nála vásároljam le? Van lehetőség, hogy visszakapjam a termék árát készpénzben?

Nem költői a kérdés. Én úgy tudom, hogy nincs ilyen, de: A D. betűs cipőkre specializált bolthálózatnál vásároltam cipőt. A terméknek nagyon hamar kirepedt a talpa. A "kedves" boltvezető először minden dologra hivatkozott, hogy miért nem kellene visszavennie a cipőt. Ezek egy része hülyeség, más részének semmi köze nem volt a cipő talpához. Szóval visszavette a cipőt, de az árát nem adta vissza, hanem egy levásárolható kártyára tette az árát. Ezt három évig használhatom föl. Mondtam neki, hogy ez nekem nem jó. De azt mondta, hogy csak ez a lehetőség van.

Szerintem nem éppen etikus hozzáállás részükről. Ráadásul nem szívességet tett nekem avval, hogy visszavette a gagyi terméküket. Mi a véleményetek?



Keress kérdéseket hasonló témákban: hibás, panasz, jótállás, garancia, fogyasztó, cipő, lábbeli, bolt, üzlet, reklamáció

 2018. febr. 13. 07:33  Privát üzenet  

A válaszok

Arra nem kötelezhetöek, hogy visszaadják a pénzt - kivéve, ha nincs semmilyen, a méretednek megfelelö termékük az üzletben, azaz nincs lehetöséged bármit is vásárolni -, egyébként a levásárlás a szabályos kártérítési mód.


Mellesleg ha szerinted ott gagyi termékeket kapsz, akkor máskor ne vásárolj ott. (De én minimum 15 éve ott vásárolok és még nem jártam így)



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/6Időpont 2018. febr. 13. 07:40 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Kb. 15 éve vásárolok ott én is. Eddig még nem vittem vissza cipőt soha. Bár azt tapasztaltam, hogy az árak emelkedtek, a minőség pedig romlott. Mivel szinte mindig ugyanazt a márkát vásároltam M...... (évente kb. kétszer - korábban más volt a neve, de a termék jellege azonos volt). Ismertem a minőségét. Fél évet azért kibírnak, de ennyiért ez elég. De ez a termék ritka gagyi anyagból készült, bár kinézetre nem utalt semmi erre. Ráadásul nagyon kényelmes is volt. Haragudtam is miatta, hogy végre van egy jó cipőm, de kispórolják a talpából az anyagot.

Azért valljuk be, hogy ez a rácsos talpszerkezet csak arra jó, hogy anyagot ki spóroljanak belőle. Kifizetném még hozzá azt a 36 forintot, amibe az a többlet műanyag kerül, csak jó lenne. Így meg ipari szemét. Se nekem, se az üzletnek nem jó.



# 2/6Időpont 2018. febr. 13. 08:24 Privát üzenet
Sajnos megtehetik, kérdezz körbe ismerősöknél, biztos van aki ott akar vásárolni, odaadod neki a kártyát és odaadja a rajta lévő pénzt kp-ban.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/6Időpont 2018. febr. 13. 08:26 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

"Azért valljuk be, hogy ez a rácsos talpszerkezet csak arra jó, hogy anyagot ki spóroljanak belőle. "


Dehogyis, ennek egész más oka van, többek közt súlycsökkentés, rugalmasság növelése, höszigetelés, stb - és igen sok kimondottan márkás, jó minöségö cipö is ilyen!



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/6Időpont 2018. febr. 13. 08:32 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Mennyi idő telt el a vásárlás és a cipő visszavitele között?


A jog egyébként nem ismeri a levásárlás fogalmát... Megegyezhetsz ebben a kereskedővel, ha neked is megfelel a megoldás, de nem kényszeríthet, hogy nála vásárold le a termék árát.

Neked a fent leírt esetben a kellékszavatossági jogoddal kellett volna élned. Ez a vásárlástól számított 2 évig él. Az első 6 hónapban az eladó köteles bizonyítani, hogy hibátlan terméket adott el neked, és az általad bejelentett hiba a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett. Az első fél év után a bizonyítási teher megfordul, ekkor már neked kell bebizonyítani, hogy a hiba oka már a vásárlás pillanatában fennállt.


Ha neked van igazad, az alábbiakat kérheted: kicserélés, kijavítás, árleszállítás és pénzvisszafizetés. Ezek sorrendben vannak, tehát elsősorban cserét vagy javítást kérhetsz, de ha ez lehetetlen, vagy aránytalanul nagy terhet ró a kereskedőre, akkor árleszállítás jön. Ez azt jelenti leegyszerűsítve, hogy te vállalod a termék javíttatását, az eladó pedig ezt kompenzálja. Ha ez is lehetetlen/aránytalan teher, akkor elállhatsz a vásárlástól, és visszatérítik neked a vételárat, általában abban a formában, ahogyan azt te megfizetted.


Sajnálom, hogy most így jártál, de legközelebb már tudni fogod ezeket, és nem tudnak árverni.



A válaszíró 87%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/6Időpont 2018. febr. 13. 08:50 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Köszönöm, én is úgy tudom, hogy nem kötelezhet levásárlásra, ha a fenti megoldásokkal nem tud élni az eladó. Az érdekes ebben az esetben, hogy lényegében kifizette nekem a termék árát, de egy olyan konstrukcióban, hogy mégis csak levásárlásnak hat a dolog.

Írtam a D.-nak, a weboldalukon, hogy szüntessék meg a kártyát és adják vissza a rajta levő készpénzemet.

Nem kaptam még visszaigazoló email-t az üzentről, de várom , remélhetőleg pozitív válaszukat.


Köszönöm az információt.



# 6/6Időpont 2018. febr. 13. 09:00 Privát üzenet

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
A h&m-ben még mindig van lehetőség a ruhabevitelre?
Van lehetőség rendelni szabadkai piacról?
Milyen lehetőségek közül választhatok, hogyha elszakadt a cipőm, de még él a 6 hónap garancia?
Kötelezhet-e a lakóközösség lakásfelújitásra, mivel pályázni szeretnének az új lehetőség alapján?
Van valakinek eredeti Starter baseball dzsekije? A méretarányok miatt, mert nincs lehetőség ilyet felpróbálnom.
Chefs.hu oldalon rendelt szakács klumpát van e lehetőség visszaküldeni cserére?

Kérdések a Szépség és divat rovatbólKérdések az Öltözködés rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!